Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Infinitys Alvin 28.02.05 til 04.08.10

Startet af Cumulus-ilderavl, 4. August 2010, kl. 20:32

Infinity`s

Kondulerer så mye med tapet av Alvin..
Har du obdusert han da jeg som oppdretter gjerne vil vite hva han døde av?
Regner også med at valpekjøpere etter Alvin sin linje gjerne vil vite hva han døde av..

Amazing Ferret

Jeg kan på Lene's vegne sige at Alvin ikke er blevet obduceret

Barky

Det var da virkelig trist for dem som har hvalpe efter ham, og måske er nervøse for hvad han døde af. Og om det er arveligt. :(
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Amazing Ferret

Jeg har selv 2 efter ham og jeg ville virkelig gerne vide hvad han døde af - men det er jo Lene's beslutning, så jeg kan ikke rigtig gøre noget andet end at håbe at det ikke er noget der er arveligt

Infinity`s

Ja men da vet jeg jo det,men må innrømme at jeg synes det er fryktlig trist at ikke oppdrettere obduserer sine avls dyr...Det er jo faktisk en del valper etter Alvin.Dette går ikke kun på Lene,men synes faktisk at oppdretter har en plikt til og obdusere sine avls dyr...

Barky

Ja, jeg forstår dig godt. Jeg har en der er beslægtet med ham laaangt ude. Men det er stadig vigtigt for mig at vide hvad den familie indeholder af sygdomme så jeg kan være forberedt på hvad der kan tilstøde min pige.

Det er virkelig tragisk at han er død, og så endda af en sygdom som man ikke ved hvad er. Var det en ulykke el lign, så var det jo ikke nødvendigt..

Det er netop derfor at jeg synes at det er så vigtigt at få opduceret avlsdyr, med mindre at man helt konkret ved hvad de er døde af.
Mon den dyrlæge der tilså ham sidst kan komme med et kvalificeret bud på hvad han fejlede..
De 2 du har er ikke i avl vel? Mener at de står som kæledyr på din side, men jeg kan huske forkert. (Ja, utroligt nok! *G*)
Men stadigvæk, det er ens elskede kæledyr, og dem som har hvalpe efter ham kan rendt rundt i uvished nu.

Lene - hvis du læser med, så er det ikke en "reprimande" eller for at være efter dig. Det er kun fordi at vi bliver bekymrede for vores egne dyr som er i familie med ham, at vi godt kunne tænke os at han blev opduceret, det er måske for sent nu. Men vil du ikke nok spørge dyrlægen/dyrlægerne om hvad de mente han fejlede. Det er virkelig hårdt at miste et dyr, og jeg ved at du var rigtig rigtig glad for Alvin. Men vi er også rigtig rigtig glade for de dyr som vi har, som er i familie med ham. :(
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Amazing Ferret

Nej mine to er ikke i avl, men derfor ville jeg gerne vide hvad Alvin døde af

Jeg har indtil videre sørget for at mine avlsdyr/tidligere avlsdyr er blevet obduceret. Jeg synes det giver en form for ro i sindet at vide hvad de døde af også at jeg kan fortælle mine hvalpekøbere hvad forældrene til deres totter er døde af

Sølvsten


Cumulus-ilderavl

Jeg kan sige at ilderen blev 5 1/2 år og chancen for kræft eller Nyrer/leversygdomme er stor, da hans lever og nyrertal var fine må jeg konkludere at det har været kræft, jeg ville nok lade ham obducere HVIS HAN VAR 1-2 ÅR MEN AT BRUGE PENGE OG ENERGI PÅ EN OBDUCION ER I MINE ØJNE FULDSTÆNDIG VANVITTIG, jeg bliver ikke lykkeligere af at tilfredstille jeres behov for at vide hva den døde af så I kan blive hysteriske over at det muligvis var arveligt eller ej. 1200 kr kan jeg bruge på en ny ilder.

De mener det var det var kræft i en af de vigtige organer, dyrlægen undersøgte jo ham da han var død og der kunne hun mærke nogle knuder i maveregionen, det var svar nok for mig da hun sagde det, selvfølgelig ville jeg da også vide hva fanden der gik galt lige pludselig men jeg får ham ikke tilbage hvis jeg havde obduceret ham, jo jeg havde fået en diagnose men jeg have ikke været lykkeligere.

Barky

Nej, men dine hvalpekøbere som har Alvin som far til deres hvalpe ville måske gerne vide hvad han døde af. Og om det er arveligt...

Så nej, du bliver ikke lykkelig af at få ham opduceret. Men det ville gøre dig til en bedre avler. Undskyld at jeg er så direkte Lene, men jeg synes virkelig at det er et minimumskriterie for at kalde sig avler. At man interesserer sig for sine linjer (og måske også sine hvalpekøbere).. Ellers er man ikke bedre end at sælge til dyrehandlere eller lave en farm ud af det... Sorry... Det er bare sådan JEG har det.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

FerretParadise

Citat fra: Barky Dato 21. August 2010, kl. 00:35
Nej, men dine hvalpekøbere som har Alvin som far til deres hvalpe ville måske gerne vide hvad han døde af. Og om det er arveligt...

Så nej, du bliver ikke lykkelig af at få ham opduceret. Men det ville gøre dig til en bedre avler. Undskyld at jeg er så direkte Lene, men jeg synes virkelig at det er et minimumskriterie for at kalde sig avler. At man interesserer sig for sine linjer (og måske også sine hvalpekøbere).. Ellers er man ikke bedre end at sælge til dyrehandlere eller lave en farm ud af det... Sorry... Det er bare sådan JEG har det.
Jeg kunne ikke være mere enig.
Ann Hillerslev.

Infinity`s

Citat fra: Cumulus-ilderavl Dato 20. August 2010, kl. 21:20
Jeg kan sige at ilderen blev 5 1/2 år og chancen for kræft eller Nyrer/leversygdomme er stor, da hans lever og nyrertal var fine må jeg konkludere at det har været kræft, jeg ville nok lade ham obducere HVIS HAN VAR 1-2 ÅR MEN AT BRUGE PENGE OG ENERGI PÅ EN OBDUCION ER I MINE ØJNE FULDSTÆNDIG VANVITTIG, jeg bliver ikke lykkeligere af at tilfredstille jeres behov for at vide hva den døde af så I kan blive hysteriske over at det muligvis var arveligt eller ej. 1200 kr kan jeg bruge på en ny ilder.

De mener det var det var kræft i en af de vigtige organer, dyrlægen undersøgte jo ham da han var død og der kunne hun mærke nogle knuder i maveregionen, det var svar nok for mig da hun sagde det, selvfølgelig ville jeg da også vide hva fanden der gik galt lige pludselig men jeg får ham ikke tilbage hvis jeg havde obduceret ham, jo jeg havde fået en diagnose men jeg have ikke været lykkeligere.

Jaja godt og se hvor mye han virklig betydde for deg da når du virklig kan si at du liksågodt kan kjøpe en ny ilder for 1200 kr...Jeg synes faktisk nå at du ikke er noe bedre enn dyrebutikker eller farmer som selger valper ja sorry det er kansje stygt sagt,men det er nå min meningen....Det er helt greit at du sier at du trudde at Alvin hadde kreft og at dyrlegen kunne skjenne noen knuter,men vil dette roe dine valpekjøpere som har valper etter Alvin?
Jeg mener nå ihvertfall at en god oppdretter har som plikt og ihvertfall obdusere sine avls ildere..
Admin kommer nok til og sensuerer min tråd eller slette det,men jeg har nå ihvertfall fått sagt min meningen...

Nina_eliz

Citat fra: Cumulus-ilderavl Dato 20. August 2010, kl. 21:20
HVIS HAN VAR 1-2 ÅR MEN AT BRUGE PENGE OG ENERGI PÅ EN OBDUCION ER I MINE ØJNE FULDSTÆNDIG VANVITTIG, jeg bliver ikke lykkeligere af at tilfredstille jeres behov for at vide hva den døde af så I kan blive hysteriske over at det muligvis var arveligt eller ej. 1200 kr kan jeg bruge på en ny ilder.

Hva er forskjellen på om ilderen er 1-2år eller 5 1/2år??? Han er uansett brukt i avl, og det sitter mange med etterkommere av denne linje. De har garantert lyst til å vite hva som mulig kan ligge i linjene hans.

Hvis du skal kalle deg en seriøs oppdretter så er det å obdusere det minste du kan gjøre uansett om ilderen er ung eller gammel...

Jeg vil bare si at jeg synes synd på de som sitter med avkom av denne ilderen.. de vil aldri kunne få svar på hva han døde av bare fordi du heller vil bruke penger på en ny ilder... virker som om du er ute etter nye dyr istede for å holde styr på de linjene du har eller har hatt.

Emils far

Citat fra: Infinity`s Dato 25. August 2010, kl. 17:19
Admin kommer nok til og sensuerer min tråd eller slette det,men jeg har nå ihvertfall fått sagt min meningen...

Nå er ikke jeg admin her, men min erfaring er at det stor takhøyde og det skal mye til før ting blir sensurert eller slettet.....det er sånn det fungerer i den frie verden...og det burde noen ha skjønt litt lenger nordpå også.  >:|

Ellers er jeg enig i at det ville vært en fordel for alle parter å få sine avlsdyr obdusert når de dør, det kan gi uvurderlig info for kommende avlsarbeide.