Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Tendzins Fritteri

Startet af Tendzin, 6. September 2010, kl. 16:33

Shamua

Men det er jo ikke alle herzog linjer der er ødelagt! Ja - der er mange der er ødelagt og fyldt med kryptokisme, men ikke alle! Macto har herzhog i sig, men ingen krypto i linjen... Ellers havde jeg ikke købt ham til brug af avl! Aldrig! Det ville jo være idioti at spille penge på! Så kunne jeg ligeså godt ha brugt mikka!

Så i skal ikke sige at ALT herzhog er lort, for det er det ikke! Meget er, men ikke alt!

Vh. Marianne

Starshineferrets

Du får gärna peka ut en herzog linje som inte har en enda gemensam släkting med de linjer som faktiskt är drabbade utav kryptorkism. Hittills har jag faktiskt inte lyckats hitta 2 helt obesläktade herzog linjer nämligen, då det hade varit bra att veta. Samt även mer statistik om vilka det exakt är som är kryptorkida och inte bara bär på det.

Shamua

Jeg har desværre ikke macto fulde linje digitalt.. men kommer du til vif skal jeg grave det frem jeg kan?

Vh. Marianne

Starshineferrets

tja.. för mig räcker det att veta Toppertjes föräldrar, samt Mactos far så hittar jag det själv ;)
Förövrigt för att tydliggöra: dem jag syftar på är blackself illrarna, inte de få linjer som Peter producerat i tex pastell etc.

Shamua

ååh gud. jeg gir op allerede nu!.. det er håbløst anyway.. og så er han jo også albino og sågar angora.. en stor defekt.. ikke noget for dig!......  :P

Vh. Marianne

Starshineferrets

Vad gjorde jag nu? Jag sa bara att jag alltså inte behövde se hela stamtavlan ;) Och att det jag syftar på i tidgare inlägg att jag aldrig sett 2 helt obesläktade linjer från herzog men att jag då menade blackself, inte tex pastell linjer var ett förtydligande ;)

Nej, jag själv har ingen användning för en sådan hane. Men jag hjälper ofta folk med att hitta avelsdjur, och just nu har jag en vännina som kikat på illrar som visat sig vara frånherzog linjer, vilket har lett till att jag har tittat igenom mängder med stamtavlor, och ja.. inte hittat någon helt obesläktad. Och av den anledningen hade det varit intressant att se 2 obesläktade om det nu finns, om inte annat intressant för min vännina som faktiskt är på jakt efter en angora hane ;)

Shamua

Citat fra: Starshineferrets Dato  7. September 2010, kl. 17:29
Vad gjorde jag nu? Jag sa bara att jag alltså inte behövde se hela stamtavlan ;) Och att det jag syftar på i tidgare inlägg att jag aldrig sett 2 helt obesläktade linjer från herzog men att jag då menade blackself, inte tex pastell linjer var ett förtydligande ;)

Nej, jag själv har ingen användning för en sådan hane. Men jag hjälper ofta folk med att hitta avelsdjur, och just nu har jag en vännina som kikat på illrar som visat sig vara frånherzog linjer, vilket har lett till att jag har tittat igenom mängder med stamtavlor, och ja.. inte hittat någon helt obesläktad. Och av den anledningen hade det varit intressant att se 2 obesläktade om det nu finns, om inte annat intressant för min vännina som faktiskt är på jakt efter en angora hane ;)

Undskyld.. jeg misforstår dig.. :X SORRY!!!  >:| Måske jeg skulle gøre som der står i dit banner  :-$

Vh. Marianne

Starshineferrets


Amazing Ferret

Jeg fatter ikke helt hvordan opdrætter kan give lov til at du bruger Flænser på Lizzie? Det må være en opdrætter der er skide ligeglad med sit avl  :o

Starshineferrets

as i said... silverfrett är inte direkt kända för att vara särskilt selektiva med sin avel...

Amazing Ferret


silverfret

Hello,

A good friend and ferret breeder from the Netherlands told me about this topic.
I am Marjan from Ferretery Silverfret and I want to say something about this issue.

It's so easy to talk bad about people you don't know!

It is true that I sold a ferret boy to Tendzin.
Tendzin told me that she want to make a breeding with her female.
She says that she don't know anything about the family of her female and that her female is deaf.
I have told her that I don't prefer her female. because she is deaf.
But I have also said that I have doing the same thing a few years ago with a ferret with no pedigree, but she was not deaf!
But this ferret was a very nice and good ferret, so that is why I have breed 1 time with a female with no pedigree.
I think Tendzin has understand me wrong and she think that I said that is was OK to make her breeding in 2011, but this it not true.
It is sometimes difficult to understand everything when we speak other languages.

I have also read a few page ago  that some people want to contact me about this.
I wish that you have doing that, so than I could explain it.
But now there are 8 pages with bad things and the person were this is doing about can't explain it and must hear it from somebody from her own country.

So if there are more problems, please contact me by yourself.

Best regards,
Marjan
www.silverfret.nl

Anne

Hi Marjan.

I was the one who told your friend because I didnt want to go behind a Danish Breeders back to try to mess up her ferretry, so I just asked your friend of it was really true instead of writing you about my openion. I thought it would be better for a friend to ask you than a total stranger.
In Denmark we unfortunately have a history of people contacting each others breeders or buyers trying to mess things up, and thats why people didnt contact you, because noone wants to be seen like one of thos people. That includes me, I had a bad taste by telling your friend, but she is a friend of mine and i knew that you were friends, so therefore I asked her if it was true, and told her about the situation and that you was rather unpopular inhere because of it.

I dont know if it was wrong of me to tell your friend or not, but we talk a lot of what is going on on the ferret world and it would have seemed strange not to tell her something like that, when it concerned one of her friends. And I am glad that you took the time to answer inhere.

Amazing Ferret

Hi Marjan

I'm glad to hear that you don't want Tendzin to use the male on her female. It's so wrong.

I'm glad that Anne told someone about this, so the truth came out :)

I have nothing against people breeding on ferret's with no pedigree, but using a deaf ferret is wrong