Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Marius min elskede...

Startet af mette11, 29. September 2010, kl. 18:26

mette11

Jeg havde virkelig håbet at jeg ikke skulle skrive dette før om meget længe...men sådan gik det desværre ikke.

I august var vi til sundhedstjek og vaccination hos Lone og hun mente at kunne mærke noget i Marius og anbefalede at vi fik ham scannet. Det tog jeg så på KVL og fik gjort og jeg var meget lettet over at de sagde at det eneste der var at se, var en forstørret milt. For 2 uger siden blev Marius pludselig syg (havde svært ved at gå og havde feber) og da det var om aftenen tog på akut på KVL med ham og fik ham undersøgt. De kunne ikke finde noget galt med ham ud over han havde feber og var dehydreret. Vi tog så hjem og kom derind igen til kontrol 2 dage senere. Der havde han det bedre selvom han ikke var på toppen og deres bud var at det enten var en rygskade, insulinoma-relateret eller en infektion så vi valgte at se tiden an. 6 dage senere fik han det så dårligt igen og vi tog igen akut på KVL om aftenen og fik samme svar - at de ikke kunne finde noget galt med ham! Fredag aften kan jeg se han har en bule på maven, men da han ikke har det værre, men derimod bedre ventede jeg til mandag med at tage ind til Lone. Mandag kom og vi tog ind til Lone som helt klart mente at kunne mærke noget stort i ham som ikke skulle være der. Lone mente det bedste var at vi tog op til Hellerup med ham og fik ham åbnet for at få at se hvad i alverden der var galt.
Det gjorde vi så i dag. Marius havde en stor svulst i tarmene som ikke kunne opereres væk, da den sad ind i dem og vævet omkring. De mente ikke der var noget at gøre for ham, andet end at give ham fred. Vi valgte så omgående at køre op til ham, så vi kunne sige farvel mens han sov, men stadig var i live. Vi tog ham med hjem, hans venner fik lov til at sige farvel og han blev begravet ude ved siden af ildergården, så han kan være tæt på sine venner og os.

Marius levede fra 1. juni 2004 til 29. september 2010. Han boede sammen med mig i over 6år og havde en del ildervenner i den tid. Tre af hans tidligere venner er rejst herfra for lang tid siden. Hans elskede Albert er stadig hos mig og jeg har lovet at passe rigtig godt på ham.

Marius var den sjoveste ilder jeg nogensinde har kendt. Han lavede altid ballade og skulle undersøge alt. At kæle og putte var ikke noget for ham. Det tætteste han nogensinde kom på det, var at lægge sig ved mine fødder når jeg var syg. Han var den mest aktive ilderherre jeg nogensinde har kendt og selvom han var syg, skulle alt undersøges.

Jeg har det så elendigt nu, men jeg kunne ikke gøre noget for ham, andet end at lade ham sove. Han ville kun have fået det værre og værre fra nu af og det ville jeg ikke byde ham. Han elskede livet og var ikke klar til at skulle herfra mentalt, men hans lille krop kunne ikke klare mere.

Marius jeg elsker dig overalt på denne jord og håber virkelig at du mener at jeg har truffet den rette afgørelse på dine vegne. Jeg gjorde hvad jeg fandt mest værdigt for dig og håber vi engang ses igen.

I går da du var frisk tog jeg et par billeder af dig og her er et af dem

Cille


Peewit

Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

FerretParadise

Hvor er det bare trist, jeg føler virkelig med dig, det er så svært at skulle sige farvel til en elsket ven.

Jeg synes godt nok, at KVL har været nogle idioter i alt dette, ikke fordi jeg tror, at de ville kunne ha gjort noget. Men at de ikke kunne se/mærke den knude, det fatter jeg bare ikke.

Kondolerer mange gange Mette, jeg vil tænde et lys for Marius i aften.
Ann Hillerslev.

Snabeldyr

Stealing our hearts, then our sanity

Barky

Kære Mette...

Jeg kender din sorg alt for godt, jeg har jo selv lige været der. Du ved hvor jeg er, og du ringer/skriver bare til mig hvis der er det mindste. Det afsavn du skal igennem nu er det værste der findes.
Når du siger godmorgen til dem hver dag, og Marius mangler. Når Albert virker ked, og du kan forstå hans sorg men intet gøre. Når der er blevet helt stille, og de alle sover. Hvor Marius har været vågen og tullet rundt som han plejer.

Den tid vi tilbringer med vores dyr, vores venner, knytter os sammen. Du har fået 6 år med Marius. Dvs at du nu har 6 års minder du kan tænke tilbage på med glæde når sorgen har lagt sig til ro. Og der vil gå noget tid før du tænker på ham uden at blive ked af at savne ham.
Jeg er nu snart 4 mdr inde i min process, og jeg græder stadig når jeg tænker på min dreng.

Mette og Jonas, I har givet Marius det bedste liv en ilder kan få. I har opfyldt alle hans behov, uden at kræve noget tilgengæld. Marius har nydt livet med jer, han var en glad og elsket ilder. Jeg ville ønske at jeg kunne gøre eller sige noget som kunne bedre humøret hos jer. Men jeg kan kun tilbyde mine ører, og dele sorgen med jer.

Hvil i fred Marius, stol trygt på at din elskede madmor passer på din baby Albert, og hils dine gamle venner oppe i ilderhimlen fra madmor og madfar.
Hvis du ser Sirius, må du gerne fortælle ham at jeg stadig savner ham og elsker ham højere end livet. Og at jeg glæder mig til at jeg kan slutte mig til ham igen.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Julie


PiaLyng


Amazing Ferret

Åhhh altså  :( Kondolere mange gange

lussingen

Åhh søde Mette, det gør mig virkelig ondt, kondolerer :(

Jeg er slet ikke i tvivl om, at I har truffet den rette beslutning. I har truffet den af kærlighed og respekt til Marius, og netop fordi I elskede ham så højt. Jeg ved at han har haft et helt fantastisk liv hos Jer.
Jeg sender Jer masser af varme tanker og vil tænde et lys for Jeres dreng.
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

AlisVolatPropiis

Åh mette...jeg har slet ikke ord nok, en masse tanker og tårer, men det lader kun til at være det sidste der kan komme ud.
Jeg tænkte på jer som det første i morges....og følte mig magtesløs da du skrev..jeg troede og håbede til det sidste det blot var en infektion. For mig tydede så meget på det...
Hvor mange gange har vi ikke talt om vi hellere ville være for pylrede end fortryde...åh... :'( det her måtte bare ikke ske...det skulle have været endnu engang hvor du kærligt brokkede over dyrlægeregningen og vi smågrinede lidt af vores paranoia. Det er så uvirkeligt og jeg er så ked af det på dig, Jonas, Sigi, Mallow og Alberthvalpens vegne.

Kæreste dejligste Marius...jeg er så glad for at have været en del af dit liv. Du var en fantastisk ilder....en general. Opsynsmand, du holdt styr i dine geledder, både blandt ildere og mennesker. Du har været en fryd at passe....venligt men bestemt observerende alt jeg lavede, med blikket brokket over fejltrin eller mangler i den sædvanlige procedyre og satme været utilfreds over den sindsyge passerdame der rendte dig i røven med en skefuld barf...
Du var helt din egen...en bestemt herre, men sød venlig og rar.....en herlig ilder, med en vilje af stål...lige til det sidste...:'( kæmpende for det liv du elskede, dine venner du elskede og den madfar og især madmor du elskede, og som elskede dig overalt på denne jord. Også jeg holdt enormt meget af dig. Og græder med de mennesker der elskede dig allermest.
Du har fred nu...velsignet fred som du fortjener. Og jeg ville sådan ønske jeg kunne give din madmor det samme :'(

Hvil i fred fantastiske Marius...dit lys brænder i mit vindue...så stærkt som dit indre lys altid brændte.... <3

Mette...du ved hvor jeg er :/  <3

Shamua

Kondolerer mange gange :(

Hvor er det smukt skrevet om din elskede dreng.! Hvil i fred Marius  :'(

Vh. Marianne

Starshineferrets

åh nej :( Beklagar verkligen Mette... vet hur mycket han betydde för dig... stora tröstkramar härifrån <3

KariN

Det er simpelthen så hårdt det her :(

Mette og Jonas, jeg tænker på jer i denne hårde tid.. Det er og bliver aldrig nemt eller fair at skulle sige farvel til en højt elsket ven igennem så mange år.. I har givet ham alt hvad en ilder kan ønske sig i livet og jeg ved at Marius kigger ned på jer og er taknemmelig for at i var hans madforældre

Jeg håber ikke at tiden bliver for slem for de andre derhjemme, ikke mindst for kære Albert
Jeg har tændt lys for Marius og jeg er ikke længere end et opkald eller en sms væk, sig til hvis der er det mindste
Alle mine varme tanker går til jer
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Sølvsten

Hvil i fred Marius og masser af gode tanker til dig Mette