Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Dark Crystal Ferret parringer 2011

Startet af LordDoom, 5. November 2010, kl. 11:58

Dark Crystal Ferret

Tusind tak alle sammen.
Ang. den lille "måske" angora dreng så er der små tegn, men når han bliver lidt ældre så bliver det jo lidt tydliger jo om han er angora eller ej. Vi mistænker ham en smule for det. Hans hud skinder, han har nakkefold og han har den flade næse med den lille ris i, som sidder lige ved næseboret. Der er mange tegn på det, men lige nu må jeg dog sige vi er lidt bange for vi midster ham. Han er mindste manden i kuldet også. Han ligger kun på små 16g i dag hvor de andre 4 ligger på omkring de 20g. Så vi ligger ham til en gang i timen lige nu hele døgnet. Nogle gange gør vi det hver halve time, hvis det virker som om han bliver meget stille, hvad han har en tildens til. Men han kæmper for det, og vi håber han kommer med og klare det hele.. han virker som en lille fighter, så vi krydser alt for ham.
Det gør også jeg bruger rigtig meget tid på ham og de andre hvalpe lige for tiden, så der ikke er så meget tid til at tage billeder i mellem hans og de andres måltider.
Men ellers klare de det rigtig godt, og de er nogle rigtig skrige unger. Jeg har lige skulle venne mig til den der med små klynke skrige unger på den ene side af min seng og et snorke træ på den anden. Robert har noget lungebetændelse noget for tiden, så han er næsten lige så højlydt når han sover som de små :lol:

Men ellers så er Emily Rose bare den mest optimale tæve ever. Meget nemmer at have med at gøre end Emma sidste år. Emily viser stolt sine hvalpe frem hver gang jeg kommer ind, hvor Emma jo var en høg over alle der prøvede at kigge på hendes hvalpe(hvad jo kan forklares med den hårde omgang hun også var igennem da de blev født og lige efter)
Men vi er virkelig stolte af Emily, hun er virkelig en dejlig og kærlig mor over for de små. Og hun elsker jeg ligger min hånd ind og nusser hende i nakken når jeg sidder og ligger mini drengen til :love:

Dark Crystal Ferret

Så er der 18 dage til Shiva har termin. :)
Vi kan mærke små kugler inde i hende og hendes vægt siger lige nu 1125g, hvad vil sige hun har taget 156g på siden hun blev parret op  :fnis:

Dark Crystal Ferret

Shiva gik desværre tom.
Vi har ledt lidt efter en han til hende men vi er ikke kommet helt frem til noget.
Shiva gik ret hurtigt i løb igen, men pludselig valgte hun at gå ud af løb igen.
Derfor regner vi ikke med hun skal parres op igen i år, og hvis hun går i løb igen vil vi nok tage brug af en p-sprøjte da det er ved at være for sent på året til at få endnu et kuld.

lille_thor

Det var da bare rigtig ærgerlig. Det er da noget være noget
Jeg elsker jer Thor, Sif, nidhug og perry  <3 lille skotta pigen hvil i fred

Dark Crystal Ferret

Tja det kan jo ske. Hun er jo første gangs tæve, så vi stoler aldrig helt 100 på at der kommer hvalpe i første hug.
Men at tøsen så finder på at gå i løb og lige var ved at være i fuld løb.. og snyder os så ved at gå ud af løb igen.. Jaaah der må jeg sige hun ikke var højt på min rang ti liste.
Men heldigvis kan vi jo glæde os over Emilys små hvalpe og måske også et par stykker fra Fnug hvis vi er heldige. Det håber jeg da lidt vi er  :)

Dark Crystal Ferret

Ja, jeg må heller skrive nyheden om Fnug ind her inden jeg drukner i alt for mange spørgsmål om hende :fnis:

Fnug fødte d. 6/7 9 stk hvalpe. Den første blev født omkring kl 10:30 og fødslen gik godt :) dog var der to døds født
Men et par timer efter kunne vi se der ikke kom gang i mælken. Og derfor kontaktede vi en dyrlæge ved midnat onsdag nat (torsdag morgen)
Fnug blødte stadig men vi kunne også mærke der ikke var flere inde i hende. Vi aftalte at dyrlægen skulle komme ud om morgenen, hvis blødningen ikke var stoppet. Og jeg skulle ringe kl 8:00. 
Dyrlægen ankom hos os Torsdag middag, da blødningen stadig ikke var stoppet, og hvalpene var begyndt at være godt sultne.
Desværre var der allerede faldet nogle fra da dyrlægen ankom. Og efter Fnug havde fået en sprøjte for at livmoren kunne trække sig sammen begyndte mælken at løbe langsomt til i især de to af patterne. Ved 23 tiden lå de sidste 4 og spiste mad hos deres mor. Men allerede kl 03 i nat mistede vi også de sidste 4 i nat :'(
Jeg skriver måske dette meget kortfattet, men jeg er helt ulykkelig. Og vi har i alt fået ca 6 timers søvn mig og robert, mens vi har prøvet at ligge hvalpe til og 1000 andre ting.
Det lykkes bare ikke, og jeg ved ikke om man kan sige det var naturens gang.. eller hvad man skal sige.. ved det desværre ikke :'(

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Øv er ked af at høre at der ikke bare var et par stykker af dem der klarede den...

Amazing Ferret

Åhhh for fanden da  :(  Det er da noget værre lort  :(
Jeg havde ellers krydset fingre for det gik


AlisVolatPropiis


Shamua


Vh. Marianne

Cille


Lena og Peter

Vi kondolerer... Det er ikke sjovt...  :(

Dark Crystal Ferret

Nej det er bestemt nok det værdste jeg nogensinde har været ude for det her. Hold op det var hårdt at stå der og føle sig så hjælpeløs, og lige meget hvad vi prøvede så virkede det ikke.
Vi prøvede endda desparat at se om der var mælk tilbage hos Emily, og ligge en hvalp til der. Men der var bare ikke noget at gøre.. 
Så jeg vil bare gerne rulle filmen frem til 2012 nu.. Jeg syndes virkelig det har været et totalt skod år i år :'(

lille_thor

Ej det er da bare mega trist at høre, nu hvor du har glædet dig sådan :(
hvordan har fnug det så nu ?
Jeg elsker jer Thor, Sif, nidhug og perry  <3 lille skotta pigen hvil i fred

Ida

#44
Ej det er jeg virkelig ked af. Jeg håber din lille familie klarer det derhjemme og at fnug har det godt. Havde faktisk regnet med nogen i det mindste ville overleve andet ville være for uretfærdigt især når jeg ved hvor dejlige hvalpe dine ildere kan få. Det er jeg ked af Maria. Mange tanker fra mig og de andre herhjemme.