Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

karma er forsvundet

Startet af tzari, 15. December 2010, kl. 18:49

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Lea Dato 15. December 2010, kl. 23:18
Krydser også fingre for hende. jeg havde personligt splittet lejligheden ad for at finde hende ja undskyld mig men hvis hun kunne gemme sig et sted så led dog det hele igennem ?

Men håber da for jer at hun bliver fundet levende (:

Syns helt ærligt også det er lid fordømmende skrevet. Men måske du bare har formulereet det lidt forkert..

Og Vivian håber du har held med at finde hende idag. Krydser mine fingre for Karma kommer hjem.

mette11

Håber da hun er fundet eller bliver det meget snart i god behold. Det er godt nok en uheldig årstid for en ilder at være på fri pote!  :( Men det er jo muligt at hun har fundet sig et dejligt sted at overnatte og derfor stadig er i god behold.

Måske var det en god ide at lave en masse efterlysningsplakater og sætte op på den nærmeste skole?? Udlov en dusør - så skal skolebørnene nok bruge deres dag på at lede efter hende! Sæt også nogen op ved alle institutioner i nærheden, så du er sikker på at alle børn i området ved at hun er savnet!! Børn er formidable til at finde forsvundne dyr, men større børn bliver oftest mere motiverede hvis der er en dusør!

PiaLyng

Håber virkelig i finder hende :/..
Men du har fået mange gode råd - så håber det hjælper!

AlisVolatPropiis

åh shit...håber hun bliver fundet :( du må have det rædselsfuldt!

tzari

Så er jeg blevet beroliget snakkede med dyrehospitalet og de siger hvis hun er drættet ud over altan og ikke ahr gemt sig i affald eller lign er der gode odds for hun alligevel er uskadt de havde en del katte der klarede de fald uden store gener og op til 5. sal  Desuden sagde de der avr en del indekatte der aldrig havde været ude der overlevede lange perioder som ufrivillig udekatte.
De har fået en seddel som de er søde at hænge op og er ekstra obs på hende. 

Modsatte kan siges om den store dyrehandel i rosengaards centeret magen til surt løg skal man kikke længe efter. Spurgte om jeg måtte hænge den op: nej!...om han kunne have den liggende bag disken hvis nu nogle prøvede at sælge hende til ham. næææ gad han ikk. Om han kunne forslå et sted i rosengaards center jeg så kunne hænge den ...næææ. Total uhøflig og sur..troede du arbejdede i en DYREhandel men er åbentbart pure business

Prøvede skov og natur styrelsen for at høre om de havde en mårfælde eller lign jeg kunne låne og nogle tip. Det havde de desværre ikke. Men han var rigtig sød og beroligende. Vildildere i dk sov for det meste i brændestabler så hvis hun kunne finde et sted ala det eller en lille hule burde temperatur ikke slå hende ihjel. Da hun er vant til at mus og rotter er mad er det også en stor fordel. Hun er ikke vant til at jagte..men som han sagde nød lærer nøgen kvinde at spinde så det ville han mene hun nok hurtigt skulle lære hvis hun ikke tog kadaver. Så han mente det nærmere var et om hun blev fundet/blev vildt end om hun blev fundet/døde. Hendes instinkter virker friske nok så håber hun kommer frem før hun bliver for sky.

Den ene børnehave ramte jeg vist på et uheldigt tidspunkt så tror ejg rammer dem imorgen middag men de skrev mit nummer ned Den anden var rigtig søde og børnene eeeelskede Tops der var med for at vise hvad slags dyr de skulle lede efter. Viste sig de faktisk i foråret havde fanget en tamilder der havde gemt sig i deres udskur så de kendte godt sådan en størrelse og børnene ville kikke efter hende(og de voksne)

Vi har en lille cafe/klub/spisested herude der måtte jeg også hænge en seddel op  Så er der hængt sedler op i de nærmeste opgange så håber snart folk ringer at hun er gået ind hos dem

Bedste nyhed er at i går hørte ivan en masse puslen i et kræt et rigtig godt sted... Det er et sted hvor der er 2 lukkede "stalde" der er hævet lidt over jorden så godt gemmested derunder, de vist bruges til at opbevare hø til fårene. Tops viste mig så lige at man da kan komme derind hvis man går ind i bunden i hjørnet der er hul op og var lige sød at tisse på området så hun har lidt velkendt lugt at gå efter  Desværre er der hængelås på så skal lige finde ejer af de "stalde". naboen dertil havde en stor brændestabel lyste derind men kunne ikke se hende men imorgen(de var ikke hjemme idag og vil ikke forstyrre for sent) spørger jeg om de har set hende for der var nogle spor direkte mod stablen der kunne være ilderspor

Det med en sporhund lyder som om det er for sent da sporet er mere end 1½ døgn gammelt og jeg jo lader mine andre ildere afsøge område efter hende.

Dyrenes beskyttelse havde heller ikke en mårfælde så er løbet tør for ideer til hvor den kan findes, og tror en kattefælde vil give for mange "gevinster" men ved ikke om et tæppe der lugter af de andre kan frastøde katte og tiltrække hende 

Kryds fingre for hun hopper på redekassen,stald eller gemmer sig i det hus der 
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

tzari

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato 16. December 2010, kl. 14:44
åh shit...håber hun bliver fundet :( du må have det rædselsfuldt!

Laver ikke andet end at tude og lede :( Er total overtræt og svimmel og har 100 gange mere ondt end normalt:( Hun skal abre komme hjem nu :( Man har så dårlig samvittighed over hun på en sær måde at sluppet ud selvom man ved man ikke har gjort det med vilje og er første ilder jeg har haft der løb væk så er jo ikke min ildersikring der er helt elendig :( Tak for de søde ord.
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Charlotte

Jeg kan godt forstå du er ked af det. Men det med et tæppe der lugter af de andre og en kattefælde tror jeg er en god idé. Pyt med om du fanger nogle katte. Du kan jo bare tjekke den mange gange om dagen og så lukke de evt katte ud som er gået i den. Jeg krydser fingre for at du får fat i hende.
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Julbert

Hvor har jeg altså ondt af dig! Har ikke selv prøvet nogle af mine har været på springtur, men bare tanken om det er skrækkeklig!

Håber virkelig hun snart dukker op - det må også være koldt og ensomt for hende at gå ude i den store verden helt alene :(

Synes det lyder som om du i hvert fald har gjort hvad du kan for at søge efter hende og gøre andre opmærksom på hun er derude et sted - vil krydse fingre for både dig og hende den bette fis.


Og nu ikke noget med dårlig samvittighed! Som du selv skriver har du jo ikke gjort noget med vilje og de er jo rigtig gode til at finde smutveje og huller vi ikke selv ville opdage før det desværre måske er for sent.

lille_jill

Hun kan sagtens være hoppet ud af vinduet og ikke kommet til skade. Chucky tog jo turen ud fra et skråvindue på 1. sal og han havde ikke en skramme efter det.

NemoToft

Hej vivian. Hvor er det trist  :'( Jeg håber du snart finder hende. Knus Dolly.

tzari

http://www.fyens.dk/article/1751352:Odense--Er-det-din-hund
Skrev lige til den her journalist håber han vil skrive et par ord om Karma. når han vil fremlyse en umærket hund(må den jo være når ejer er ukendt) er der da chancer for han vil skrive om en ilder så kan han fortælle hvor vigtig chip er og at de kan være tamme det må da være ligeså spændende som en umærket hund der er fundet  .

Kryds alt hvad i kan for hun snart er hjemme eller journalist vil smide en efterlysning
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

tzari

http://www.facebook.com/home.php?sk=group_172211842819467 så har jeg forsøgt at lave 1 facebook gruppe. Er i søde at tilføje jer så flest muligt ved der er 1 tam ilder på springtur.  ideer til hvad jeg ellers burde skrive der modtages gerne
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Eliza

Fik du udlovet en dusør for hende? Tror det ville kunne få en del til at tænke en ekstra gang over det end hvis det "bare" er en efterlysning..

Håber virkelig du finder hende..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

tzari

#28
Har skrevet der er dusør på hende på efterlysning sedlerne.  men ja burde lige tilføje på FB tak for tippet  :)

hmm sært kunne ikke invi folk kun tilføje så undskylder på forhånd dem jeg har tilføjet i framelder bare igen hvis i vil det. Hvordumt man ikke kan reklamere for gruppen uden at "tvinge folk ind"
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Ferretmania

Åh nej dog ,det er jeg virkelig ked af at høre .

Håber hun kommer hjem i god behold inden længe.

Angående en mårfælde. Prøv kommunens afdeling for skadedyr.Det kan være de vil låne dig en mårfælde.

http://www.odense.dk/Topmenu/Borger/ByMiljoe/Miljoe/Skadedyr1.aspx