Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Mindeperlen

Startet af Namilla, 19. December 2010, kl. 17:04

Namilla

Var ved vagtdyrlægen igår, og det var på et andet dyrhospital end vi plejer at bruge, men jeg så der et opslag for mindeperlen.dk
Det er kort sagt en glaspuster som tilbyder at lave smykker (glasperler) med en smule af asken fra det kremerede kæledyr i. Jeg synes ideen er så sød, at jeg vil give den videre herinde.
Der står på hjemmesiden www.mindeperlen.dk, at de samarbejder med Aalborg dyrhospital, men hvis man nu tog kontakt til glaspusteren udenom dyrhospitalet, så kan det være hun vil gøre det udenom dyrhospitalet. Ellers kan man jo tage kontakt til en anden glaspuster.
Ideen er i hvert fald hermed givet videre.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Hvis man har mange penge er det også muligt at få lavet en diamant:
http://jp.dk/timeout/article1424786.ece

Stødte engang også ind i en hjemmeside hvor det lavede forskellige produkter af kæledyrets akse. f.eks en ramme hvor man så kunne ha et billed af det afdøed kæledyr og så var asken fra det støbt ind i rammen. Kan bare ikke lige finde siden igen...

Anne

har godt set det med mindeperlen på aalborg dyrehospital, det er ret sødt, men jeg ville nu ikke få lavet en.

Charlotte

Jeg synes godt nok det er dyrt med 750-850 kr når man ikke bruger det dyrehospital. Der står heller intet om hvor lang/kort lædersnoren er og er låsen af sølv eller bare sølvfarvet? Men tak for at du gav os linket. Jeg vil give det videre på et smykkeforum jeg er på hvor mange af os også har dyr (og ikke selv kan lave glasperler).
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

lille_jill

Har hørt om det. Syntes at det er vildt bizart.

FerretParadise

Jeg synes ideen er skide smuk.
Nu er jeg personligt bare ikke så meget til smykker, men kunne jeg feks få lavet noget aske ind en Industrial stang, så ville jeg klart gøre det.

Ann Hillerslev.

Namilla

Altså som sagt, så kan det jo også være, at man kan få andre glaskunstnere til at lave det, og at det så ville blive billigere, og at de så også kan lave andre typer smykker... Jeg tror i hvert fald jeg ville undersøge det, hvis/når det bliver aktuelt for mig. Jeg kan godt lide tanke om, at man kan have sit elskede kæledyr med sig hver eneste dag...

NemoToft

Hej Namilla. Tak for linket til mindeperlen.
Mindeperlen er en del af Aalborg Dyrehospital  <3
Og det er da ikke utænkeligt at der er andre glas kunstnere der vil prøve at lave glas perler med aske i. Så skal man nok vælge en slags perle som Aalborg Dyrehospital ikke laver, for de har selvfølgelig tegnet mønster beskyttelse på deres perler.
Jeg kan godt forstå at prisen syntes at være høj. Men tidsmæssigt, så kan det næsten ikke gå rundt. Hvis jeg skal have 1 perle, så er glas kunstneren nødt til at lave i mellem 4 og 10 perler. Glasset betragter asken som et fremmedlegeme og det sprænger simpelthen for hende.

Om man kan lide ideen eller ej, tja det er vel ret personligt. Jeg har aldrig troet at jeg skulle få et dyr brændt. Alle mine engle venner ligger begravet i mine forældres have eller i min eget have. Men den næste ven der forlader mig bliver nu nok enkelt kremeret og så vil jeg overveje en perle.

Perlen givet utrolig mange mennesker chancen for at være sammen med deres bedste ven efter det sidste farvel.

Og jeg kan også godt forstå dem, som ikke lige er til perler med aske i. Vi er jo heldigvis alle forskellige  <3

Jeg har lavet lidt foto's med Dyrehospitalet's egen perle serie. Tak fordi I kigger med  :) Knus Dolly.











Det er svært at se hvor småt det hele er. Så I skal lige se omgivelserne.



Lenac

Jeg synes det er en sød ide, som jeg godt kunne finde på at få lavet hvis/når mine to ballademagre engang ikke er her mere.
Synes det er en rar tanke at de stadig er tæt på een.  <3
xoxo Malene <3

Anne

Citat fra: FerretParadise Dato 19. December 2010, kl. 18:02
Jeg synes ideen er skide smuk.
Nu er jeg personligt bare ikke så meget til smykker, men kunne jeg feks få lavet noget aske ind en Industrial stang, så ville jeg klart gøre det.



Jeg er hverken til smytter, piercinger eller nogen i den retning.
Men kunne man få lavet en lilel figur (den oplagte f.eks. en lille engel), eller andet så kunne jeg sagtens finde på det. måske bare en smuk lilel abstrakt figur til at have stående.
Men nu har jeg så bestemt at det kun er my der skal kremeres af mine, og når jeg så engang dør så skal hun med mig. Jeg tror ikke på noget og jeg ved det er fjollet, men jeg kan lide symbolikken og det giver mig lidt fred i sindet, også omkring hvad jeg skal gøre med de andre, for så kan jeg begrave dem med "ro i sindet".

NemoToft

Og sådan er det hele så forskelligt. Min røde kat bliver også begravet med ro i sindet. Den skal ikke i en perle. Men Gixxer eller Malle får en plads på reolen. Og når jeg har begge som aske, så bliver de blandet sammen til en perle. Meeennnn det er der jo mindst 6 år til endnu  ;)
Jeg ville ønske det var Nemo jeg fik asken fra, men det kan jo ikke rigtig lade sig gøre nu. Desværre.

Anne

Det forstår jeg godt, han var også din første ikke? (sammen med stitch?). Det er også derfor jeg har særlige planer for My, selv om det ikke lige er perleplaner.

Namilla

Ja man har jo forskelligt forhold til alle sine dyr. Af mine dyr tror jeg kun det er Jack og Mons jeg gerne ville have lavet perler fra...

NemoToft


Citat fra: Anne Dato 28. December 2010, kl. 22:16
Det forstår jeg godt, han var også din første ikke? (sammen med stitch?). Det er også derfor jeg har særlige planer for My, selv om det ikke lige er perleplaner.
Man kan sige at Nemo (og Stitch) var de første søde ilder vi havde  ;) Jeg havde 2 før Nemo og Stitch. Jeg fik Fritz for 10 år siden og Mini for 9 år siden. De døde begge i den første halvdel af 2005. Og så hentede vi Nemo og Stitch i september 2005. Fritz bed alt der ikke hed Dolly. Mini fik aldrig en chance hos venner og familien, fordi Fritz bed alt til blod's  :nej:

Namilla

Bump:
Ville bare lige sige, at jeg jo var så uheldig at miste Mons, alt alt for tidligt... men idag har jeg hentet den smukkeste perle... nu kan jeg have en lille del af ham med mig for altid. Resten af asken er blevet spredt under syrenbusken hvor han altid lå i skyggen og slangede sig.
Jo, det er dyrt: 2200 ca, for kremering og perle (incl. lædersnor), men jeg er ikke i tvivl om at det var det værd for mig. Men nok ikke noget jeg ville få lavet med alle dyr, kun dem der virkelig betyder noget.
Her er min perle: