Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Død ilder i annonce

Startet af Dark Crystal Ferret, 9. Februar 2011, kl. 00:09

Dark Crystal Ferret

Jeg fandt denne her annonce på Gul og Gratis i dag. Og jeg kan se ham der har fundet ilderen her, vil sælge den til udstopning. Og første gang jeg så billedet var jeg næsten overbevist om det var en tam ilder som der nu sad en person og ville sælge til udstopning. Og blev bare så vred. Men siden er jeg blevet i tvivl om den er en vild ilder eller en tam ilder og jeg tænker på, er om der er nogle her der kan se om det her er en vild ilder eller en tam.
For hvis det er en tam ilder, så håber jeg at man på en eller anden måde kan finde ejeren af ilderen, inden den ender på en græn som udstoppet ilder i en lille stue et sted i landet.

Håber det er ok jeg ligger annoncen ind her. Det er ikke for at skabe ballade..

http://www.guloggratis.dk/dyr/andre-kaeledyr/ilder/annonce/10142598

Shamua

Jeg har kun set en vildilder i sommerpels, og der var den mørkere.. Men synes lidt det ligner en vildilder.. Men der er vel andre der ved det bedre end mig? :S

Men stakkels ilder!

Vh. Marianne

Kristine

Om det er en død tam- eller vild ilder.. Så skal han da vise noget respekt for de døde!
Dyr eller mennesker! man kan da ikke bare stille et lig op sådan og tage billeder :(
Og hvad er det egentligt for en syg idé anyways at samle døde dyr op i vejkanten for at udstoppe dem :S hvis ikke de skal begraves eller ligge dem inde i en skov hvor de kan ''gå naturens gang''

- Men har dog ingen idé om den er tam eller vild, desværre.. :(

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Lenac

#3
faldt også lige over annoncen, håber virkelig det er en vildilder og ikke en lille piges kæledyr der vises i den tilstand.
xoxo Malene <3

Dark Crystal Ferret

Den er om ikke andet meget stor. Og farven forvirre mig en del. For den er jo vildtfarvet, det er helt sikkert. Men om det så er en vild ilder, eller en tam vildtfarvet ilder der er stukket af hjemmefra, det ved jeg ikke.
Men de to ting jeg bliver mest vred over her, er at han har fundet den i vejkanten, og nu vil have 150 kr for den.Og så virker det ikke som om han på nogen måde har forhørt sig om det nu også ER en vild ilder, og ikke et kæledyr som er stukket af. Den er bare kommet ind på en salgs side. Helt ærligt altså :@

Men nej, jeg håber i dette tilfælde det er en vild ilder, og ikke et kæledyr som nogle sidder og savner.

Bawa

Hvor er det dog usmageligt! Jeg får det helt dårligt!
Men jeg tror nu at det er en vildilder. Den ligner i hvert fald de vildildere jeg har set.
Dog har jeg også set nogle der var mørkere, men ja ..

lille_thor

Synes det et eller andet sted er ret klamt.  Men jeg har aldrig set en vild ilder før.
Jeg elsker jer Thor, Sif, nidhug og perry  <3 lille skotta pigen hvil i fred

cmkh

Tro det er en vild ilder Kører igemmen vinderup hvardag, og har set den mange gang ude i skov siden... Tro det er den

Starshineferrets

Ser klart ut som en vildiller i vinterpäls, syns på färg och huvudstrukturen som är annorlunda på en vildiller mot vad den är på en tamiller. Även ögonplaceringen skiljer sig.

Rokkie

har ingen anelse om hvordan en vild ilder ser ud, men den har da ufatteligt lange negle, i forhold til tamme ildere?

Starshineferrets

Citat fra: Rokkie Dato  9. Februar 2011, kl. 07:34
har ingen anelse om hvordan en vild ilder ser ud, men den har da ufatteligt lange negle, i forhold til tamme ildere?

Finns inga klotänger i naturen ;) Längden på klorna beror ju då helt på hur mycket de själva kan slita ner på dem ;) Och i naturen behöver de ha rätt långa klor

Katrine

Jeg har faktisk haft skrevet til personen, om de har været ved dyrlæge for at få tjekket om den skulle have en chip, personen svarede tilbage at det havde hun ikke, hun mente helt sikkert at den var vild.

Jeg synes den er lidt for stor (kan self. være en odenligt vinterpels), og lidt for ren og flot i pelsen
Ildere: Loppen & Bamse

Starshineferrets

#12
Jag tycker att den ser ut som en rätt normal vildillerhane i storlek. Och ja..vildillrar som  är vid god hälsa håller hög hygien,  är ofta i väldigt bra skick pälsmässigt. Pälskvalitén hos en vildiller går faktiskt inte att jämföra med en tamiller.... de har så galet mycket bättre päls än våra illrar.

FerretParadise

Jeg synes den er skide smuk.

Men sælger burde sende den til Zoologisk Museum.
Der vil de tage en dna prøve på den, og ligge i deres database, garve dens skind, og mærke det for hvor og hvornår den er fundet, ca alder osv. Og dens knogler vil komme ned i en lille kasse og også blive opbevaret i deres arkiv.

De modtager rigtig rigtig mange døde dyr derinde, og det vil gavne vores viden om den vilde ilder bestand, hvis sælger sende den derind.
Ann Hillerslev.

Blueshift

Utseendemässigt uppfyller den alla kriterier för att vara en vild iller. Den ser inte riktigt ut att ha full vinterpäls om man jämför med svenska vildillrar, men så är det också ett mildare klimat i Danmark.

En frisk och välmående villd iller har normalt inte så långa klor som den här. Med så här långa klor är det ett tecken på att illern under en tid har haft nedsatt aktivitet och rörelse, vilket man typiskt ser på sjuka eller äldre individer.

Citat fra: FerretParadise Dato  9. Februar 2011, kl. 09:41
Men sælger burde sende den til Zoologisk Museum.

Tycker det var en väldigt fin idé. Om inte säljaren vill göra det, så kanske någon kan köpa den och lämna in den till Zoologiskt Museum?