Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Hjemmeside om ilderen til nybegynder eller dig som overvejer

Startet af lilleulv, 12. Marts 2011, kl. 00:59

lilleulv

 :dans: jeg håber den kan bruges, tager gerne imod forslag, ros og ris(ris gerne med begrundelse og med forslag til ændring)
Min hjemmeside er stadig under opbygning :P


A_M_T >Team Unique Ferrets<


Fin side!

Men sys du mangler nogle ting!

F.eks. så råder du folk til at fodre med ferret complet! Nu kender jeg ikke lige indholdsfortegnelsen på det, men som regel er "rigtgti" ilderfodder faktisk ikke lige så godt som hvis du fodrer med killingefodder! Det kan sagtens være det du henviser til er godt nok, men sys da du skulle nævne at det som regele faktisk er bedst at kigger efter killingfodder. Måske du skulel ligg en etabel ind hvor man kan se hvad foderet bør indholde. Og evt bør du nævne BARFing.

Og så er det måske lidt dumt at skrive at den max må vaskes en fgang hver anden måned! For det vile jo være total dumt hvis så folk tolkede at det var ok at vaske den så tit. hvad med bare at skrive at du selv vasker max. 1 gang hvert 1/2 men at man bør gøre det så lidt som det er muligt!

Med hensyn til grus så kunne du jo også skrive lidt om andre alternativer så som træpiller, krystal grus. og så nævner du halm at det er dumt at bruger og det er jeg helt enig med dig i, men du skriver for at dine dyr ikke får allergi. Men det der sker er at de meget små støvpartikler der i halmen er meget hårdt for ilderens luftveje og slimhinder i luftvejene.

Og så er det måske lidt misvisene at skrive at ens ilder vil elske mus og daggamle kyllinger. Det er langt far alle der kan det.. Og jeg tænker lidt at folk nødig skal tro at deres ilder er syg eller unormal fordi den ikke gider at æde en mus. Så måske du kan omforrmulere det.

Og så kunne du jo også nævne at nogle rent faktisk har dem fritgående!

Ellers sys jeg ikek lige jeg kunen finde noget, det er nogle ret gode beskrivelser du har af hvad ilderen er for et dyr, alle dens særheder og charmerende sider...

Stubba

#2
Fin side :)

selvom jeg ikke helt giver dig ret i det med forskellen på hanner og tæver :P
Mine 3 hanner har forskellige personligheder. Og de to af dem er MEGET aktive og atletiske :P .. Så tror mere det er et personlighedsspørgsmål frem for et 'køn spørgsmål' :)

Og tænkte lidt på det samme som A_M_T :) hun var bare hurtigere end mig :P
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Katrine

enig med de andre, og det med han og hunner er min erfaring faktisk direkte modsat, så det vil jeg mene at man ikke kan sætte op sådan.

desuden ville jeg finde et mere neutralt design til siden
Ildere: Loppen & Bamse

lilleulv

 :P Jeg vil gerne have lov at sige tusinde tak til Jer alle, for at I har brugt tiden at gå min hjemmeside igennem.

:dans: Jeg vil undersøge det med BARF før jeg kommer med en beskrivelse, for jeg må ærligt erkende at jeg ikke lige har sat mig ind i det.

Så jeg vil lige lave lidt research det, modtager lige på det emne meget gerne oplysninger fra Jer andre også.
:lol:
:dans: Jeg har set på flere steder der er forskellige meninger til indhold af proteiner mm vedr ilderfoder/killingefoder, hvad tabel vil I anbefale.

Ferret Complete som jeg fodre med koster 80 kr pr kg. Jeg er blevet anbefalet foder med Ferret Complete fra Alison i Ballerup. Det er det hun selv fodre med også.

Men som sagt tak indtil nu, jeg vil en af nærmeste dage få arbejdet på korrektioner til min hjemmeside, og lover smide en melding her når gjort.

Kærlig hilsen Søs


Dark Crystal Ferret

Tænkte lige jeg ville høre i denne tråd, nu vi alligevel er inde på det med hjemmesider (Håber det er ok?)
Hvad syndes i er vigtig er på en hjemmeside. Hvad kan i godt lide at en ilder hjemmeside indeholder? Og hvad syndes i er irriterende hvis der er på en hjemmeside?

lilleulv

Dark Crystal Ferret, ja det synes jeg er genialt spørgsmål også  :fnis:

Jeg har prøvet at lave min hjemmeside, som jeg også stadig arbejder på at gøre bedre, fordi jeg gerne vil give nye ilderejere indtryk af flg:

1: hvad er det for et dyr ? Det er jo ikke en hund eller kat og kræver jo lidt anden opdragelse plus sikring af vores hjem.

2: Give lidt viden om hvad det kræver i passe og pleje !

3: Fortælle om mine egene erfaringer som ilderejer gennem flere år, både godt som skidt.

4: Håber at med tiden få min side med beskrivelser om alt der kræves for en nybegynder, til at lige overveje en ekstra gang om de nu også "virkelig" er ilderejer(e)

Vil godt tilføje at jeg faktisk har oplevet flere kontaktet mig, når vi har haft en snak, er der faktisk nogle der er blevet overrasket og meldt ud, "okey de er jo bare vildt søde, men jeg skal ikke have en selv". Det ser jeg jo positivt, for de folk har så ikke fået købt sig et dyr som bagefter skal om placeres. Men andre meldt ud "Jamen så er jeg jo ilder ejer" Så det har været begge veje

kærligst Søs

lilleulv

Negativt for en hjemmesider er :

1: Den mangler overskuelighed
2: Musik fra start
3: Hjemmesider med sponsorater af reklamer over alt.
4: Links der ikke virker og billede mm. der er ikke virker og/eller kan ses.
5: Sider som ikke kan ses er opdaterede i deres oplysninger, eks. kommer ind på en side hvor man kan se sidste opdatering er sket i f.eks. 1999.
6: Hjemmesider hvor siderne fryser (låser brugeren fast)
7: Useriøst indhold, hvor alt bare er links eller "stjålet" matriale (net-gribbe)

Indirekte i relation til hvad er negativt er så også beskrevet hvad er positivt.

Kærlig hilsen Søs