Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

person angreb ...

Startet af tzari, 21. April 2011, kl. 20:18

tzari

Har været væk herfra længe pga de ustandslige personangreb. Kommer så tilbage stiller et stille spørgsmål og får smidt i hoved det er min skyld min ilder forsvandt. Skriver et generelt indlæg om dobbelt moralen efter en anden bruger åbner for det emne..Samme person skriver nu mit hjem stinker (sjovt jeg har fertile dyr men folk kom da stadig tit til træf  ...) og at mine dyr løber væk fordi det lugter i mit hjem.. Før det skriver jeg en info tråd om kryptokisme den ender også i person angreb imod min linie og person igen igen. Før det er min ilder dræbt af en hund som ejer PUDSER på min ilder(hvis folk snakkede med mig villle de vide hunden blev pudset på hende inde i et låst skur fordi de ikke vidste hvad det var for et dyr og blev bange). Det er sørme også min skyld fordi ilderen er smuttet ud.

Sørme om mit indlæg ikke også slettes selvom det opfylder reglerne og er generelt om dobbeltmoral...
Fair nok folk ikke kan lide mig og mine holdninger men det retfærdiggøre squ ikke person angreb konstant og hele tiden  :@
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Amazing Ferret

Husk den går begge veje...jeg kan sagtens nævne et par tråde hvor DU er efter folk  :X

tzari

Citat fra: Amazing Ferret Dato 21. April 2011, kl. 20:20
Husk den går begge veje...jeg kan sagtens nævne et par tråde hvor DU er efter folk  :X

Hvor har jeg skrevet folk selv er skyld i deres dyr er løbet ud og selv er skyld i deres dyrs død.. Jeg skriver generelt ikke personligt
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Amazing Ferret

Personangreb kan være mange ting

Men husk igen at behandle folk som du selv vil behandles

tzari

Hvorfor mon så mange flygter fra ilderverdenen når de de lynches hvergang de stiller spørgsmål ved ting. Kender rigtig mange der er skredet fra fora da de er trætte af at resultatet af kritiske spørgsmål er direkte mobning og ondskabfuldheder. Diskutions fora er diskution ikke rygklapperi.  Men ilderverdenen er og bliver sådan her kan man så se.
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Altså man kan jo aldrig beskylde andre end sig selv for at man kommer til at lukke ens dyr ud i det fri, men man skal prøve at tilgi sig selv da man jo ikke gør det med vilje og det kan ske for os alle!

At karma måtte lide den skæbne er frygteligt for hende og dig! Men igen, hele verdnen kan ikek tilpasse sit liv efter om der skulle være en elelr andens ilder der er sluppet ud! Det vilel jo være det samme hvis f.eks. at naboens hamster var stukket af, rent ind i mit hjem og min hund eller ildere nakker den! Jeg ville selvf være ked af det for der nok var en elelr anden der savnede den! Men jeg ville aldrig ha dårlig samvittighed over hvad der var sket eller føle et ansvar.

At du så mener de har pudset hunden på din ilder med vilje det nægter jeg simpelthen at tro på! Jeg tror selt ikek at de har kunne stoppe hunden da det ligger i dens instinkt at dræbe små dyr, specielt dansk/sevndske da de jo er opdrættet til at ta rotter og lign. Og det er vildt uheldigt, men det er bare såddan Verden er! 
Kunen forstå du krævede erstattelse osv af ejer hvis hunde havde færdes uden for deres grund, men helt ærlig sys jeg det er pisse urimelig overfor ejerne af den hund!

Amazing Ferret

Hvorfor sidder du og spiller så hellig?

Du er selv efter folk!!!!!!!

tzari

Hun var i et LÅST skur påstod de. De sagde de jo ikke vidste hvad det var for et dyr så jo de pudsede hunden på hende for derefter at aflive hende istedet for at køre 1½ km til dyrlæge og derefter smed hende i skraldespanden. Rart at vide det er normal opførsel for dig. Har så efterfølgende mødt 3 med dansk/svensk der alle var meget positive overfor mig og lagde sig på ryggen til nusning. Kom til at lukke ud...godt så.

Jeg er så ikke eneste der lynches kender mange mange folk der har holdt sig neutralt der også gør og er skredet fra ilderverdenen. Mine indlæg er så ikke imod personer det er imod handlinger stor forskel. Gå efter bolden ikke manden.
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Kristine

#8
Jeg er enig... hvis man ikke lige skriver noget helt perfekt som er godt nok, er folk straks på nakken af en... bare man SPØRGER om noget man ikke har forstand på, går folk til angreb og man får et smæld over fingrerne... og der er jo en grund til at man spørger, fordi man ikke ved det... jeg tør ikke engang at spørge om noget mere.. jeg er aldrig online mere fordi jeg føler at jeg bliver snakket ned til og folk er efter mig... og det er bare en stor hønse gård, for det gælder åbenbart om at hakke på hinanden.. og det er virkelig ikke rart og man føler sig virkelig ikke velkommen... alle folk gør ting på deres egen måde.. opdrager deres dyr, passer deres dyr og lever deres liv anderledes... ingen er ens..

og man bliver jo nød til at gå i selvforsvar og svare igen jo... for det er ikke rart at blive angrebet... og man skal jo ikke bare sidde og kigge og finde sig i at folk kører psykisk terror på en.. så som at Vivian selv er skyld i at hendes dyr er stukket af eller blevet dræbt... synes det er noget virkelig brutalt og modbydeligt at sige.. det kan ske for selv den bedste.. jeg har også selv haft en ilder som var stukket af..
men det er vel bare fordi at folk ingen empati har for andre folk.. synes der skal tænkes lidt før man skriver... ligesom at det nytter ikke at tørre sig i røven, før man har skidt jo...

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: tzari Dato 21. April 2011, kl. 20:35
Hun var i et LÅST skur påstod de. De sagde de jo ikke vidste hvad det var for et dyr så jo de pudsede hunden på hende for derefter at aflive hende istedet for at køre 1½ km til dyrlæge og derefter smed hende i skraldespanden. Rart at vide det er normal opførsel for dig. Har så efterfølgende mødt 3 med dansk/svensk der alle var meget positive overfor mig og lagde sig på ryggen til nusning. Kom til at lukke ud...godt så.

Jeg er så ikke eneste der lynches kender mange mange folk der har holdt sig neutralt der også gør og er skredet fra ilderverdenen. Mine indlæg er så ikke imod personer det er imod handlinger stor forskel. Gå efter bolden ikke manden.

Det er "normal" opførsel at de tager rotter og mindre dyr. Det er det de er avlet til. Hvor for du du andet fra, det har jeg da slet ikek nævnt noget om hvordvidst det er normal opførsel eller ej!
Og de folk har jo ikke vidst at hun var et kæledyr! Jeg nægter simplethen at tro på at de har handlet i ond tro... Jeg tror du overanalyserer det hele til din fordel, som du jo kan ha det med at gøre...

Og som tidligere nævnt! Hvad hvis det var din ilder der havde nakket naboens hamster? Er det ikek naturligt at den gør det?

tzari

ikke hvis jeg tager min hund og siger. Vovse tag det der sære dyr  det er klamt eller tager min hund og siger løb ind og fjern det der dyr. Du har ikke snakket med ejer du har ikke set huset, så er flot du kan spille så klog. Er godt du er hunde ekspert men snakker sjovt nok med folk der er UDDANNET i adfærd og kender nu ikke mindre end 3 dansk svensk der ikke kunne drømme om at knurre eller snappe efter mig er et spørgsmål om indstilling. At jeg bad om kremeringen dækket burde deres lovpligtige forsikring dække. Er ked af jeg lyttede til dig den gang jeg troede du var en ven og ikke anmeldte dem. Burde jeg have gjort..Men ville ikke have deres hund aflivet for så urimelig er jeg.
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

AlisVolatPropiis

[besked=AlisVolatPropiis] Så stopper vi! Det er hverken acceptabelt at komme med personangreb, eller at svare på et personangreb ved selv at gøre det. Denne diskussion hører ingen steder hjemme og den indeholder en masse smålig mudderkast -medmindrer i da vil køre den privat -hav en fantastisk aften og nyd ferien... :) [/besked]

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Kristine Dato 21. April 2011, kl. 20:42
Jeg er enig... hvis man ikke lige skriver noget helt perfekt som er godt nok, er folk straks på nakken af en... bare man SPØRGER om noget man ikke har forstand på, går folk til angreb og man får et smæld over fingrerne... og der er jo en grund til at man spørger, fordi man ikke ved det... jeg tør ikke engang at spørge om noget mere.. jeg er aldrig online mere fordi jeg føler at jeg bliver snakket ned til og folk er efter mig... og det er bare en stor hønse gård, for det gælder åbenbart om at hakke på hinanden.. og det er virkelig ikke rart og man føler sig virkelig ikke velkommen... alle folk gør ting på deres egen måde.. opdrager deres dyr, passer deres dyr og lever deres liv anderledes... ingen er ens..

og man bliver jo nød til at gå i selvforsvar og svare igen jo... for det er ikke rart at blive angrebet... og man skal jo ikke bare sidde og kigge og finde sig i at folk kører psykisk terror på en.. så som at Vivian selv er skyld i at hendes dyr er stukket af eller blevet dræbt... synes det er noget virkelig brutalt og modbydeligt at sige.. det kan ske for selv den bedste.. jeg har også selv haft en ilder som var stukket af..
men det er vel bare fordi at folk ingen empati har for andre folk.. synes der skal tænkes lidt før man skriver... ligesom at det nytter ikke at tørre sig i røven, før man har skidt jo...

Jeg kan følge dig langt hen af vejen!!

Men lige det med Vivians ilder er en frygtelig i histore og hvis man skal skære tingene ud i pap så er det ens egen skyld ilderen er løbet væk. Men man skal selvf prøve at tilgi sig selv da det jo som du skriver kan ske for selv den bedste. Og man har jo på ingen måde gjort det med vilje! Men når det så er sagt så skal man ikek lægge ansvaret for døden overpå nogle andre der har haft deres hund på egen grund og sige at de burde ha ilderskiret deres have osv. For det er så få der kender til ilderen som kæledyr.

Mimse-mia

Tro mig D/s´hunde ER dræbere dog ikke over for mennesker, mine forældre ejer selv en ds jack russel mix og ser hun NOGET der ligner en rotte så dør det uanset hvor mange gange det bider hende i fjæset, det ligger i deres instinkter der er ikke andre undskyldninger
Mia Baun og Zoey & Tonzer
D.I.P. Ozzy & Bellatrix Aka, Maiya
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated"
Mahatma Gandhi

Lena og Peter

Lige lidt Fakta:

Det siger loven om 'mark- og vejfred'

§ 1. Enhver er pligtig til på alle årets tider at holde sine husdyr på sin egen grund.

§ 3. Kommer et husdyr ind på en anden mands grund, skal dyrets ejer erstatte den skade, dyret forvolder. Det kan være ved at

­nedtræde, afbide eller fortære afgrøder, beplantning eller bevoksning

­ beskadige hegn eller vandløb

­oprode eller sammentræde jordbunden.

§ 5 og 6. Enhver er berettiget til at tage sig af fremmede husdyr, som færdes løse på hans grund. Ved man, hvem dyret tilhører, skal han snarest muligt og senest inden 24 timer gøre ejeren opmærksom på det. Ved man ikke, hvem dyret tilhører, skal skal man anmelde det til sognefogeden eller til politiet inden for samme tidsfrist.

§ 14. Ved husdyr, løsslupne pelsdyr, tamkaniner og fjerkræ, omstrejfende hunde og katte har man ret til på hensigtsmæssig måde at fjerne fra sin grund. Det er ikke pligtig at yde erstatning, såfremt dyret derved kommer til skade eller omkommer.

Nedskydning eller anden direkte drab af dyret må dog kun anvendes, når dyrets ejer i forvejen indenfor det sidste år er advaret. Er ejeren af dyret ukendt, kan en advarsel indeholdende en kort beskrivelse af det pågældende dyr ske gennem et udbredt dagblad.

Advarsel er dog ikke nødvendig, når dyret angriber andre husdyr eller frembyder nærliggende fare for person eller ejendom.