Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Ilder-Facts legen!

Startet af TheRats, 30. April 2011, kl. 14:33

TheRats

Ja..
Det gælder om at man skriver noget om en ilder FX:
Ildere kan blive ret gamle, nogle op til 15 år!

Så den nedenunder skriver fx: Det vidste jeg ikke! En ilders unger hedder Hvalpe

Det vidste jeg godt..
Der findtes vilde ildere i danmark.


Osv :-) PS. Det må ikke være falsk info i skriver :-)
Trådstrater begynder:

En ilders mave/tarm system er meget kort, og fordøjelsen tager kun ca. 4 timer, så derfor er det vigtigt at der altid har adgang til mad og vand.

Line

det vidste jeg godt

en ilder er drægtig i 42 dage +/-

Anne

Det vidste jeg godt

Ilderens latinske navn er Mustela Putorius, og den tamme ilder hedder Mustela Putorius Furo

SilverDragon

Det vidste jeg ikke.

Ildere kan lære at gå på kattebakke

Mustela

Hmm, det vidste jeg ikke  :lol: -eller det er der ingen der har fortalt mine ildere  :nej:

Ildere har samme cytoarkitektur i de øvre og nedre luftveje som mennesker, og anvendes derfor til forskning i influenza, samt vaccineudvikling.

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

Line

Det har du fortalt mig  :lol:

- Ligesom at de bl.a. bruges på KU  :lol:

lille_thor

det vidste jeg ikke..  :S
i nogen stater i USA er ildere ulovlige at have som kæledyr
Jeg elsker jer Thor, Sif, nidhug og perry  <3 lille skotta pigen hvil i fred

Anne

Det vidste jeg godt.

I naturen kan vilde ildere finde på at knække ryggen på padder, så de stadig er levende, men ikke kan stikke af. Så har de en frisk snack til senere.

Ida

Ej, det vidste jeg godt nok ikke.... Kloge totter.

Ilderes fordøjelse kan ikke tåle fiber.

Dark Crystal Ferret

Det vidste jeg godt

Det er ulovligt i danmark at få fjernet analkirtler på ilderen af nogen anden grund end alvorlig sygdom

Dyrenørden

Har vidst hørt det engang :)

Ildere er meget smidige og kan komme ind mange steder man ikke troede :)

Katrine

Det viste jeg godt.

Ildere er utrolig nysgerrige og skal følge med i alt :)
Ildere: Loppen & Bamse

Anne

Det ved jeg af erfaring :lol:

Man skal passe på med pivedyr (og andre gummiting), da ilderne kan tygge dem i stykker, som kan sætte sig fast i ilderens tarm.

Dark Crystal Ferret

Det vidste jeg godt!

Ilderen hedder på latin Mustela putorius hvor kæleilderen Mustela putorius furo som faktisk er en underart af vild ilderen og som har har været et medlem af den menneskelige husstand i et par tusinde år.

Anne

Hehe Maria, den med det latinske ER allerede skrevet, så det vidste jeg godt.

For at rejse med sin ilder kræves det at den er rabiesvaccineret. Rabiesvacinen kan gives fra ilderen er 12 uger, og er først gyldig 2½ dage efter den er givet. Man kan dog søge om at bringe en uvaccineret hvalp under 12 uger ind i landet.