Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Sov godt elskede Mikka <3

Startet af Shamua, 26. Juli 2011, kl. 14:57

Shamua

Mikka, søde smukke skat <3
Hvor 11 dage siden ringede madfar til mig, for at fortælle det værste han kunne. Han sagde at du skulle til dyrlæge nu, og at nu var det tid. Jeg nægtede det fordi du havde det ok den morgen, da jeg kørte hjemmefra, og du havde altså selv havde spist noget dagen før. Men du havde det skidt, du havde det rigtig skidt lille ven :'( Du havde skidt blod :'( Jeg brød fuldstændig sammen og vidste ikke hvad jeg skulle gøre af mig selv. Jeg var langt væk hjemmefra... Men jeg skyndte mig af sted mod Randers for at hente dig. Du skulle ikke lide mere...  Jeg græd hele vejen.. Tænkte kun på dig! Tænkte på alle de minder vi har med dig.
Jeg begynder at ryste og græde hver gang jeg tænker på dig. Du var min første ilder. Du ændrede mit liv fuldstændig! Du er skyld i alt min kærlighed til ildere, og til angora! Jeg elsker dig Mikka, og jeg savner dig så forfærdelig meget :'( Du ændrede mit liv på mange måder, og du har en stor del i den person jeg er i dag. Her er så tomt uden dig. Selvom jeg har 5 andre dyr, og to pasningsdyr her... Så mangler der bare meget! Du er væk, du er der aldrig når jeg går min runde, for at nusse jer alle sammen... Macto er begyndt at sove de steder du lå og sov den sidste tid. Jeg finder ham ofte i din lilla seng. Du elskede den seng... Macto savner dig lige så meget. Han virker trist :(
Da jeg kom hjem til dig i fredags, lå du og sov. Du var helt afkræftet :'( Du havde det rigtig skidt. Kvalmen var dog forsvundet.. Heldigvis. Vi bar dig rundt til dine venner her i huset. Du snuste til dem alle sammen, og de snuste til dig. Vi gav dig sele på og så satte vi dig ud i græsset. Du nød den friske luft, dog kun i meget kort tid.. Du lagde dig opgivende i græsset. Du var træt, og du virkede klar til at komme af sted herfra.
Vi satte os ind i bilen. Jeg havde taget noget tørret kylling med, det du elsker.. Og så olien.. Masser af olie.. Du spiste faktisk en del på vej ned til dyrlægen, jeg blev helt i tvivl om det nu var det rigtige valg vi tog. Men du slappede også af. Dine øjne var trætte og du var syg. Vi havde kæmpet lang tid dig og mig. Jeg troede faktisk du ville klare den! Du havde det jo rigtig godt for bare 3 dage siden.. Men pludselig fik du voldsom diarré og så tabte du dig mere end tidligere.. Da vi tog af sted vejede du sølle 656 g.
Da vi kom ned til dyrlægen var der en der ville hilse på dig. Der var altid nogen der ville hilse på dig. Du så så sød og kær ud, med dit helt unikke trithår. Selv på dit dødsleje vækkede du interesse hos andre folk! "Eii, hvad er det, hvor er den sød!" Og sådan var du! Du har hilst på rigtig mange, både børn og voksne, som aldrig har set ildere før. Og du var et pragteksemplar når det kom til personlighed. Du var så kærlig og blid.
... Men så blev det vores tur. Ryan havde presset dig ind i han fuldt bookede dag, igen.. Ligesom dagen inden hvor vi også var dernede. Men nu skulle det være slut. Han sagde også det var slut. Der var ikke mere jeg kunne gøre for dig – du var syg, meget syg :'(

Da Ryan gav dig sovesprøjten var du modvillig. Og jeg tænkte at det her er helt forkert.. Du er ikke klar! .. Jeg gav dig en masse olie hele vejen igennem det.. Lige fra han satte sprøjten i dig, og til du faldt i søvn. Du faldt i søvn på skødet af mig. Du sluprede olie i dig.. Din tunge kørte bare – indtil det begyndte at gå langsommere. Din far var grade færdig. Han er så ked af det. Det er jeg også... Da du sov lagde vi to os på fars skød. Så nød vi stilheden. Vi nød at du ikke længere havde nogen smerte. Du havde fået fred på den smukkeste måde jeg kunne forestille mig. Ryan kom tilbage og han satte den grimme sprøjte i dig. Men jeg pressede det ind. Ingen skulle tage dig fra mig. Jeg reddede dig fra den lorte ejer du havde haft tidligere. Jeg følte jeg reddede dit liv, så det virkede kun retfærdigt hvis det også var mig der tog det fra dig igen. Jeg kunne se livet forsvinde ud af øjnene på dig. De skiftede helt farve. Og så var du væk. Du sov så yndigt. Du var så smuk!
Obduktionen viste kræft i mavesækken. Jeg så det hele selv. Der var ikke noget at gøre, og nu vidste jeg at vi havde truffet det rigtige valg. Det var godt du fik fred.

Vi har begravet dig i madfars forældres have, og du har fået den fineste grav. Din begravelse var helt perfekt, og nu hviler du et sted, hvor vi ofte kan komme og se til dig. Vi har plantet blomsterfrø på din grav. Den bliver rigtig flot til foråret.


Mikka, Miksen, White Star... Min elskede Miksen. Vi savner dig, vi savner dig hele tiden. Der er spor af dig overalt. Du er overalt. Du er i vores hjerter for altid. Elsket og savnet :'(  <3

Født: Foråret 2009
Død: 15.07.2011
Sov godt elskede skat, du vil aldrig blive glemt <3

Her er lidt billeder af dig fra d. 8 juli. Det var din sidste tur i haven.








Og så nogle billeder fra i vinters. Han var så smuk! Helt perfekt!










Og så Bare lidt af hvert fra hans tid hos os <3






Mikka som hvalp. Han elskede at lege i den her støvle. Der blev hele tiden gemt mad i den :fnis:


Mikka og min far. Første gang de mødtes:


Så sød! <3


Mikka og jeg sidste sommer. Billedet er taget af Anja:



Mikka og madfar, vores første forår sammen:


Sidste sommer












Venus og Mikka


Billede taget af Anja i julen 2009


Mikka med hans daværende ynglings legetøj:


Fra d. 14 juli


Og så lidt billeder fra lige inden vi tog til dyrlægen d. 15.. Vi satte ham i græsset, og han nød det. Han snuste rundt i kort tid. Men så lagde han sig ned.. Det var hårdt for ham.






Jeg elsker det her billede. Det blik <3




På vej ned til dyrlægen fik han lov til at gå rundt i bilen som han ville. Han sov mest i kassen, men gik da også lidt rundt.


Sidder hos far i bilen


Og så de sidste billeder jeg har af ham. Lidt fra hans begravelse. Sov godt lille skat :'( .. Jeg elsker dig <3






Vh. Marianne

lussingen

Kondolerer så mange gange Marianne :(
Jeg ved hvor hårdt det er at miste, og hvor ondt det gør. Jeg ved I har gjort det bedste for Mikka, og jeg synes det er dejligt at han fik så meget olie på hans sidste tur. Jeg valgte også at se bort fra alt da Minnie blev aflivet, vi delte en tivolistang :-$
Det er tydeligt at mærke at Mikka var elsket af både sin madmor og madfar <3
Sov sødt Mikka og find alle de andre ildere på den anden side af regnbuebroen <3
Trøstekram herfra <3
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

Cille

Farvel lille Mikka... håber du har det godt der hvor du er nu, og fået nogen nye venner.
Du var den sødeste lille hårbolle, med altid total morgenhårs frisure.. og for det meste var du også en meget glad ilder.
Det passede dig dog ikke altid at blive forstyrret når du tog dig en morfar.
Her hos mig havde du dine egne puttesteder, og også et bestemt godbids sted, hvor du kunne sidde og kigge så ynkeligt på en for få en lille bid mere.
Eller du rendte efter en , når man nærmede sig det der omtalte godbids sted...for tænk nu hvis der lige kom en godbid mere.
Du vil blive savnet, men jeg ved du har det godt der hvor du er... så det bare vores sår der skal heles.
Sov godt til vi måske engang ses igen <3

KariN

Åh hvor jeg hyler, lige midt på arbejdet..

Kondolerer mange gange :( det er helt tydeligt hvor meget han betyder for jer.. Jeg tænder lys for jeres smukke smukke dreng i aften <3

Hvor er det trist med alle de fantastiske ildere der forlader os i denne tid :(
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Line

Er så ked af det... Håber han hygger sig der ovre på den anden side. Han vil altid være en elsket ilder! Og mange vil tænke på ham i lang lang tid... Sov sødt smukke...

lille_jill

Kondolerer :( han vil blive savnet herfra

Lena og Peter

Jeg viste jo at denne tråd ville komme, men derfor er den ikke mindre trist at læse..

Mikka var en rigtig dejlig dreng, selvom han dog lignede en pige.. :love: .. med det dejligste temperament, og Petra kunne ikke have valge en bedre ilder at give vores første mindespris til.. Han var bare så dejlig.. :(

Vi kondolere med Jeres tab, for vi ved hvor meget han var elsket af hele familien..

Mikka, jeg håber du er kommet godt over regnbuen og har det dejligt nu. Jeg sidder i mit stille sind og håber på at du og Balou passer godt på Lavi...

Stephanie

Puha, nu sidder jeg også og græder her på arbejdet midt mellem alle kunderne.

Det er så tydeligt at se hvor højt elsket han var/er.

Han var så køn, og han er en af få albinoer der efter mange år fået mig omvendt til at synes at albinoer er ret så skønne.

Supergode billeder, og det første af "vinter" billeder fik et smil frem, hvor ser han bare skøn ud med den manke der står op :D

Dyrenørden


FerretParadise

Puha det var hård læsning.  :( :(

Kondolerer mange gange.  :'(

Og tak fordi du deler billederne fra hans begravelse med os andre.
Ann Hillerslev.

Barky

Farvel lille fine Mikka... :(

Jeg har ikke mere at sige... Intet kan fylde tomrummet, kun tiden..
Bla bla bla.... Hilsen Julia

mette11

Kondolerer mange gange... :(

Jeg måtte opgive at læse det hele - for jeg kan ikke sidde her og stortude lige nu og det var jeg allerede i gang med  :'( Det er virkelig trist at han var så syg og ikke kunne mere - ildere burde altid blive min. 10 år!! Det er så skide uretfærdigt at han ikke blev ældre. Men jeg er sikker på at han havde et rigtig godt liv og var elsket over alt på denne jord - det har han helt sikkert sat stor pris på. I gav ham et godt liv og sagde pænt farvel da det ikke kunne være anderledes og det må trods alt være en trøst.

Miliah


Malene

Jeg kendte ham ikke så godt, men jeg ved hvor meget han betød for dig.
Sov sødt lille Mikka <3
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Mustela

Kære lille Miksen, du var højere elsket end du nok lige var klar over, og den store smerte din mor&far gennemgår lige nu, vil aldrig dække over hvor stor en glæde du har bragt med dig gennem dit desværre alt for korte liv. De skal bare lige sluge det skete. Hils min prinsesse på den anden side, sig jeg elsker og savner hende og at hun skal passe godt på dig. Hyg jer sammen, med at grave store huller og spise godbidder, til vi ses igen  <3 Dejlige lille fyr med det flotte strithår  <3  :love:

Mange kondolancer og tanker herfra, det gør ondt, mega ondt  :(  :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior