Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Fnug

Startet af dejligste, 29. Februar 2012, kl. 17:08

dejligste


Åååh kære smukke Fnug, du var her så kort tid, men hvor har du dog sat spor.
Endelig fik vi vores ønske opfyldt og fik en lille pige herhjem, dig smukke Fnug. Du havde en lidt omtumlet weekend, men nåede endelig frem til os. Du undersøgt alt, og fik hurtigt sat Dexter og Jack på plads, men hurtigt puttede I sammen i kurven med DIT tæppe, det viste os at du var den rette prinsesse til vores familie.
Vi blev alle taget med storm af dig, du puttede dig ind til os og viste os tillid med det samme, og inden den første aften var ovre, havde du mysset os alle.
Du skulle have været til dyrlæge mandag, men det blev rykket til tirsdag, og det er jeg lykkelig for, for så fik vi lov at have dig en dag mere. Du skulle "bare" have et implantat og et tjek, men det endte som et mareridt.
Pyh ha det var hårdt da dyrlægen ringede og fortalte at du havde en svulst, og at han ikke kunne redde dig. Vi nåede dog ud til dyrlægen så vi kunne nå at nusse, mysse dig og sige farvel. Aldrig har været så slemt at køre fra dyrlægen, vi var helt "knuste" for selv om du havde været hos os kort tid, så nåede du at erobre vores hjerter.
Jeg kan ikke skrive mere lige nu, jeg kan ikke holde tårene tilbage.

Fnug vi savner dig og elsker dig  <3 og vil altid have dig i vores hjerter  <3
Sov godt smukke elskede Fnug.....

Dexter, Jack, Bailey og Holly  

Fnug savnet og elsket <3

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Kondolere!!

Hvil i fred smukke Fnug!!

Dark Crystal Ferret

Det er svært at skrive noget som uddyber alt det jeg og Robert sidder og tænker når vi ser den her tråd. Det er heldigvis længe siden det har været nødvendigt. Men vi føler begge et stik i hjertet over at vi nu må tage afsked med vores smukke og dejlige Fnug. Jeg ved godt Fnug blev solgt, hun fik et dejligt hjem hos Hanne og hendes familie, men uretfærdigt som verden somme tider er, så blev glæden vendt til sorg for os alle :'( Robert og jeg var ikke engang kommet os 100% over vi måtte af med hende, og vi er ulykkelige over at glæden blev så kort hos Hanne. Det piner os i vores hjerter vi ikke havde opdaget at Fnug fejlede noget før, så hun måske kunne have fået behandling. Men samtidig glæder vi os også over at det gik så hurtigt. At hun ikke led, at hun ikke skulle igennem lange behandlings omgange og vi skulle se hende svinde ind til ingen ting. Det sidder vi begge gentagende gange og snakker om, for det var bestemt ikke det hun fortjente.

Fnug flyttede ind hos os i Juli 2010. Vi var ved at købe hvalpe i Østrig. Robert havde lige inden mistet sin yndlings ilder Fiona Krystal, og mente aldrig han kunne komme til at elske en ilder som hende. Han mente heller ikke der fandtes smukkere ildere end hende.
På den Østriske opdrætter´s hjemmeside lagde jeg mærke til en smuk pige der lignede Fiona meget. Hun var parret op med en han, men sener viste det sig hun var gået tom.
Der gik vel et par uger, så så jeg hun var blevet sat til salg. Jeg skyndte mig at vise Robert billedet af Fnug, som dengang hed La Luna, og Robert udbrød. "Hun ligner jo virkelig Fiona"
Jeg skrev til opdrætteren og hørte om vi måtte købe hende, for Robert var skudt i hende. Det måtte vi gerne. Og i Juli, samtidig med vi modtog Micko (nu Janus) og Shiva, fik vi dejlige Fnug.
Fnug var i løb da vi fik hende, så vi gav hende en p-sprøjte og langsomt begyndte hun at vende sig til de nye forhold hos os. Især Emily og Shiva faldt hun for. Emma lå i kravlegården sammen med hendes 5 hvalpe. Men Fnug tog sig af alle hvalpene i huset som var det hendes egne. Emma var ved at være træt af at være mor, så Fnug valgte at tage hvalpene under sine vinger. Ramses, Angel, Anilla, Aysiha og Anike (Melepomené) elskede at lege med hende. Men mest af alt den lidt usikre Emily der havde lidt hjemve og savnede sin mor, havde Fnug et tæt forhold til. Hun vaskede hvalpene, legede med dem. Og sagde noget til dem hvis de opførte sig forkert.

Fnug blev på den måde meget hurtigt en del af vores familie. En dejlige pige med et meget stort hjerte og en hang til at kysse. Jeg lærte hende det selv, men jeg kunne ikke lære hende at stoppe igen. Hun ville altid prøve om hun kunne hugge bare endnu et kys, og forsod ikke altid at ikke alle vores gæster var så vilde med ilder at de ville kysse med hende.
Fnug var en glad pige, men levede også meget i sin egen verden. Havde hun gang i et eller andet, så måtte vi andre vendte til hun var færdig med at være på opdagelse. Jeg har stået et utal af gange parat med kameraet og ventet på hun ville vende sig om og kigge ind i kameraet.. men måttet opgive når mine ben var totalt fyld med mælkesyre fordi den lille dame bestemt ikke var færdig med det hun var i færd med. Jeg kunne pifte, fløjte, kalde og banke i gulvet, men lige meget hjalp det. Fnugs verden var Fnugs verden. Og så måtte vi andre vendte.

Fnug forstod også at kunne charme sig ind. Hun elskede mennesker og børn. Og selv vores kat var hun meget glad for. Ondskab var bare ikke en del af Fnugs ordbog, og jeg husker aldrig hun har bidt nogle af os.

Sidste år fødte Fnug os 9 dejlige hvalpe. Desværre kunne hun ikke få gang i mælken og selvom vi kæmpede dag og nat for de små, så faldt de fra en efter en.

Jeg var ude i haven, det sted hvor de ni var begravet. Der står lige nu et tæt flor af violer.. lige som om det var parat til at Fnug skulle komme nu.
Jeg græd lidt, og lagde en lille buket violer til Fnug og hendes små børn, som hun måske er forenet med nu.. hvem ved?

Det er svært at skrive alt ned om Fnug. For kun 6 dage kørte Pia hende og de andre solgte dyr til Jylland. Mit hjerte var knust da bilen forlod indkørslen. Havde jeg vidst jeg aldrig ville se Fnug igen, så havde jeg nok ikke kunnet sige nok farvel, kysset hendes lille ansigt nok.. eller krammet hende nok ind til mig. Lagt mit øre ind til hendes lille hjerte og hørt det dunke.

vi er i stort sorg over det der er sket. Vi er så kede af det på Hanne og hendes mand og to børns vegne. Vi ved det er svært for jer.. ja måske sværer end for os. vi havde indstillet os på hun ikke skulle være her mere. I var ikke engang kommet over glæden ved hun var hos jer nu. I havde gået og glædet jer, og snakket om hende. Lige fået hende ud. Det er så ufatteligt uretfærdigt i ikke fik lov at have hende længere. For hvor ville hun have nydt at bo i jeres familie.
Jeg kan kun sige til jer, at hvis jeg havde haft magiske kræfter, så havde jeg gjort alt for hun kom tilbage til jer nu. Men det har jeg ikke.... Jeg kan kun håbe på i får chancen for at få en sød pige engang, når i er kommet jer. Og at den pige vil kunne give jer alle de drømme i også havde med Fnug.

Jeg vil slutte dette her indlæg af med lidt billeder af tiden mens Fnug var her hos os.

Her er billedet som vi så første gang, da Fnug var til salg. Billedet er taget Sunny Ferret i Østrig.



Fnug da hun lige var flyttet ind hos os



Efterår 2010


Vinter 2010



Mit yndlings billede som altid vil minde mig om hvor smuk og dejlig en pige Fnug var <3


Sommer 2011



Farvel Fnug :'( Må du sove godt, og jeg håber vi mødes engang på den anden side af Regnbuenbroen <3
Til en tid uden smerte og sygdom. En tid kun med lykke, hvor vi alle kan løbe glade udover en eng fyldt med blomster. Og leve evigt i regnbuelandet.
Mange kys herfra smukke pige. Må du sove i fred  :'(


ilderhjemmet

RIP smukke pige  <3
Kh Gitte og Skipper -  BÅT BÅT fra  Freja, Quark, Chanell, Filine, Rasmus,Diva, Hanibal og Zorro

Nanok, Bandit (plejeilder), Lucky (plejeilder), Plato (lillefis), Duvell (Dyvle) Frits og Jørgen elsket og savnet

dejligste

Tusind tak søde Maria og Robert, tak for jeres omsorg og for at vi nåede at lære Fnug at kende.

Jeg er sikker på hun har fundet sine hvalpe på den anden siden af regnbuen. <3

Dexter, Jack, Bailey og Holly  

Fnug savnet og elsket <3

Minority ferrets

Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3
http://minorityferrets.weebly.com/index.html

Anne

Det er bare så trist at det skulel gå sådan :( Det gør mig virkelig ondt

Dark Crystal Ferret

Citat fra: dejligste Dato 29. Februar 2012, kl. 21:51
Tusind tak søde Maria og Robert, tak for jeres omsorg og for at vi nåede at lære Fnug at kende.

Jeg er sikker på hun har fundet sine hvalpe på den anden siden af regnbuen. <3

Det var det mindste vi kunne gøre søde. Hvis bare vi kunne gøre mere... Men jo, jeg er sikker på hun er forenet med hendes børn der oppe et sted... det håber jeg hun er. For hun var altid så glad for at passe de andres hvalpe. Så det var så synd for hende hendes egne skulle dø fra hende på den voldsomme måde. Så jeg håber hun har dem hos sig nu og hun er glad og lykkelig nu <3

rikki

Men så fruktansvärt:(
Beklagar så mycket till er allihopa.
Ulrika: Snuffe, Oliver, Nalle, Molly, Guinevere, Alma, Alea, Misool, Freddie, Molle och Tango
http://sites.google.com/site/chillzoneschinchillor/
http://molly2010.chill-zones.se/#home

mette11

Kondolerer mange gange  :(

FerretParadise

Kondolerer mange gange.  :(
Ann Hillerslev.

Nanna

:( Kondolerer! Hvil i fred smukke Fnug. 
Mange hilsener fra Nur, Keela, Louie og Nanna

katjap

Kondolerer.. Sikke en trist historie  :(

Malou


Louise V

Kondoler mange til dig dejligste og især til dig maria, Fnug var sådan en sød og dejlig pige  :'(