Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Et uventet farvel

Startet af Barky, 16. Juni 2012, kl. 22:10

Barky

Det har taget mig megen overtalelse af mig selv at skrive disse ord
Maleika fortjener dem, men jeg har svært ved at lade mig selv indse at det skal gøres allerede nu.
Jeg er ikke fysisk eller psykisk klar til at sige farvel til hende.
Måske dumt af mig ikke at have været forberedt, men hun var kun 4 år gammel, og på ingen måde en ilder som var klar til at forlade verden.

Men hun er væk. Hun er død. Igår døde hun. I mine arme, mens jeg var så chokeret at jeg ikke engang kunne græde før at jeg fik at vide at hendes hjerte var stoppet. Det gik ret hurtigt, for hun var meget svag. Jeg har aldrig set hende have en dårlig dag, endsige at være lidt sløj. Og lige pludselig lå hun der, helt afkræftet og halvvejs død. Det var et brutalt syn. For hun var min gode ven, altid glad i låget og altid fræk som en slagterhund. Løbende, hoppende, båttende, altid i gang med noget.

Maleika blev født d. 24/4 2008 i Tyskland.
Da hun var 4 uger gammel reserverede jeg hende udfra et billede og i selskab med hendes opdrættere som var i Danmark for at bedømme ildere på en udstilling.
Jeg havde sådan ønsket mig en pastel tæve til avl. Og lille Maleika var kun 3 uger gammel og ret lys, men vigtigst af alt. Så lignede hun Zallie på en prik i ansigtet da Zallie var en lille hvalp. Og jeg har ALTID ment at Zallie var jordens smukkest byggede ilder, så jeg var solgt til stanglakrids udfra det lille billede af en lille lys hvalp.

Som de fleste ved, så var hun bestemt ikke pastel. Og min overraskelse blev større og større for hvert eneste billede jeg modtog imens jeg ventede på at hun blev gammel nok til at flytte hjem til mig. Hun blev mørkere og mørkere og der dukkede aldrig nogen nuancer op i farven. Hun forblev ensfarvet, chokoladefarvet, men hun var smuk og hun var fræk og hun var min.
Maleika var en skøn hvalp. Helt ufatteligt sjov og altid glad og lidt fræk, men på den charmerende måde. Hun snørede mig om sin lillefinger og charmede alle som mødte hende. Hun havde en utrolig tillid til alle mennesker og lagde sig til at sove hos alle der holdt hende. Når hun sov var hun så afslappet at der ofte blev sluppet en lille "vind" som forpestede hele lokalet.
At hun havde en usædvanlig farve har givet en del sjove oplevelser, men Maleika var en ufatteligt sød og rar og sjov og charmerende ilder. Og jeg er absolut knust over at hun ikke er her mere. Hun havde så meget humor at min hverdag med hende altid har været en oplevelse. F.eks kunne hun finde på at rulle hele vejen igennem stuen, bare fordi. Og hun var altid fræk og nappede mig i fødderne for så at hoppe båttende ind under sofaen.
Hver gang man gav hende en godbid så bakkede hun rundt i en cirkel først.
Jeg savner hende helt ubeskriveligt meget, hun kickstartede min drøm om at få et ilderopdræt, og efterlader sig 3, lidt specielle, men absolut skønne "hvalpe" som alle bærer en del af hende i sig. Thlayli som har sin mors øjne og er lidt af en gavtyv, Mallow som har Maleika's stålvilje og humor, Clover som mest ligner sin far men har Maleika's åbenhed og tillid.

Hun var kun 4 år, stadig en hvalp af sind. At jeg skulle sige sige farvel til hende nu har revet jorden væk fra mine fødder. Stilheden er overdøvende. Jeg tror hele tiden at jeg kan høre hende komme gående hen over gulvet. Eller vågne og styrte ud for at kradse sig. Eller vælte flasker i køkkenet, vande gulvet med vandet fra vandskålene, løbe ind under sofaen med stjålet foder.

Maleika var en helt særligt unik ilder, som jeg ved har rørt ved mange menneskers hjerte. Jeg kunne putte hende i hænderne på alle, børn som gamle og hun vandt deres hjerte med det samme. Hun var nøjagtig som en ilder skal være. Sød, kærlig, sjov og fræk.
Nu er det slut, hun var min sidste ilder, det var meningen at jeg skulle besøge hende hos Christina de næste mange år, hvor hun havde fundet nye venner efter at Zallie døde. Nu er der kun sorg og tomhed. Stille.
Jeg kan ikke lade være med at føle at hun er blevet revet væk fra mig, uretfærdigt og urimeligt tidligt.

Livet er uretfærdigt, Maleika var ikke færdig med at leve sit, hun var ikke færdig med at være ambassadør, cirkusklovn, kælepotten... Der burde have været mere!

Maleika - jeg elsker dig, meget højt! Hils vores venner deroppe, sig til dem at jeg savner og elsker dem. De skal nok tage godt imod dig, du har altid været den lille yndlings.










































Nu kan jeg ikke mere....  :'(
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Lena og Peter

Ingen tvivl om at hun var en helt special tøs.. Og jeg tror at alle der har set jer sammen, har kunne fornemme den kærlighed der var mellem Jer.

Vi kondolerer mange gange..  :(

Ord kan ikke beskrive hvor ked af det vi er over dit tab..  :(

Maleika, må du komme godt over regnbuen.

Amazing Ferret


Louise V


katjap

Kondolerer mange gange.

Anne

Selv om jeg har haft et døgn ved jeg stadig ikke hvad jeg skal sige. Bare det at skulle tage turen til sjælland uden at besøge dig og dine ildere er uvirkelig (jeg kommer selvfølgelig stadig og besøger dig, men tænk ikke at skulle lege med dine glade piger :'( )

Maleika var som de andre siger noget HELT særligt, hun var den første rigtige chokolade i Danmark, og jeg tror ikke jeg er den eneste der altid holder andre chokolader op imod hendes standard. Hun var en glad og tosset ilder, som også var god som dagen var lang, i hvert fald overfor mennesker.

Det var så sjovt på DIU i år, da June for anden gang valgte Maleika som dommerfavorit, men faktisk indtil hun stod med hende og dig til præmieoverrækkelsen havde glemt at det var den samme der fik den sidst.  Det var bare maleika.. Eller da jeg var ilderbærer på roseilderen i 2008, og dommerne tog billeder af Maleika, fordi de aldrig havde set den farve før.

4 år er bare alt for lidt. Du kunne ikke have forberedt dig på det, det skal ingen når deres ilder kun er 4, og Maleika var jo hvalp til det sidste. Jeg føler så utroligt meget med dig, og sender også en lille tanke til Christina, som jo også var meget glad for hende, og som nok havde det med Maleika som jeg havde det med Zallie.

Jeg rodede lige et par hurtige op fra computeren. Det er ikke de bedste, men de viser hvor skøn hun var.






undskyld hvis det her blev meget usammenhængende, men det er godt nok svært...


FerretParadise

Kondolerer mange gange.  :(
Ann Hillerslev.

Cille


Tanja11

Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

PiaLyng


lussingen

Kondolerer Julia :(
Som det fremgår af billederne i tråden, så har Maleika charmeret en masse mennesker. Det er ikke retfærdigt at hun skulle afsted herfra allerede nu :(
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

Line

Åh... Det havde jeg godt nok ikke forventet allerede nu  :'(
Tanker og kram...

Nanna

Hvil i fred, smukke Maleika.

Er glad for jeg nåede at se hende til VIF. Hvor er det trist det skulle gå så hurtigt :'(
Mange hilsener fra Nur, Keela, Louie og Nanna

mette11

Hvor er det bare trist  :'( :'( :'( Jeg havde virkelig håbet på at hun var kommet sig og kunne leve mange år endnu. Maleika var uden tvivl ufattelig dejlig og hun kunne charme hvem som helst. Vi er hende evigt taknemlige for at have fået Mallow herhjem - det har hun sgu gjort godt  ;)

KariN

Det er bare så uretfærdigt.. Jeg er stadig helt i chok over at hun ikke er her mere.. :( selv da vi sad og ventede hos dyrlægen ville jeg ikke tro på at hendes alt for korte liv var ved enden, det er så uvirkeligt stadig

Der er ingen tvivl om at hun har gjort et stort indtryk på rigtig mange mennesker, hun var helt sin egen.. En fantastisk pige <3

Mine dybeste kondolancer herfra smukke

Hvil i fred smukke pige..
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3