Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Tak for alt Speedy.

Startet af lussingen, 9. August 2012, kl. 23:33

lussingen

Jeg må ærligt sige, at jeg synes det er rigtig hårdt at være ilderejer i øjebliket :( Inden for 1½ måned har jeg måtte sige farvel til 3 ilderbørn, og det gør så forbandet ondt. Det er gået så hurtigt, og sårene/savnet er slet ikke lægt, og nu står vi så i situationen igen :(
Speedy fik jo konstateret binyrekræft i midten af juli og han fik et implantat. Det har dog desværre ikke haft nogen effekt, og her til aften kastede han op. Jeg gik ind og satte mig hos ham, og han lagde sig bare tæt op ad mig, kiggede mig i øjnene og "sagde" "madmor, nu er det tid" :( Der var ingen tvivl om, at han havde det skidt. Stig og Jannich var inde hos ham, og for første gang i hele hans levetid, kunne de få lov til at ae ham og nusse med ham uden at blive bidt. Alene det var en indikation om, at nu var tiden kommet til hans sidste rejse.
Ann var så sød at køre mig ind på KVL med Speedy, da Stig magtede at skulle køre med, det gjorde simpelthen for ondt på ham :(

Elskede Speedy-barn <3
Jeg er dig så evigt taknemmelig <3 Du har startet hele vores ildereventyr og jeg føler du og jeg har været på en lang lang rejse sammen.
Vi fik dig da du var en lille pelskugle på bare 9 uger, men jeg skal love for at det var en pelskugle med tænder!! Du bed og du bed og du bed og vi tænkte flere gange, om vi nu også havde valgt rigtigt, da vi valgte ilderen som kæledyr. I 8 måneder kæmpede jeg en lang og sej kamp med dig. Du bed som jeg ved ikke hvad, og det var ikke bare nap. Du præsterede at pierce min næse, du bed direkte igennem mit højre næsebor. Jeg fattede ikke, hvorfor du bed så meget. Når jeg hørte om andre, der havde fået hvalp samtidig med os, så kunne man læse, at det gik langsomt fremad og at de nu kunne kysse med deres ilder. Det troede jeg jo også at jeg kunne, men du var af en helt anden mening!!!!
Langsomt fik vi bygget et bånd op, og det bånd havde vi hele dit liv. Da du havde besluttet dig for, at jeg var god nok som madmor, vendte du på en tallerken og blev den mest hengivne dreng man kunne forestille sig. Dog kun overfor mig. Stig og Jannich ville du stadig ikke acceptere, og det kom du aldrig til. Du fulgte mig som en lille hund. Gik jeg på toilettet, så stod du troligt udenfor døren og ventede til jeg kom ud igen.
Da du var omkring 10 måneder besluttede vi os for, at tiden var inde til at du skulle have en ven. Den ene ven blev til 5 stk, nemlig Binks, Muddi, Loke, Minnie og Inani. Nu havde vi 6 fantastiske dyr og du lærte langsomt at være sammen med andre ildere.
Nu er I allesammen væk :( Du var den sidste der forlod os, den sidste streng, der forbandt vores første ildere og en epoke er slut :(
Jeg har endnu ikke fattet, at du ikke er her mere. Uanset hvor jeg kigger hen, så venter jeg at se dig komme trissende for at se hvad jeg laver. Men der kommer ingen :(
Søde Speedy-skat, du var så stor en del af mig, at jeg føler jeg mangler et stykke af mig selv :(
Tusind tak fordi du gav mig din tillid, dit venskab og din kærlighed <3 Din hængekøje i mit hjerte vil aldrig blive pillet ned <3 Sov sødt skat.






Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

PiaLyng


Amazing Ferret

Åhhhhhh Mette altså  <3

Jeg føler virkelig med dig. Jeg er her hvis du har brug for at snakke  <3

Jeg kender godt det blik ilderen giver når de siger stop. Peanut gjorde det samme og det gjorde bare så ondt i hjertet at vide at han bare ikke ville mere

Hvis i fred kære Speedy og hyg dig på den anden side af regnbuen sammen med de andre  <3

Cille


FerretParadise

Kondolerer mange gange Mette, jeg ved din smerte er stor, og at der kommer til at gå lang tid, før du rigtig forstår, at han ikke er her mere.
Men du ved, at du altid kan ringe, om det så er for at stortude, eller snakke om gamle minder, eller om noget helt tredie, for at få tankerne væk fra sorgen.

Farvel Speedy.
Det er så underligt, at du er rejst videre, underligt at du ikke vil være der, næste gang jeg besøger din madmor.
Jeg ved godt, at du ikke kunne lide mig, og det respekterede jeg fuldt ud. Man skal ikke kunne lide alle.
Jeg vil aldrig glemme de første mange gange jeg besøgte din madmor, for da måtte jeg godt tage dig op, og du ville ligefrem gerne, at jeg nussede dig. Men pludselig en dag, så gad du mig ikke mere, og så fik jeg oplevet hvad det var din madmor havde fortalt om dig. Faktisk så troede jeg de første gange vi sås, at jeg var noget særligt, at du havde valgt mig til. Men næ nej, du skulle bare lige lære mig at kende.  :lol:
Selvom du ikke kunne lide mig, så var der en masse jeg godt kunne lide ved dig.
Du mindede mig så meget om min PutteFyr, bla fordi du ikke kunne fordrage at køre i bil, og fordi du spiste din mad op af væggen.
Tak fordi jeg her til aften fik lov til at nusse dig, og sige farvel til dig.

Ann Hillerslev.

Miliah


Barky

Nej nej nej nej!!!!!! Det kan bare ikke være sandt!! Mette....! Jeg er fuldstændig i chok!

Hvor er livet bare dybt uretfærdigt!!! og meningsløst!!! Du og din familie har ikke fortjent at miste Speedy nu her oven i det andet... :'-(
Mine dybeste kondolancer.... Farvel Speedy
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Emils far

Hvor er jeg bare ked af at du nu atter engang må sige farvel til en dejlig ilder. Jeg ved hvor ondt det gør, og det er ingen ting som vi kan gøre med. Det er en ringe trøst lige nu at det bliver bedre når det går lidt tid. Med tiden kommer de gode minner frem, det ser jeg ihvertfald frem til.   
Håber Speedy møder alle våre dejlige dyr på den anden side af Regnbuebroen, de har sikkert meget at snakke om med de skøre ejere de har haft....

Klem
Lars

Sølvsten

Kære Mette mamge tanker til jer

Hvil i fred Speedy.

Lena og Peter

Vi kondolerer mange gange.  :'(

Det var da noget at en chok jeg fik da jeg læste beskeden fra Ann.. Mette, der gør os så ondt at du har skulle sige farvel til Speedy. Det er bare ikke fair alt det du og din familie har skulle igennem det sidste ½ år..  :(

Vi er rigtig glade for at vi nået at lære Speedy af kende, for han var en dejlig og smuk dreng. Vi ved at han vil blive savnet og at ingen andre noglesinde kommer til at erstatte ham.

Vores tanker går selvfølgelig også til Stig og ikke mindst Jannich også har skulle igennem alt for meget.. Hils dem begge og sige at vi tænker på dem.

En kæmpe trøstekrammer fra Falster.. Fuck livet kan være hårdt  :( .

Hvil i fred, Speedy.

KariN

#10
Nej nej nej!! Det kan ikke være rigtigt?!? mine dybeste kondolancer

Hvor er jeg ked af det på jeres vegne Mette, det er virkelig uretfærdigt at i skal opleve at sige farvel til endnu et pelsbarn indenfor så kort tid :(

Alle mine tanker går til jer <3

Sov sødt smukke Speedy og hils på den anden side
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Anne

Det gør mig virkelig ondt Mette. At miste alle sine gamle på så kort tid er da slet ikke til at holde ud :( Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige, sov godt Speedy :(

Nanna

Åh nej altså!! :'( Havde virkelig håbet, at implantatet ville virke så du ikke behøvede at sige farvel nu. Man kan slet ikke sætte sig ind i hvor svært det må være :( Hvil i fred, Speedy. Nu hygger han med de andre.

Og trøstekram til dig Mette :'(
Mange hilsener fra Nur, Keela, Louie og Nanna

Minority ferrets

Det gør mig ondt. Kondolerer
Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3
http://minorityferrets.weebly.com/index.html

Line