Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Lille dejlige Felina

Startet af Dark Crystal Ferret, 20. August 2012, kl. 05:32

Dark Crystal Ferret

Jeg havde egentlig besluttet mig for ikke at skrive en minde tale for min lille prinsesse ind på Ferretopia, da jeg ikke rigtig har haft overskuet til at svare, hvis der kom spørgsmål eller andet hvis det kom :-$
Men samtidig er jeg nået frem til at lille Felina fortjener sin egen minde tråd herinde!!!
Så derfor gør jeg det alligevel...

Hele vores sommer, har været dybt præget af en lille syg pige... Min ven igennem 4 år. Lille pagtfulde Felina, som nu desværre er blevet revet fra os :'(

Det lyder måske kynisk, men vi havde absolut ikke troet at Tjalfe ville blive ældre end lille Felina. Alt for mange gange har han været syg, haft problemer med vægttab og andet. Og Felina har aldrig fejlet det mindste. Det var indtil midten af juni... Alt syndes at være normalt og godt.. Men så pludselig... så kom det.....Kræften som tager som det passer den, og fjerner alt det gode i ens hverdag på et øjeblik :'(

Felina fik en byld i undermunden i midten af juni. Og som jeg plejer, fór jeg jo op og var helt ude af den :( Vi tog til dyrlæge med hende, da jeg troede det var en betændelses byld. Dyrlægen undersøgte Felina, og gav os penicillin med hjem og nogle smertestillende piller, da Felina ikke ville spise pga. smerten i munden.
Efter ca 5 dage faldt hævelsen og jeg kunne se at 2 tænder var forsvundet som duk for solen. Det gjorde mig virkelig bange. Med tanke på jeg engang har været i praktik hos en dyrlæge, og der så en kat med kræft i munden... så var jeg jo bange for det måske kunne være det. Men ej.. jeg ville ikke tænke negativt, jeg prøvede at fokuserer på hvad der kunne gøres for Felina.

Felina var hele vejen igennem sin sygdom glad, legesyg og lige så provokerende som hun altid har været. Hun hyggede sig med Tjalfe. Og fordi hun havde mistet tænder, begyndte jeg at opbløde mad til hende, og lave Douksoup til hende dagligt. Og hun nød virkelig at ligge i mine arme flere gange om dagen og blive fodret.

Desværre kun en små 14 dage efter at vi havde færdiggjort Felinas penicillinbehandling, dukkede bylden op igen i hendes undermund. Denne gang var den misfarvet og underlig. Den var nærmest blå - lilla. Og denne gang valgte jeg at nu ville jeg have en blodprøve og en prøve af den byld. Min frygt for at det kunne være kræft blev kun forstærket igen og igen. Og da vi få dage efter vores besøg hos dyrlægen fik svaret på prøven, viste det sig også at min frygt var rigtig.
Felina havde fået kræft i kæben. Så vi valgte efter en hurtigt snak sammen at Felina i hvert fald ikke skulle lide. Inden der var gået en måned, havde det bræt sig til overmunden også, og hun mistede yderlige 3 tænder på kun 14 dage.
Men Felina udviste en vilje som var helt enorm, hvilket alle som kender Felina nok kan skrive under på hun altid har gjort. Hun var hele tiden den glade pige der jagtede bolde og hoppede rundt og båttede sammen med Tjalfe på gulvet. Eller provokerede Angel og Zarfia og Bomuld igennem tremmerne på deres bur.

Vi måtte jo have fat på Kelly og fortælle hende hvad der var sket. Og Kelly var knust. Felina var ikke kun Kellys yndlings ilder, det var også den pige som Kelly fortalte hemmeligheder til, sov og krammede med når hun var på besøg.
Felina havde så galt været med på Kellys skole, da pigerne og jeg skulle holde foredrag om ilder for skolen sidste år.

Felina blev derfor aflivet i staten af denne her måned :'(  Det var meningen at Kelly skulle have været med, men da tingene slet ikke kom til at passe sammen, kunne vi ikke have hende med. Kelly skrev derfor i stedet et kort og købte et par gaver, samt hun lavede en hvid due af noget stof og nogle fjer til Felina i ilder himmelen. De blev så brændt sammen med hende, og vil ligge sammen med hende for altid.

Det har været rigtig hårdt for os at miste Felina. Både jeg og Robert er knust, og verden virker allerede en lille smule mindre, mere kold, og mere trist, nu vores dejlige lille pige ikke er i den mere. Vi savner det liv hun gav vores familie, de smil hun altid kunne bringe frem på vores ansigter. Uanset hvor trist en dag man havde, så kunne Felina altid sørge for at man smilede efter meget kort tid sammen med hende.

Det eneste gode jeg kan tænke på lige nu er, at jeg ved at Felina er blevet forenet med sin elskede Fiona og Oliver oppe i himmelen. Jeg har brug for denne tro på et himmelsk rige hvor ilderne leger og hygger sig. Og i mine tanker er Felina der nu.
Min lille gruppe.. Oliver, Fiona og Felina er nu samlet igen.. (og selvom Tjalfe også hørte til i den gruppe, så slipper jeg ham aldrig – aner slet ikke hvordan jeg skulle kunne undvære ham lige nu)

Felina, elskede lille dejlige dejlige pige. Vi savner dig så enormt meget. Vores maver knytter sig sammen i smerte når vi tænker på dig. Du mangler i vores hverdag... Du var min ven i 4 år, min følgesvend som altid forstod at gøre dagene en smule mere lyse end de ville have været uden dig i dem.
Tusind tak for jeg fik lov at opleve dig kære Felina. Jeg håber... og tror vi mødes igen. Jeg vil kigge op imod månen i håb om at se dig kigge ned på mig.
Farvel min elskede. Jeg glemmer dig aldrig!

Felina som hun så ud da jeg så hende første gang på ilderforum i 2008. Jeg var solgt på stedet og måtte bare høre Playfull Ferret om den lille hvalp var ledig. Det var hun, og jeg blev den heldige ejer af Felina.


Felina 14 uger gammel


Felina og hendes bedste ven (udover Tjalfe) Kelly. Stakkels Kelly der har brugt næsten hele sommerferien på at græde over tabet af Felina.


Felina i 2010, kort efter hun mistede sin bedste legekammerat, Fiona Krystal.


Felina sidste år i vores gamle have (vi flyttede jo i april i år)


De nyeste billeder jeg har af Felina. De er taget i starten af juni, lige inden at bylden kom og tingene begyndte at gå ned af bakke.




FerretParadise

Ann Hillerslev.

KariN

Kondolerer mange gange Maria :(
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

lille_jill


ilderhjemmet

Kh Gitte og Skipper -  BÅT BÅT fra  Freja, Quark, Chanell, Filine, Rasmus,Diva, Hanibal og Zorro

Nanok, Bandit (plejeilder), Lucky (plejeilder), Plato (lillefis), Duvell (Dyvle) Frits og Jørgen elsket og savnet

Daisy

Det gør mig så ondt på jeres vejen. Det er aldrig sjovt at miste
hilsen mig og basserne

AlisVolatPropiis

Kondolerer Maria :( hun var en vidunderlige smuk lille pige <3

Sølvsten


Eliza

Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Shamua


Vh. Marianne

Anne

Det gør mig rigtigt ondt :( Felina var bare så smuk og sød.

Tanja11

Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

Dark Crystal Ferret


Ferretale


AlisVolatPropiis

[besked=AlisVolatPropiis]Det der personlige fnidder kan i godt pakke langt væk -hvor det hører til -i privaten![/besked]