Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Ilder(hvalp) fundet i Aalborg

Startet af Anne, 7. September 2012, kl. 10:17

Miss-Bjerregaard

Ej hvor forfærdeligt! Håber virkelig der er en ejer der melder sig. Føler virkelig med hende, men hun må virkelig være en sød fritte. Når hun selv med de smerter hun må have haft, stadig er kontakt søgende .. Ber til ejeren snart melder sig.
Med mange kærlige hilsner fra Liam og Basse også!! <33

Anne

Hun er hjemme hos Sofie og har det efter omstændighederne godt. Hun er ret mobil hendes tilstand taget i betragtning og er kontaktsøgende og glad.

Desværre har vi ikke fundet en ejer, hvilket vil sige at der ikke er nogen penge til en operation. Jeg venter på en pris for amputering, og ville høre om der er nogen der kunne være interesserede i at bidrage til en indsamling.

Jeg ved godt at hun er en herreløs ilder, og at det er bedre at aflive hende end at hun skal gå med smerter, men jeg synes også bare det er så uretfærdig en situation, og ville virkelig gerne have en anden mulighed. Giver selvfølgelig noget selv til det hvis det er, men vores økonomi er ikke fantastisk, og der skal også være til hvis der sker noget med en af vores egne så jeg har ikke mulighed for at betale for en operation selv.

Sølvsten

Er det ikke en mulighed at det kan vokse sammen hvis hun holdes i ro? Jeg vil gerne hjælpe med et bidrag, men først når I er sikre på hun ikke skal aflives.

Anne

nej, det er knækket i ledet helt over med knæskal og det hele. Det kan godt laves, men som de sagde, så kommer man ikke langt med 10.000 i sådan en operation.

Hun kan overleve med et amputeret ben, det er jeg ikke i tvivl om, eftersom hun allerede klarer sig godt uden at bruge sit ben. Men hvis der ikke er penge til en amputering, så er vi jo nødt til at aflive hende. Det er ikke for at få det til at lyde som afpresning, for hun vil jo ikke opdage at hun bliver aflivet, men vi kan ikke med god samvittighed lade hende gå med det ben. Hun har også en tand der skal fjernes, men det er trods alt lidt mindre akut. Vi havde snakket om en indsamling allerede i fredags, og da der også var nogle der nævnte det på facebook ville jeg høre om det kunne lade sig gøre. Selvfølgelig bliver der ikke taget penge fra folk som ikke bliver brugt til det her, og hvis der gjorde, ville de blive tilbagebetalt.

Sølvsten

Jeg mente før I er sikre på at hun er en tamilder og hun kan komme et godt sted hen bagefter. Sig til så får du et bidrag

Anne

#20
Hun er en tamilder, det er der ingen tvivl om.

Og jeg kan jo ikke vide om hun kan komme et godt sted hen. Jeg kan desværre ikke vide mere end at jeg er sikker på at hun ville klare sig ok uden benet, og det er selvfølgelig helt fair hvis folk synes det er for lidt at gå på, men sagen er jo at ingen kender hende, hun dukkede op tilskadekommen fredag og da ingen ejer har meldt sig, så står hun til en aflivning, da det ikke er forsvarligt at lade hende leve med det ben.

Hvis det lykkes at få samlet ind til en amputering, så tager jeg hende i genoptræning (med mindre sofie gerne vil gøre det) og finder et godt sted til hende, der må da være nogen derude der vil have en sød 3benet ilder.

Der er også chancen/risikoen for at en ejer melder sig. Hvis det sker inden 14 dage, skal ilderen jo udleveres. Jeg vil tro man kan kræve at de betaler dyrlægeregningerne i så fald, men jeg er ikke 100% sikker.

Så desværre kan jeg kun skrive hvad vi har af tanker og planer og i bund og grund handler det bare om at hun måske kunne få en chance.

Anne

Så har jeg fået en pris, dyrlæge har givet en rigtig god pris på det, og vil gøre det for 3500 kroner. Det er så uden efterbehandling og medicin, men for selve amputeringen. Vi skal vide inden onsdag om vi kan samle dem, og Sofie vil også gøre sit til at få samlet sammen. Der er allerede et par stykker der har meldt sig, og dyrlægen var meget positiv over amputationen og mener at det burde være en operation der ikke er stor fare for komplikationer i, ligesom de fleste dyr klarer sig godt efterfølgende.

Barky

Jeg donerer gerne.... Og hvis hverken dig eller Sofie har tid eller rum til hende, så er mit hjem også åbent for hende. Jeg går jo bare hjemme lige nu.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

ilderhjemmet

ville også gerne donere, men har selv lige modtaget en bortkommen ilderdreng som vi også skal ha' til dyrlæge, umiddelbart fejler han ikk' noget, han skal evt kastereres og undersøges for chips
Kh Gitte og Skipper -  BÅT BÅT fra  Freja, Quark, Chanell, Filine, Rasmus,Diva, Hanibal og Zorro

Nanok, Bandit (plejeilder), Lucky (plejeilder), Plato (lillefis), Duvell (Dyvle) Frits og Jørgen elsket og savnet

Anne

#24
husk at du ikke må kastrere ham osv før om 14 dage. Indtil da skal han fremlyses i tilfælde af at ejer dukker op.

ilderhjemmet

vi er i fuld gang med at fremlyse ham, bla. dyreværnet,dansk ilderforening, facebook, ferretoia og politi, dyrlæge imorgen for bla for chip, indtil videre er der ingen reaktion
Kh Gitte og Skipper -  BÅT BÅT fra  Freja, Quark, Chanell, Filine, Rasmus,Diva, Hanibal og Zorro

Nanok, Bandit (plejeilder), Lucky (plejeilder), Plato (lillefis), Duvell (Dyvle) Frits og Jørgen elsket og savnet

Anne

Det har jeg godt set, men derfor kunne det jo godt være at du ikke vidste at du skulle vente 14 dage. Det er før set at nogen havde mistet en avlshan, og da de fik ham tilbage få dage efter var han kastreret....

Anne

#27
Jeg har oprettet en særlig konto til indsamlingen, så jeg kan holde det for sig selv.

Når man overfører pengene, så skriv registrerings og kontonummer på overførslen, eller fulde navn samt en mail til flyingferrets@live.dk med navn konto og registrerings nummer. På den måde kan jeg overføre pengene tilbage i tilfælde af at der ikke kommer penge nok ind.

Hvis der skulle komme flere penge end de 3500 vil resten gå til operation af tanden, som er nødvendig, men lige nu kommer i anden række.

Da indsamlingen ikke må være offentlig, kan folk herinde fra (som ved hvem jeg er og omvendt) skrive til mig på pm hvis de er interesserede.

Formålet med pengene er at amputere benet og give hende en chance, og hvis ingen ejer kommer på banen, er planen at jeg tager mig af genoptræning og omplacering. Der er ingen garantier for hvordan det kommer til at gå, men amputationen giver hende gode chancer.

Anne

Sofie har skrevet en lille beskrivelse af hende, som jeg lige vil lægge op. Bemærk at hun ikke får lov at lege med gummikosten alene, det var en hun jagtede mens sofie fejede. Det er Sofie der har givet hende et navn - jeg ved godt der  er en anden ilder der hedder det, men det er ikke mig der har valgt det.

Om Pandora


Pandora er en spøjs lille ting.
Hun er livsglad, kontaktsøgende og enormt fjollet.
Hun finder glæde i kontakt og kommer til lågen, så snart man er i nærheden.
Der er ingen tvivl om, at hun IKKE er menneskeskræmt og har været vant kontakt.
Trods det brækkede ben formår hun selv at komme ud og ind af buret.
Så snart man åbner, står hun klar og vil meget gerne ud og lege.
Hun har lynhurtigt tilpasset sin gang og løb til 3 ben. Hun bevæger sig ubesværet rundt i hendes "eget" værelse, fjoller, båtter og leger.
Yndlingslegetøjet lige nu er en tom toiletrulle og en gummikost. Hun kaster rundt med toiletrullen og dutter til den med næsen, hvorefter hun båtter væk kun for at komme tilbage igen.
Gummikosten kan man "jagte" rundt og båtte på.
Hun vil gerne nappe lidt. Hun har nappet mig et par gange, men det virker ikke som et aggressivt angreb, og hun har ikke på noget tidspunkt bidt hul.
Hun kan sagtens håndteres, og hendes napperi virker lidt som en del af hendes leg.
Hun reagerer på irettesættelse, kigger op og stopper omgående!
Hun søger selv kontakten og vil gerne kravle rundt på folk.

Pandora holdes i øjeblikket smertefri.
Jeg føler ingen tvivl omkring hvorvidt hun vil kunne klare sig på 3 ben.
Selvom det er bagbenet, hun "mangler", så har hun lynhurtigt tilpasset sig.
Hun holder pt. benet løftet, når hun bevæger sig rundt. Det betyder, at hun allerede nu kun støtter på 3 ben. Hun kan båtte, kravle og stå oprejst op af buret uden at vælte.
Fjernes benet, vil hun være fri for at skulle holde benet oppe, men hun skal ikke først til at lære der at bevæge sig på 3 ben – det kan hun allerede til U.G.
Hun fortjener en chance. Hun er så ung, og hendes liv er først lige begyndt!

Pandora snuggling after dinner

The beautiful ferret Pandora

Pandora loves shoes!

Pandora playing with shoes


___________________________________________

Der er endnu ikke gået penge ind på kontoen, men jeg har fået besked fra 2 personer der har overført og et par stykker der vil gøre det.

Det er vigtigt at I smider en mail til mig med beløb, jeres navn og konto og registrerings nummer. Pengene kan være nogle dage om at komme frem, og vi skal vide onsdag hvor meget vi har at regne med.


Sølvsten

Citat fra: Anne Dato 10. September 2012, kl. 12:33
Sofie har skrevet en lille beskrivelse af hende, som jeg lige vil lægge op. Bemærk at hun ikke får lov at lege med gummikosten alene, det var en hun jagtede mens sofie fejede. Det er Sofie der har givet hende et navn - jeg ved godt der  er en anden ilder der hedder det, men det er ikke mig der har valgt det.

Om Pandora


Pandora er en spøjs lille ting.
Hun er livsglad, kontaktsøgende og enormt fjollet.
Hun finder glæde i kontakt og kommer til lågen, så snart man er i nærheden.
Der er ingen tvivl om, at hun IKKE er menneskeskræmt og har været vant kontakt.
Trods det brækkede ben formår hun selv at komme ud og ind af buret.
Så snart man åbner, står hun klar og vil meget gerne ud og lege.
Hun har lynhurtigt tilpasset sin gang og løb til 3 ben. Hun bevæger sig ubesværet rundt i hendes "eget" værelse, fjoller, båtter og leger.
Yndlingslegetøjet lige nu er en tom toiletrulle og en gummikost. Hun kaster rundt med toiletrullen og dutter til den med næsen, hvorefter hun båtter væk kun for at komme tilbage igen.
Gummikosten kan man "jagte" rundt og båtte på.
Hun vil gerne nappe lidt. Hun har nappet mig et par gange, men det virker ikke som et aggressivt angreb, og hun har ikke på noget tidspunkt bidt hul.
Hun kan sagtens håndteres, og hendes napperi virker lidt som en del af hendes leg.
Hun reagerer på irettesættelse, kigger op og stopper omgående!
Hun søger selv kontakten og vil gerne kravle rundt på folk.

Pandora holdes i øjeblikket smertefri.
Jeg føler ingen tvivl omkring hvorvidt hun vil kunne klare sig på 3 ben.
Selvom det er bagbenet, hun "mangler", så har hun lynhurtigt tilpasset sig.
Hun holder pt. benet løftet, når hun bevæger sig rundt. Det betyder, at hun allerede nu kun støtter på 3 ben. Hun kan båtte, kravle og stå oprejst op af buret uden at vælte.
Fjernes benet, vil hun være fri for at skulle holde benet oppe, men hun skal ikke først til at lære der at bevæge sig på 3 ben – det kan hun allerede til U.G.
Hun fortjener en chance. Hun er så ung, og hendes liv er først lige begyndt!

Pandora snuggling after dinner

The beautiful ferret Pandora

Pandora loves shoes!

Pandora playing with shoes


___________________________________________

Der er endnu ikke gået penge ind på kontoen, men jeg har fået besked fra 2 personer der har overført og et par stykker der vil gøre det.

Det er vigtigt at I smider en mail til mig med beløb, jeres navn og konto og registrerings nummer. Pengene kan være nogle dage om at komme frem, og vi skal vide onsdag hvor meget vi har at regne med.



Hvor er hun bare skøn. Jeg håber jeres indsamling kommer til at hjælpe hende rigtigt meget.