Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Hera, vores skønne Hera ♥

Startet af Lyspunkt, 3. Oktober 2012, kl. 22:29

Lyspunkt



Præcis 6 år og 3 måneder, fik vores skønne pige lov til at opleve denne verden. D. 18. september, stod vi overfor at skulle sige pludseligt farvel til Hera. Et farvel der var rigtig svært. Hera var vores ilderpige der skulle blive 17 år - det havde hende og hendes madfar en aftale om. Hera var det sidste døgn af sit liv rigtig træt. Hun ville hverken det ene eller det andet, bare ligge hos en af os og bare ligge. Da vi stod op den tirsdag morgen, vidste vi godt at vores pige var syg, men at vi om aftenen ikke ville have hende hos os mere, var ingen af os forberedt på.

Hera var datter af vores Lady Luck, som vi desværre måtte sige farvel til i starten af året. Vi har haft fornøjelsen af at kunne kalde os Heras 'forældre' siden starten af 2008. Hera var i lang tid en enspænder - en menneskeilder, som vi kaldte hende. Hun ville kun os. Da Hera kom hjem til os, havde vi i forvejen hendes mor Lady og Gammelmanden. Ingen af dem gad hun rigtigt - specielt ikke sin egen mor. Sammenføringen af de to piger tog omkring 1½ år, før vi første gang så dem putte sammen. Vi havde forelsket os i Hera og gav ikke op - men vi rev os dog i håret en del gange.

Hera var helt sin egen, lige så vel som alle andre dyr også er. Hera var sej - hun var ikke bange for noget som helst. En kat der havde forvildet sig ind i vores opgang, siger du. Tsk. Hera kom med ud i opgangen og gik direkte imod den arme kat, der ikke var længe om at finde døren ud til igen.
Mine mad-forældre som hundesittere? Jeg er skam ikke bange for nogen som helst, det her er MIT hjem! Så hver gang Hera kom gående, så flyttede hunden sig med det samme, til trods for at den var temmelig mange gange større end hende. Andre ildere? De skulle bare lige vide, at hun altså nok kunne sige til og fra - oftest fra, fordi hun ikke gad at lære nye ildere at kende.
Hera bestemte selv! I vores flok på 4 ildere, lærte hun med tiden at det faktisk var okay at lege og putte med de andre - og de blev efter nogle år også rigtig tætte, alle sammen. Et rigtig firkløver. Dog kunne man altid se spor af menneskeilderen i hende - hun foretrak vores selskab. Lige indtil det kun var hende og Aslan der var tilbage. Der foretrak de begge, kun at putte med hinanden.

Nu er hun her ikke mere. Vores kønne Hera-prutte-pølle-fisen aka sokketyven. Hera havde en mani med sokker. Så meget, at vi valgte IKKE at smide hullede sokker ud, nej, de blev bundet sammen til en lang 'slange' med yndslingssokken i den ene ende, og så rendte hun ellers lejligheden tynd med alle sine sokker efter sig. De skulle jo være, hvor hun var.

Vi fik altid at vide, at Hera ville være god til udstilling - det var dog aldrig noget vi gjorde i. Vi nød hendes smukke udseende herhjemme. Nogle måneder inden vi måtte sige farvel, fik hun konstateret grå stær på det ene øje, og hun knækkede en tand. Men vi har altid syntes at hun var smuk. Smuk, dejlig og med et skønt sind.

Min kære, skønne, smukke, livsglade pige - jeg håber at du forstår vores beslutning. Jeg er sikker på at du nu er et sted, hvor du ikke har ondt mere. Et sted hvor du garanteret vælter dig i sokker og såler og måske putter med dine gamle venner. Hils dem fra os - vi savner jer alle så inderligt. Vi skal nok tage os rigtig godt af Aslan - han savner dig rigtig meget. Han er ved at lære Alf godt at kende, du ved ham vi passer - men det er stadig ikke dig, det kan vi godt mærke på ham.





Sov godt du smukke  <3

Jeg tør næsten ikke at skrive det... 3 ildere på 13 måneder. Heras farvel kom oven i en stime af dårlige og dumme ting, som kæresten og jeg har oplevet, så at skulle sige pludseligt farvel til hende, fik bærgeret til at flyde over. Jeg HÅBER sådan at vi har Aslan i nogle år endnu. Jeg skrev nøjagtig det samme i starten af året... At jeg håbede vi havde Aslan og Hera længe endnu. Håber der går mere end et halvt år, før vi igen skal sige farvel. Lige for tiden passer vi en ilderdreng, så Aslan er ikke alene - men jeg gruer lidt for hvordan han vil tage det, hvis han en dag bliver alene...

Lyspunkt

Hera <3 18.09.12 // Lady <3 20.01.12 // Gammelmanden <3 10.08.11

ilderhjemmet

RIP smukke Hera  <3, mange tanker og kondolancer til jer  :(
Kh Gitte og Skipper -  BÅT BÅT fra  Freja, Quark, Chanell, Filine, Rasmus,Diva, Hanibal og Zorro

Nanok, Bandit (plejeilder), Lucky (plejeilder), Plato (lillefis), Duvell (Dyvle) Frits og Jørgen elsket og savnet

Cille


KariN

Kondolerer mange gange, hun var en smuk pige.
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Sølvsten


AlisVolatPropiis

Kondolerer :( hun var en smuk pige -og det ses tydeligt hvor højt i elskede hende. Jeg håber i har Aslan i lang tid fremover...

Julie


lille_jill


Eliza

Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Kiddo

jeg kondolerer rigtig mange gange, hvor var hun bare smuk.
Your problem is you think your problem is your problem

mette11


Shamua


Vh. Marianne

Barky

Bla bla bla.... Hilsen Julia

Ferretale


Tanja11

Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke