Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Shaggydog, den problematiske ilder

Startet af Shaggydog, 2. April 2015, kl. 11:01

Shaggydog

Ja, sidste sommer lykkedes det mig at anskaffe en ilder hvalp, jeg havde  fundet en avler der var villig til kun at sælge mig en, jeg følte mig bare ikke klar til at havde 2. Hvilken fantastisk beslutning, for det viste sig hurtigt at min lille Shaggy var djævlens yngle på alle punkter, de første 2 uger var jeg decideret bange for ham. Det første han gjorde da han så vores 30kg hund var at springe i hovedet på hende, det er altså ikke normalt i min hjerne!
Men jeg havde jo så læst på nettet at jeg skulle sige nej til ham.. fun fact, Shaggy er døv.
Nå, jeg endte med at bruge nakketag på ham hvilket hjalp virkelig meget. Han bider stort set ikke mere.
Jeg havde jo så også læst at ilder kan lide at lege i hø.. viser sig så at Shaggy har hø allergi, så i en combo at han også havde lopper (takket være kattene) kløede han sig hårløs. Okay, til dyrlægen og få loppemiddel. 3 måneder sener, ingen forskel.. okay lad os fjerne høet og se om det hjælper. Hans hud blev blå. Ja, jeg vidste jo ikke at ilders hud kan blive blå nå deres pels skal til at vokse ud :p ikke før jeg Googlede det.

Så alt i alt har jeg nu en døv ilder med hø allergi. Og jeg kan ikke lade vær med at tænke på hvordan det ville være at få en ilder der faktisk kan høre hvad jeg siger :p (vi arbejder på at få endnu en)

Shamua

Sikke en turbolent start. Er så heller ikke nemt med en døv ilder og da slet ikke som første gangs ejer. Men dejligt at der i det mindste er styr på gebisset nu :)

Vh. Marianne