Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Pokal eller rosette

Startet af Lena og Peter, 29. November 2011, kl. 16:03

Lena og Peter

Vi er nogle stykker der synes det kunne være sjovt at finde ud af hvad man helst ville vinde på en udstilling.

Så hvad ville du helst have, hvis din ilder vandt en 2. plads


FerretParadise

Jeg synes dette er en meget spændende afstemning, og jeg kunne godt tænke mig, hvis folk ville begrunde hvorfor de har stemt som de har.

Jeg er selv lidt ligeglad med at få en pokal (eller lille statuette) hvis mine dyr vinder 2. og 3. præmier, fordi de, som det er nu, også får en roset. Jeg vil dog ikke have at de præmier helt forsvinder, så der kun er noget til den ilder der vinder 1. præmie.
Men spørgsmålet er så, om man så skulle overveje, at kun give 1. præmien en roset, sammen med dens pokal/statuette, og så de andre vindere i klassen får en lille pokal, evt sådan en som Peter her har lagt billede ind af.

Ud fra hvad jeg kan se på det foreløbelige resultat, så vil de fleste hellere have en sådan pokal end en roset, hvis deres ilder vinder en 2. præmie.
Ann Hillerslev.

Shamua

Helt klart en rosette hvis det stod til mig. Jeg synes de er pænere, mere praktiske, går ikke i stykker, fylder mindre, kan hænge på en væg! :) ... Pokaler fylder heeeelt vildt, og dermed besværlige at have stående fremme! :)

Vh. Marianne

Dyrenørden

Rosette helt klart jeg synes pokaler hører førstepladsen til :)

Malene

Helt sikkert en pokal. Jeg synes rosetter er vildt grimme.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

lille_thor

Jeg synes det er fedt nok at få en rosette som 2 plads. Synes også at pokalen høre sig 1.plads til.
Men det ku også være Nice hvis:
1. Plads : rosette og pokal
2. Plads : rosette og lille pokal
3. Plads : rosette
(4. Plads) rosette
Jeg elsker jer Thor, Sif, nidhug og perry  <3 lille skotta pigen hvil i fred

A_M_T >Team Unique Ferrets<

En pokal er lettere at støve af!

Men jeg er sårn set glad bare jeg får placeringen det der følger med er bare bonus :dans:

Eliza

jeg vil rigtig gerne have en pokal, men det skal være fordi de vinder noget ekstra som en 1.plads så der er noget særligt ved den.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Louise V

Jeg syntes også at pokaler høre til 1 pladsen og de der bedste farve og det.. Men 2 plads syntes jeg skulle være rosetter :)

Anne

#9
Før i tiden ville jeg have sagt en rosette, men jeg ahr hverken pokaler eller rosetter stående nu, så derfor er jeg ret ligeglad.

Men sådan i princippet og med hvordan jeg plejede at have det, så synes jeg rosetterne er vigtigst.

(og det skal ikek forstås sådan at jeg er ligeglad med om jeg vinder noget, for det er altid super fedt på dagen, men jeg har bare ikek præmierne fremme mere)

AlisVolatPropiis

....nu er det vist ingen hemmelighed jeg synes rosetter er ualmindeligt grimme sløjfer... :lol: -som jeg ikke nænner at smide ud -fordi de på en eller anden måde jo ikke er mine, men kræenes, og man smider jo ikke bare andres ting ud :S
Men pokaler fylder også...og jeg ville ønske jeg havde skabsplads til mine, jeg bryder mig faktisk ikke om at have dem fremme...

På den anden side skal man jo vinde NOGET :lol: og som Eliza siger, så er der en pointe i at lave noget specielt til førstepladserne så der ligesom er en skelnen...rent principielt er jeg enig...rent praktisk så er jeg ligeglad med sløjferne :lol:

Julie

Jeg vil allerhelst have et håndklæde med en ilder på :0) Eller et drikkeglas.. Noget praktisk. Jeg har hverken rosetter eller pokaler fremme (og det er ikke kun fordi jeg ikke har nogen pokaler.. havde jeg det, ville de stadig ikke stå fremme :P )

Stephanie

Jeg kan forestille mig at en roset er billigere end en pokal.

Så hvis en udstilling overvejer at bruge flere penge på en pokal end en roset så vil jeg som deltager hellere foretrække at få en roset, og få en lille brugbar præmie med i stedet (foder/legetøj eller lign)

En del har ikke pokaler, rosetter fremme, men lidt foder, legetøj er noget man kan bruge istedet for bare at gemme det væk.


Dark Crystal Ferret

Jeg syndes klart at en pokal er det fedeste at vinde, også til en anden plads :dans:
Men de er dyre at anskaffe, og derfor ville det måske betyde at priserne på tilmeldingerne ville stige. Og der syndes jeg det er sjovere jo flere dyr der kan komme og jo større klasserne dermed bliver. Og for dem/os med mange dyr gør prisen en lille forskel på hvor mange udstillinger man har råd til at tilmelde sig. Om ikke andet, så kunne det gøre det for os :-$
Så hvis det gjorde prisen på tilmelding på dyrene større eller rabatten på flere dyr mindre, så ville jeg klart mene at det er sjovere jo flere dyr der kan komme end om man vandt en pokal til 2 pladsen 8)
Men skal man se bort fra priser og alt det pratiske, så ville jeg klart syndes det bedste er pokalen. Rosetterne er noget mere kedelige at have hængende, end at have en flot pokal på hylden. Så jeg har stemt pokal - bare fordi jeg syndes det kunne være sejt med en 2 plads pokal istedet for en rosette :dans:

Lena og Peter

Grunden til at der blev snakkedet om det, er at prisen på glaspokalen og rosetten på billedet, er ret ens... Der er dog en masse arbejde i at lave rosetten..

Som Ann skriver ville der stadigvæk være forskel på en 1. og 2. plads, da vi jo går ud fra at 1. pladsen skal have både en rosette og en pokal..

Men det er da super dejligt med alle de kommentare der kommer, da jeg da tror det er noget de fleste arrangøre gerne vil vide..  :)