Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Albino med gulig pels

Startet af Oy, 21. Juli 2009, kl. 15:47

Oy

Min albino han har fået lidt gulig pels. Jeg har prøvet at vaske ham, men det hjalp ikke på det. Nogle med forslag til hvad det kan være og hvordan man får det til at gå væk? Kan det eventuelt være en slags vitaminmangel? Han er ellers sund og frisk, leger og driller hele dagen når han da ikke sover :b
- Jeg ved fiskeolie nogle gange kan give gul pels hos hunde. Er det samme gældende for ildere? For de får en smule i foderet.

Håber nogle kan hjælpe =)

Metnil

Altså nu er jeg langt fra ekspert, men efter hvad jeg har kunnet forstå herinde, så kan den gule farve have noget at gøre med at han er i brunst..

I andre må rette mig hvis jeg tager fejl?

Amazing Ferret

Ja hvis det er en han i brunst så hjælper det ikke at vaske ham...det eneste der hjælper er en kastration

Bawa

ludo, min albino-han, er også blevet gul i pelsen, og det er fordi han er i brunst :)

Anne

Den gule farve skyldes fedt som dannes i huden og som sidder i pelsen. Det er ikke noget der bare sådan kan vaskes af, og især på albino sætter farven sig meget fordi de jo er helt hvide. Som de andre skriver så ses det oftest hos fertile dyr og især når hormonerne raser for der er fedtniveauet i pelsen, måske især hos hannerne, ret højt. Det er ikke noget farligt og ikke et tegn på han mangler noget. HVis det er direkte orange nogle steder og kan også taber pels kan det være binyren, men de kan nu også godt være orange uden der er noget galt.

Alt i alt, det er helt normalt :) Selv neutraliserede albinoer kan være gullige. Jeg har selv en dejlig lille fertil tisbjørn herhjemme og hun skifter lidt mellem hvid og gul, det skyldes stigende og faldende hormon niveau hos hende er jeg overbevist om.

Oy

Okay, godt at vide. Han er nu kastreret, så det er nok ikke fordi han er i brunst :D
Men tak for svarene, dejligt at vide han ikke mangler noget :D

Namilla

Selvom hanner er kastereret, så kan de nu godt mærke "årstiderne" alligevel... jeg har også en kastereret han som bliver noget mere gullig forår og sommer... han er standard så man ser det bare kun på de lyse steder...