Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

endnu en fra ilderforum

Startet af Majbritt, 14. Oktober 2008, kl. 10:08

Majbritt

Hej med jer

Jeg går ud fra, at vi alle "kender" hinanden fra ildereforum. Jeg har ændret mit brugernavn til Majbritt, men på ilderforum hedder jeg Bella's mor. For det første, så overvejer jeg kraftigt endnu en frittegris (skal ud og se på en i morgen :-), så derfor er jeg måske ikke kun Bella's mor fra i morgen. Desuden var det også meningen, at min datter skulle bruge profilen (da det egentlig er hendes fritte - NOT!), men det har hun aldrig nosset sig sammen til. Så derfor er mit profilnavn mit egentlige navn - så er det også lidt mere personligt og lettere at holde rede på, synes jeg. 

Slutteligt vil jeg sige, at jeg er glad for invitationen til dette mere frie forum, hvor vi ikke har en admin. til at ånde os i nakken konstant. Så tak til initiativtagerne  :ja:

DarkGirl


tzari

velkommen til  :dans: håber du får dig en god tid herinde. husk endelige at skrive om den lille nye når du finder den perfekte. Hehe min "søsters" ilder endnu også med at blive boende hos min mor da hun flyttede hjemme fra så kunne hun lære det  :D
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Julie


Malene

Velkommen til! ;) og (måske) tillykke med den lille nye! :dans:
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Majbritt

Så var det i dag, at vi skulle ud og se på en mulig fritteven til Bella. Det var på dyreinternatet i Rødovre. De havde fået en fritte ind, som var fundet på en fabrik i Rødovre. Der er ingen, som har meldt den savnet eller reageret på deres fremlysning i øvrigt. Så det drejer sig muligvis om en fritte, der er sat på fri fod med vilje ??
Anyhow - så er han vores nu  <3
Det drejer sig om en mørk standard, ca. 1400 g velnæret fritte. Han er vurderet til at være omkring 5 mdr., men hans "nødder" er på plads, så jeg har bestilt tid til næste onsdag, så han kan få dem cuttet.
Han er dødbedårende, det var absolut kærlighed ved første blik. Han er overkælen, helt klart bidetrænet og pottetrænet.
Han var lidt sløj, da de fik ham ind - dårlig mave og feber - men virker til at være i god form nu.
Han har ingen problemer med vores hunde og visa versa, men Bella (den lille aggressive gris) gik straks i gang med at avrette ham og bide ham i nakken. Han er dog en halv gang større end hende, så han kan jo godt forsvare sig selv, selvom det virker mere som om, han hellere vil snuse til hende og ikke slås. Men Bella er altså lidt af en kriger.

Han fik 1 time udenfor buret, med Bella låst forsvarligt inde, og bagefter byttede vi om, så han kunne komme ind og sove lidt.

Jeg går ud fra, at jeg må forvente en del slåskampe den første tid, indtil de hver især har fundet deres plads.
Nogle gode råd i øvrigt? Hvor lang tid kan vi ca. forvente introen varer?


Malene

Hvis han kun er 5 måneder, ville jeg nok vente lidt med at få ham snittet..
Ja, slåskampe er hvad man kan forvente. Jeg var alt for pylret da jeg skulle sammenføre mine og vidste ikke helt hvad der var normalt, men det gik meget bedre efter jeg lod være med at blande mig hele tiden :P Bare de ikke bider hinanden helt i stykker eller bliver angste af det, så skal det nok gå.
Jeg tror ikke man kan sætte en ca. tid på, da nogle kan sammen fra første øjeblik og andre skal sammenføres over flere måneder.

Nårh ja, og tillykke med ham da! :D Billeder billeder billeder!
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Majbritt

Jeg tror, at han er ældre end 5 mdr., han virker for rolig til at være teenager. De har regnet med, at han er fra april/maj md., da de fleste fritter er født omkring det tidspunkt. Jeg tror mere, at han er født omkring samme tid som Bella (februar), så han er klar til at få dem snittet  :'(

Billedet har vendt sig lidt, og han har fundet ud af, at han er den stærkeste, så lille Bella-rus har fået en del nakkebid og har klynket lidt, men hun opsøger ham også selv. Hun er lidt ved siden af sig selv og virker lidt vemodig, men så får hun bare lidt ekstra nusning og kærlighed hos mamma.
Alt i alt, så ser det meget bedre ud i dag.
Han er blevet rigtig god legekammerat med min lille hanhund, så de kører hindanden helt flade  :lol:

Jeg skal nok snart få lagt billeder ind - eller rettere sagt forsøge.

Malene

Det lyder da godt. Så håber jeg da at han på et tidspunkt også kan blive en god legekammerat for Bella ;)

Der er nogle guides i billedgalleriet, men hvis du har brug for hjælp, så siger du bare til :)
Logic is the beginning of wisdom, not the end.