Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

hej :O)

Startet af pernille, 6. August 2009, kl. 18:00

pernille

hej, jeg hedder pernille. jeg er ny. men jeg er på en måde (desvære) tvunget her ind. :(
jeg har nogle problemer både fysisk og psykisk.  :-$ jeg er 19år og jeg købte mine første ildere i år på vallentines dag. sammen med min kæreste. jeg har gået hjemme i næsten 2år, pga. en arbejdskade. (diskoprolaps)... er blevet opperreret, og er godt igang med genoptræning. jeg fik lidt erstatning pga det med ryggen. men desværre havde de tidligere ejere, til mine ildere. ikke "passede dem ordentligt". så da jeg fik dem. havde de influensa. og eftersom jeg aldrig havde haft ildere før, kom jeg til at bruge rimelig mange penge på dyrelæge regninger. (dyrelægen havde vist heller ikke styr på det med ildere) :nej: jeg fik dem kasterreret og vaxineret, og tjippet. jeg har også gjort dem renlige. jeg elsker dem. men nu er min ryg i bedring, så jeg skal starte i skole efter sommerferien. og jeg er allerrede ved at være stresset. jeg er virkelig ked af, at jeg ikke har overskud til både skole og ildere. ilderene er raske nu, og jeg prøver at sælge dem. :S jeg har fået et bud. men jeg sagde nej, eftersom jeg vurderede, at den person ikke ville være god nok til mine guldklumper. håber ikke at jeg er alt for besværlig.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Velkommen til, det var da en øv historie med dyrene.
Men hvorfor er du "TVunget" herind?

Namilla

Og så vil jeg lige nævne, at det godt kan lade sig gøre, at have ildere, selvom man går i skole... jeg har studeret alle de år jeg havde ildere (blev færdig sidste sommer)... Og når bare de kommer ud når man kommer hjem fra skole, så er det fint for ilderne...
Så jeg synes du skal give det en chance, og se hvordan det rent faktisk er, når du starter i skole... det ville være ærgeligt at sælge dem, hvis du bagefter tænker, at du ikke havde behøvet at sælge dem...

Bawa

velkommen hertil :)

hmm, jeg vil give namilla ret.
det er jo træls hvis du finder ud af at du faktisk ville have haft tid til dem.
især når du elsker dem så meget som du gør.

og hvis det så ikke går, så må du prøve at finde et andet hjem til dem.

Pipvig

Hej Pernille

Velkommen :-)

Jeg må tilslutte mig de andre... Men jeg kender godt til det at have stress og det er bare ikke sjovt, og i sidste ende er det jo din egen beslutning.
Jeg begyndte selv i tidernes morgen at have dyr for at have noget at beskæftige mig med og det endte med at de faktisk gjorde sådan at jeg ikke var så stresset hele tiden. Med dem kan jeg slappe af. Dem kan jeg hygge mig med.

Jeg håber du ikke længere føler dig presset til at være herinde. Har mødt mennesker der var langt mere besværlige end dig, så slap du bare af. ;)

Mange hilsener

Stine :)

Peewit

Hej Pernille.

Velkommen til.  :)
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

pernille

jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal sige. jeg føler lidt at jeg får skælud.... :o jeg er ikke den eneste der har taget denne beslutning, og det har været meget hårdt. men det er også rent økonomisk det kniber. så hvis de plusselig bliver syge, så har jeg et problem. og det syntes jeg ikke at jeg kan byde dem. det er en vanskelig situation. men jeg ved det er det rigtige at finde en ny familie til dem. <3

men tak for velkomsten. :)

Pipvig

Hej Pernille...

For min side kan jeg kun sige at det ikke var min mening at skælde dig ud... Som jeg læser det er det heller ikke det de andre gør.
Jeg ved hvor hårdt det er at skulle skille sig at med et elsket dyr. Det er en svær beslutning.

Endnu engang velkommen

Hilsener

Stine

cibatuchsi

velkommen herind. er dog ked af grunden til du er herinde.
håber du kan finde en løsning så du kan beholde dine basser hos dig, for det er tydligt at de betyder meget for dig.
hvis det ikke kan lade sig gøre på nogen måde, håber jeg du finder det helt rigtige hjem til dem. et hjem hvor du måske kan følge dem på tæt hold og stadig se lidt til dem engang imellem.

Namilla

Jeg er helt sikker på, at det ikke har været nogen af vores mening at skælde ud... vi kender bare godt til det med, at dyrene betyder så meget for en, så derfor synes jeg (og de andre) jo at du i hvert fald skulle prøve, om ikke det gik, når du skulle starte i skole...
Mht økonomi, så har jeg altid haft en dyrlæge-konto... der går et fast beløb ind på om måneden... da jeg var studerende var det 200 kr. om måneden der gik ind der på, og så satte jeg ekstra over på kontoen, når jeg havde et overskud... på den måde havde jeg faktisk altid penge til dyrlæger og uforudsete udgifter, som jeg ikke kunne finde ud af SU'en... jeg ved at der er flere herinde der gør det samme... 200 kr. om måneden opdager man ikke at man mangler, og det bliver alligevel til 2400 om året...

Jeg ved at det har været en svær beslutning, men hvis vi kan hjælpe dig til, at du kan beholde ilderen, så synes jeg da ikke der er skam i, at du trækker din beslutning tilbage...

Da jeg var studerende tog jeg afsted ca.7.20 om morgenen og var hjemme igen omkring kl.15.30/16.30... jeg havde drengene ude om morgenen mens jeg gjorde mig klar (så havde de lige 20 minutter til at rende omkring) og så blev de lukket ud når jeg kom hjem, og lukket ind igen når jeg gik i seng, omkring kl.22.30... Det havde de det ganske fint med, og de sover jo alligevel når de er alene hjemme...
Det er bare for at fortælle, at det godt kan lade sig gøre, at have ildere, selvom man studerer... det er rigtig at de vil komme til at være mere i buret, end de sikkert er nu, men mange ilder-ejere studerer eller har fast arbejde, så mange ildere trives fint med at være i buret en del af dagen...
Hvis du synes det er synd at de skal være i buret, så kan du jo ilder-sikre et værelse (eller en gang) så de kan være frit der i løbet af dagen...

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Jeg gir Namilla ret, det var slet ikke ment som skæld ud.
Jeg studere også så mine også alene hjemme ca. 6-8 timer om dagen men de har det fint nok med det. og som namilla siger  så sover de jo for det meste bare når manikke er der. MIne får også lige lov til rende ca en time inden jeg tager afsted.
Jeg er også på SU og jeg gør ligesom Namilla beskriver med at sætte 200kr ind om måneden og det virker fint...

Håber du finder den løsning der er bedst for dig!

pernille

 :) tak for de gode råd. det er rart at høre om jeres egne erfaringer.  :ja: det lyder som en god ide med en ilder konto, det havde jeg slet ikke tænkt på.
jeg er også begyndt og tvivle lidt. men jeg ved at jeg på længere sigt ikke kan have dem.
det er heller ikke sådan at jeg "bare vil af med dem". nej de skal have en god familie!  jeg har allerrede sagt nej til en evt. køber. ( han ville bare sætte dem ind i et bur sammen med nogle andre ildere. som at de slet ikke kender) det syntes jeg ikke om. for det kunne jo gå gruligt galt.  :o