Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Antal ilder per kvm

Startet af lille_jill, 30. September 2009, kl. 20:26

lille_jill

Der bliver så tit snakket om, at bure skal have en bestemt størrelse og om, hvor mange dyr man kan tillade sig at have i det.
Nu har jeg bare på det seneste undret mig: findes der retningslinier for, hvor mange ildere man kan have per kvm. Altså når de render ude. Syntes at der er nogen, som har ufatteligt mange ildere på virkeligt lidt plads og så andre, som har enormt meget plads og en del mindre dyr.
Det er ikke for at sable nogen ned. Jeg undrer mig bare, også fordi at jeg selv føler det lidt trængt med 1 ilder på 17 kvm. Der har dog været 3 ildere herinde samtidigt og det var næsten for meget. Vil ikke have mere end 2 her mere.

Hvad mener i er forsvarligt? Og hvor meget plads har i selv?

AlisVolatPropiis

Jeg har fire ildere på 30 kvm. Og det synes jeg er lige i underkanten...dog tror jeg ikke de gør det. Eller de overrender ikke hinanden. Mit bur med etager giver dem ekstra 4kvm.

Jeg håber dog snart på en større lejlighed. Selvom det er et naivt håb :lol:

Pipvig

Jeg har et tower bur og en 3 værelses lejlighed på 65 kvm hvor de kan lave en frygtelig masse ballade. Dog får de ikke lov til at komme i soveværelset eller i Emmas værelse. Jeg kan ikke finde ud af at regne kvm ud.

Starshineferrets

Enligt svensk lag skall en iller ha en yta på minst 5 kvm, på denna yta får man ha totalt 5 illrar. för varje extra ilelr tillkommer en kvm. Detta är självklart alldeles för litet, men det var denna lagstiftning som fick illrar ur djuraffärer i sverige

Mina illrar har ca 60 kvm inomhus att röra sig på, och där är de 5 eller 6 år gången (beroende på hold), ute har de ca 18 kvm utegård. Den ytan had evarit för lite att ha dem på om det had evarit inomhus, men ute har de mer aktiveringsmöjligheter, och eftersom alla helst vill vara ute tolkar jag det som att de är ok med det. Även öm jag skulle vilja ha det större.

Malene

#4
Mine 3 ildere har adgang til hele lejligheden (25 kvm), døgnet rundt. Hvis jeg skal have en mere, vil jeg gerne have fundet noget større inden.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Tilo

Jeg har 5 ilder i en 2 værelses lejlighed på 42 kvm.
Venlig Hilsen Thilde 
R.I.P Qvark 2004-2010, Elmer 200?-2010,Hubert ca 2004 -2011, Snorre 200?-2012 & Bigfod 2007-2012 <3

FerretParadise

Jeg har 6 ildere i min lejlighed der er på 59 kvm + altanen på 2 kvm.
Der løber de frit hele døgnet. Jeg føler selv at 6 ildere er max her hjemme, både pga plads, men også fordi jeg ellers føler jeg mister det tætte forhold til hvert enkelt dyr.

Ann Hillerslev.

Peewit

Her hjemme har vi 2 ildere på 61kvm og 3kvm altan og det synes vi næsten er for lidt plads til dem. De har dog deres bur om natten og når ingen er hjemme, men ellers er de altid ude.
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

PiaLyng

Vi har 5 ildere på omkring 20-25 kvm. Fordi de pt ikke har adgang til køkkenet og de andre rum :) Ellers ville de have omkring 120 kvm :).

ludvig

Vi har et stort bur, kan ikke huske hvad det hedder, som de er i, og ellers har de vores lejlighed på 93 km2, på nær soveværelse...

Bawa

vi har 6 ildere på 62 km2 ..

Anne

jeg ahr haft 5 på 80 m2. De har ikke haft adgang til det hele hele tiden, men vel adgang til de 40 og de resterende 40 kun engang imellem. Jeg synes sagtens jeg kunne have flere ift pladsen, men ikke så mange flere ift at jeg gerne vil have tid til alle.

muligvisengnu

3 ildere på 75 m2 :), men de har dog ikke adgang til de to værelser ovenpå, eftersom jeg ikke bryder mig om, at de render rundt på trappen, i tilfælde af, at en skulle falde ned...

Barky

4 ildere på 55 kvm... For det meste har de ikke adgang til soveværelset.. men det hænder da.
Og de er i bur for det meste når jeg ikke er hjemme.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Sarah

Jeg har 2 ildere på 38kvm..  Og de har adgang til det hele  :) Men nu er det også en et-værelses lejlighed :P