Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Falsk drægtighed efter snitning?

Startet af Anne, 13. November 2009, kl. 13:42

Anne

Joa er i løbetid, hurra, hurra, hurra...
Nå men det skal vi jo gøre noget ved, og som det er nu er hun rigtigt strid overfor my, jeg gør min ingen forestillinger om at det bliver bedre når hun går falsk drægtig og bliver hvalpesyg. Jeg må kun bruge corulonen, og fik at vide af opdrætter at deres erfaring er at det bliver de af den. Og jeg kan jo desværre ikke bruge en v-hob nu, da de ikke lige er så aktive :(

Men til jer der har givet en corulon, v hob eller en almindelig han og snittet lige efter tæven er faldet, har i oplevet at de alligevel gik falsk drægtige, eller hvad er jeres erfaringer?

Jeg overvejer nemlig at snitte hende først i december da hun er ½ år der, har oplevet sin første løbetid, og avler har givet tilladelse. Men hvis hun bare går falsk drægtig alligevel så er der ikke helt så meget idé i det jo.

tzari

Jeg har prøver snitning efter parring både hvor tæven gik tom og hvor hun var blevet gravid( :nej: :') Begge gange opførte tæverne sig helt alm efter snitningen uden at "ane" de havde været parret/gravid. Hende der blev gravid blev gravid fordi vi lod dem være sammen natten over for hun skulle ud af løb NU. Gøres det med afbrudt samleje er gravid risikoen ikke voldsom stor(men stadig til stede).

Sidder selv i næsten samme kattepine det er bare en avls tæve, der først skal bruges i maj så er pænt dårlig timing  :lol: Håber lidt Tops gider rykke hende lidt rundt kunne se små tegn på startende brunst hos ham(urin på maven har han KUN i brunst) så håber lidt han vil give hende nogle trækketure når hun er i fuld løb.Foruden det har jeg ikke elektrisk lys i min lejlighed og vinduet på klem uden varme på. MIn kæreste har hende også med uden for næsten hver dag så hun kan mærke vejret bedre. Håber hun så kan indse det altså er vinter inden hun kommer i fuld løb.  Håber det kunne give lidt inspiration  ;)

MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Anne

Jeg har også slukket alt lyset det meste af tiden. Slukket al varme og åbnet vinduer, men efter at have frosset en uge nu må jeg vist indse at det ikke bare lige sker af sig selv... desværre! Er rigtigt træt af at skulle give en sprøjte, men det kan ikke være anderledes så vidt jeg lige kan se. Hun er nemlig i fuldt løb og har været det knap 14 dage nu, så jeg tror ikke længere på at alle mine gode forsøg bærer frugt.

tzari

Findes der ikke en han der IKKE er på vinter ferie (der er i brunst) så kan du jo lave fake parring og sterilisere kort efter det er starten af januar  ;)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Shamua

Citat fra: tzari Dato 13. November 2009, kl. 14:07
Jeg har prøver snitning efter parring både hvor tæven gik tom og hvor hun var blevet gravid( :nej: :') Begge gange opførte tæverne sig helt alm efter snitningen uden at "ane" de havde været parret/gravid. Hende der blev gravid blev gravid fordi vi lod dem være sammen natten over for hun skulle ud af løb NU. Gøres det med afbrudt samleje er gravid risikoen ikke voldsom stor(men stadig til stede).

Sidder selv i næsten samme kattepine det er bare en avls tæve, der først skal bruges i maj så er pænt dårlig timing  :lol: Håber lidt Tops gider rykke hende lidt rundt kunne se små tegn på startende brunst hos ham(urin på maven har han KUN i brunst) så håber lidt han vil give hende nogle trækketure når hun er i fuld løb.Foruden det har jeg ikke elektrisk lys i min lejlighed og vinduet på klem uden varme på. MIn kæreste har hende også med uden for næsten hver dag så hun kan mærke vejret bedre. Håber hun så kan indse det altså er vinter inden hun kommer i fuld løb.  Håber det kunne give lidt inspiration  ;)

Siger du at tis på maven kan være tegn må at hannen er ved at gå i brunst, eller er det bare noget din tops gør?

Vh. Marianne

tzari

kan være et tegn det er jo en måde at lægge sneglespor så tæverne ved en hjælpsom han er i området  :) Der findes også kastrater der er svin og gør det  ;)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Shamua

Citat fra: tzari Dato 13. November 2009, kl. 15:30
kan være et tegn det er jo en måde at lægge sneglespor så tæverne ved en hjælpsom han er i området  :) Der findes også kastrater der er svin og gør det  ;)

Hehe :)... okay.. så er det normalt at hanner går i brunst nu her?... tror mikka er på vej så. han trak også venus i nakken forleden.. :S

Vh. Marianne

Anne

Citat fra: tzari Dato 13. November 2009, kl. 15:28
Findes der ikke en han der IKKE er på vinter ferie (der er i brunst) så kan du jo lave fake parring og sterilisere kort efter det er starten af januar  ;)
Jeg har jo en kontrakt jeg skal følge, så det er ikke en mulighed. Men jeg har fået lov at sterilisere hende før tid så nu er min plan corulon og så snittes i december hvor hun er ½ år.

Det var bare hvis hun alligevel gik falsk drægtig kunne jeg ligeså godt vente til februar med at snitte som jeg oprideligt skulle, for grunden til at snitte hende nu var for at skåne stakkles my mod hormonmonsteret.

Anne

Citat fra: Shamua88 Dato 13. November 2009, kl. 15:36
Citat fra: tzari Dato 13. November 2009, kl. 15:30
kan være et tegn det er jo en måde at lægge sneglespor så tæverne ved en hjælpsom han er i området  :) Der findes også kastrater der er svin og gør det  ;)

Hehe :)... okay.. så er det normalt at hanner går i brunst nu her?... tror mikka er på vej så. han trak også venus i nakken forleden.. :S

Næ det er vel ikke rigtigt normalt, men alligevel er vi flere der oplever vores dyr gå i løb/brunst nu. Det kan være mange ting der spiller ind, men det er i hvert fald hverken normalt eller helt unormalt.

FerretParadise

Hvad med at give et Suprelorin inplantat???
Ann Hillerslev.

Anne

Jeg er ikke færdig med at læse om implantater, men så vidt jeg har forstået risikerer jeg stadig en falsk drægtighed nu hvor hun er fuldt i løb, som jeg hvis jeg kan undgå det helst ikke vil byde My (joa er irriterende nok nu hvor hun er i løbetid, jeg synes ike hun behøver blive hvalpet også). Men jeg har jo stadig en kontrakt der kræver sterilisering, og da jeg har fået Joa som gave vil det også kræve meget af opdrætter at lade hende gå fertil med implantat hos mig, så jeg i princippet bare kunne avle når jeg ville.

men jeg har overvejet at når jeg ved mere om det om det så måske var en idé efter en sterilisering, så vidt jeg kan forstå gør det ligeså stor gavn der.
I hvert fald løser det ikke mit problem lige nu :)

Black Diamond

Ja, jeg har virkeig ondt af dig. Felina (som har sammen mor) gjore det sammen sidste år. Fuld løb på meget kort tid og alt alt for tidligt. Det er åbenbart noget der ligger til mor-linjen. For alle søstre til Felina gjorde det inde for sammen måned som hende også deres mor!

Der er desværre ikke så meget at gøre ved det. Jeg vil ikke anbefale det jeg gjorde. Men jeg valgte at steriliserer. Havde en dårligt dyrlæge der bildte mig ind at det kunne skam udemærke gøre. Det gjorde hun da tit :@.

Men Ja, det var halv-søster. Jeg håber du finder en måde så du kan holde kontrakten og få hende ud af løb, så hun kan blive snittet når hun er parat.
Held og lykke. Du må endelig skrive hvis du vil høre om hvordan med Felina, de ligner åbenbart hinanden en del på det punkt der  :P

Anne

Jeg har fået lov at snitte hende tidligere af Anitta så det er ikke så meget problemet. men hvis hun går falsk drægtig alligevel selv om hun er snittet så kunne man jo lige så godt bare vente. Jeg har personligt ikke det store problem med at sterilisere hende snart for hun fylder ½ år i næste måned og hun har jo været i sin første løbetid nu.