Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Lidt hjælp tak...

Startet af Rikke, 29. December 2009, kl. 16:49

Rikke

Hej.

Som nogle måske ved har jeg tre drenge, Theodor og Cornelius på 4 mdr. og Romeo på 3 år. Vi har dog kun haft Romeo i halvanden uge nu og sammenføringen går egentlig meget godt, alle tre drenge er i samme bur nu og leger sammen når de er ude og lægger sig os til at sove sammen under vores sofa.

Vores problem er at Cornelius kan være meget dominerende nogle gange og vi tænker på om han skal i bur alene, men vil gerne høre jeres mening. Det er begyndt at gå bedre mellem Romeo og Cornelius, men Cornelius har godt kunne finde på at trække afsted med Romeo i nakken, prøve at parre ham og nogle gange bar ligge og holde ham i nakken selvom han ligge og gaber og slikker sig om munden. Når Cornelius har gjort de ting har vi skilt dem ad fordi vi syns det var synd for Romeo, det er dog ik så tit mere han gør de to første ting, da det virker som om Romeo er blevet bedre til at forsvare sig.
Vi har dog ik lagt mærke til om han gør de ting når de er i bur sammen, men vi ved at han bider sig fast på Theodor og heller ik vil slippe ham selvom han overgiver sig.

Så mine spørgsmål er:
1. Skal vi skille drengene ad når Cornelius gør de nævnte ting eller skal vi lade dem klare det selv?
2. Skal Cornelius i bur for dig selv indtil han blir kastereret og han forhåbentlig blir mere rolig?
3. Cornelius og Theodor sutter på hinandens øre, skal jeg skille dem ad når de gør det eller gør det ik noget at de gør det?

På forhånd tak for svar, håber i kan hjælpe os da vi gerne vil ha vores drenge har det så godt som muligt.


Lea

Ville nok sige du skal gøre nr 2 altså skille dem ad også vente til at Cornelius bliver kasteret . for Virile hanner sloges tit :)
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

Lena og Peter

Umibart, som jeg forstår det har de "kun" gået sammen i 1½ uge, og med mindre der er tale om at Cornelius er i brunst, ville jeg nok skillede dem af om natten, men lade dem gå sammen om dagen, og blive ved med at skille dem ad, når det bliver for voldsom. Vi har selv set det samme ved sammenføring af vores ilder, men det gik over når først de var helt sikre på hvem der bestemte.. :)

Med hensyn til øreslikkeri, så begyndte vi at rense deres øre med noget der hedder Epi-Otic og så hold Balou op med at slikke Happys ører.

Rikke

Romeo har vi kun haft i halvanden uge, men Cornelius og Theodor er brødre og har derfor været sammen altid. Vi har sat deres bur ind i vores kontor som er på den anden side af gangen til vores soveværelse, så vi kan høre dem hvis der er en af dem der piper lidt og vi er blevet vækket de to sidste nætter, men der er det kun Theodor han har være på. Det virker som om at han ik altid forsvare sig så meget fordi han bar gerne vil sove.

Ok, så må vi lig prøve at købe det til deres øre, er det bar en alm. dyreforretning man kan få det.?

Lena og Peter

Vi har købt vores hos dyrelægen... Det er beregnede til katte, men det er det meste af det vi bruger jo... :lol:

Jeg tror bare i skal give dem lidt tid, og så skal det hele nok blive godt. Det lyder bare som lidt problemer med sammenføringen, men ikke så store at de ikke skal blive løst. Jeg ville ikke skilde dem ad, for så kommer det jo aldrig til at virke, og det bedste for alle ville da være 3 glade dyr der kunne gå sammen.

Vi krydser fingre herfra.. :)

Stubba

Vi krydser også fingre herfra - og er spændte på hvordan det går :)
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Rikke

Ok, jamen det må vi se og få fat i :)

Ok, vi prøver med noget tid, ville bar høre for at være sikker, hellere spørge en gang for meget end en for lidt :lol: syns nemlig Cornelius er en lille bisse nogle gange. Og håber det ik blir værre jo tættere på brunsten han kommer, men det er måske for meget at håbe på :P

Men tak for svaret og de krydsede fingre :D