Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Dyrlæge Pedersen (Vejle)

Startet af crudt, 25. Januar 2010, kl. 18:43

crudt

Dyrlæge Pedersen i Vejle kastrerede min lille Santo i fredags. Vi afleverede ham ved 8-tiden og vi kunne hente ham kl. 2. Det var en hurtig aflevering så "moren"/jeg ikke blev for pylret hehe. det hjalp meget på mit humør at han gjorde det hurtigt og smertefrit og ikke skulle vide mere end højst nødvendigt :) Da vi hentede Santo igen havde han til gengæld god tid og snakkede meget om hvor sød Santo havde været og hvor nemt det hele var gået :)

Vi valgte Pedersen fordi han lød til at vide noget om ildere og så har min veninde brugt ham til hendes hunde og heste før og var meget tilfreds :) Desuden er han dyrlæge for dyrene i Givskud zoo :)
Desuden er han 200 kr. billigere end alle de andre dyrlæger i Vejle, så det kostede 760 kr. for en kastration. Vi havde ikke pengene før næste måned så vi fik lov at betale senere  :dans:

Huset ligger oppe ved stadion så der er muligheder for offentligt transport :)

Da vi gik fra klinikken fik vi at vide at vi endelig skulle ringe hvis der var noget vi blev i tvivl om  :)

Vi har ikke benyttet ham før, men vi vil helt sikkert bruge ham for eftertiden  :D

Soelberg`s SUN ferret


Danja

Åhhh ja den kære Dyrlæge Pedersen... Jeg har hørt så meget godt og ondt om ham at jeg snart ikke ved hvad jeg skal tro mere... Dog ved jeg at der lige nu kører en klagesag mod ham da han er skyld i at min venindes hund var MEGET tæt på at dø pga sjusk fra hans side af..

Har dog kun selv gode oplevelser med ham, eller det vil sige hans personale.. Den ene gang jeg har mødt ham selv synes jeg altså at han virkede meget arrogant :(

Winther Ilderen

Efter jeg er flyttet til Vejle bruger jeg Dyrlæge Pedersens klinik. Min dyrlæge er dog Birthe. Jeg kan kun sige jeg har været yderst tilfreds med de behandlinger jeg har fået.Her har jeg en dyrlæge med døgnåbent. Døren er åben for mig og mine dyr om det er nat/dag weekend eller juleaften. Servicen er god og sjældent længere ventetid. Priserne er yderst overkommelige og billigere end de fleste andre dyrlæger. Hjemmebesøg, ja de kommer uden det mindste vrøvl og man får ikke et chock over prisen.De er flinke og rare og ydert hjælp sommelige. Men ja Pedersen selv er lidt kort for hovedet, men flink nok, man skal bare forstå og HÅNDTERE ham ggggg Jeg har fået dyr obdukceret  et par gange og begge gange har jeg været med, fået lov og røre og føle og stille alle de spørgsmål jeg havde.Har hørt fra flere Pedersen er overfladisk. Men som sagt prøv Birthe.

crudt

ja han er lidt kort for hovedet, men det hjalp mig at han var hurtig og at der ikke var noget jeg skulle stå og snakke så meget om. :) vi er meget glade for ham

Lena og Peter

Vi har kun brugt ham en gang, og det gik meget stærkt.
MEN jeg tror nu nok at han ved hvad han laver og der var styr på tingende.. OG så var han meget billiger end vores normalt dyrelæge, og når man nu skal have 3 x chip, 5 x rappies, 5 x alm. vacc og 4 EU pas, så spiller penge aldså også en rolle.  ;)

MulleMille

Ville dele min oplevelse hos dyrlægerne hos dyrlæge Pedersen.
Havde en aftale med en dyrlæge i galten om at han skulle se min pige her i april, jeg skulle ringe og aftale tid på mandag. For at se om hun var klar og frisk til at blive fixet. Men hun gik i løb her tirsdag morgen eller der begyndte hun at hæve. Ville så finde en dyrlæge tættere på end galten da jeg gerne ville hurtig til dyrlæge, fandt så Pedersen fra vejle som nogle havde anbefalet og ringer til ham. Jamen han sagde jeg bare skulle komme ned i dag og få en p-sprøjte det ville få hende ud af løb hurtig. Og de to dage betød ingenting for hende.
Han virkede så sød og rar i telefonen. 
Da jeg så kommer derned i dag så får jeg først skæld ud af en dame(Dyrlæge). Som siger at man ALDRIG giver en ilder i løb en p-sprøjte, hvis jeg ville have hende aflive skulle jeg jo sige det  istedet for at gøre hende så syg at hun ville dø :'(
Og sagde jeg havde snakket med ham dyrlægen om det og læst på forum at det var sådan man gjorde.
Hun sagde at det gjorde kun dem der ville af med deres ilder og de fik livmoderbetændelse som hun med sikkerhed ville dø af, hvilket tog lang tid og var meget smerte fuld. Men hun havde nummeret på en ilder avler som jeg kunne få hende parret hos. hun så stor nok ud til at kunne klare at få hvalpe.  :S Sagde mange gange at jeg ikke ønskede at hun skulle have hvalpe. Hun var kun til kæl ikke avl. Men hun virkede som om at jeg var sååå dum.
Var rigtig ked af det og græd for ønsker at gøre hende ondt ved at give hende p-sprøjte men vil heller ikke have hvalpe..

Kommer der ALDRIG igen!!!

Og som han sagde at chance for at hun stillede træskoene var i hvert fald 50/50 hvis ikke chancer for at hun døde var større... Han kom ned da jeg gentagende gange havde sagt at jeg ikke ønskede hvalpe og jeg havde læst herinde at man kunne give p-sprøjte. Han sagde at fordi en herinde havde fået det gjort en enkel gang var det jo ikke ens betydende med at det gik godt ellers. Jeg ved godt der er en risiko ved alt men alligevel.

Ville lige dele min oplevelse, så VIL IKKE anbefale dem til ilder tæver.

Shamua

Det har jeg så ikke hørt før, at man ikke må gi tæver der er i løb, en p-sprøjte. Det fik min tæve, to gange sidste år.. Hun lever endnu, og har ALDRIG haft en sygedag.... (med undtagelse af dengang hun blev trådt på)

underligt.. Men det kan da være mig der tager fejl?!

Vh. Marianne

Shamua

#8
OG hvad sker der for at hun anbefaler dig at få parret tæven op?!  :o.... Det undrer mig så ikke, jeg tror jeg ved hvem dyrlægen er, og jeg er ret sikker på jeg ved hvem avleren er..... nok hende der sagde jeg skulle bruge Mikka til avl (som i øvrigt havde to defekte sten)  :S

Vh. Marianne

Eliza

Hold da op et fjols til dyrlæge.. tænk at prøve at overtale dig til at avle på dit dyr. Hun aner jo ikke hvad der ligger i linjen så der kunne komme en masse defekte hvalpe som alle dør unge (ved ikke hvilken ilder det er du har).

Det er altså normalt man giver p-sprøjter, MEN der er snak om at de forbindes med kræft så jo flere man giver jo dårligere. Men der er vist en der ikke er slem, har bare lige helt glemt hvad den hedder.
Du kan risikere din tæve bliver falsk drægtig men det er altså ikke noget de dør af.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Amazing Ferret

De har nok deres oplysninger fra hende i Vejle :o

Eliza - den anden hedder chorulon og ja den kan give falsk drægtighed  :)

MulleMille

Citat fra: Eliza Dato 31. Marts 2011, kl. 19:13
Hold da op et fjols til dyrlæge.. tænk at prøve at overtale dig til at avle på dit dyr. Hun aner jo ikke hvad der ligger i linjen så der kunne komme en masse defekte hvalpe som alle dør unge (ved ikke hvilken ilder det er du har).

Hun er fra en dyrhandler. Men må indrømme at selvom hun havde haft helt rene linier osv. Så ville jeg ikke have hende parret alligevel, Jeg aner intet om det, og har heller ikke lyst til at opleve det. Jeg elsker Amalie og synes ilder er nogle mega dejlige tæppehajer. Men overlade det til dem der har forstand på det og skabe nogle skønne dyr :) Og ja, jeg vidste slet ikke hvad jeg skulle sige da hun sagde at det var den eneste rigtige måde... :'( Også når jeg giver udtryk for at jeg ikke ønsker hvalpe, men det kunne hun ikke tage sig af :(

Eliza

Desværre er mange dyrlæger slet ikke sat ind i hvad en ilder er og hvad man gør med dem.. Synes det er meget fornuftigt af dig du ikke ville avle bare fordi en dyrlæge siger du skal.. det er noget der virkelig skal overvejes og man skal have råd til det..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Hoold da op nogle kæmpeidioter og sindsyg dårlig kunebehandling..

PiaLyng

Sikke en dårlig behandling!!

Jeg har selv en god oplevelse med Pedersen, dog kun til en vaccine og så mindre fantastisk da jeffrey skulle have implantat - og det var også en kvindelig dyrelæge.