Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

at bygge udegård...

Startet af Fuske, 11. August 2010, kl. 16:10

Fuske

jeg har en garrage hvor jeg oprindeligt ville annektere en del til høns, men den plan er nu skrottet til fordel for Quark ogkommende legekammerat(er). Ummiddelbart tror jeg det bliveren nu og hvis trangen skulle komme senere når erfaringen er fulgt med kunne jeg godt tænke mig en hun med tanke for avl (den delligger ude i  fremtiden og kræver vist et par kaffeslabberaser hos en avler først) MEN selv ved tanke om kun maks tre ildere så kunne jeg godt tænke mig at en løbegård blev fremtidssikret til at kunne rumme mere end tre. og planen er som sagt at der både skal være inde og ude rum (med henblik på at der kan blive plads til "reddede" ildere inden videreformidling og  med henblik på en evtmulighed for at sommeresidens kan flyttes derud hvis der er behov for det. Kort sagt et luksus ilder sommerhus/residens/legerum/løbegård.

hvad skal str være? hvad skal jeg tage højde for? hvad med grønt o lign i indhegningen?

fortæl om jeres minimumskrav og gode ideer så jeg kan tage dem med i mine taanker
Båt båt fra Janni og Quark og Frida

Namilla

Garagen går jeg ud fra er cement på gulvet? Så er det fint.
Udeanlæg SKAL være sikret i bunden... dvs at med mindre du vil lægge fliser eller cementere det også, så skal du grave ned og lægge fliser eller rustfrit minknet i bunden. Og så skal siderne naturligvis slutte tæt med bunden. Ellers graver de sig ud.
Personligt ville jeg altid vælge at grave ned, og så lægge jord ovenpå igen, da de har enormt meget glæde af at grave... jeg synes også det er nemmere at holde rent, da pøllerne komposterer sig selv hvis de bare graves rundt i jorden ind imellem.
Jeg ved ikke om du kan se billederne, men her er billeder af, hvordan jeg lavede mit udeanlæg
http://www.ilderforum.dk/forum/viewtopic.php?f=9&t=7259
Det holder i øvrigt nu på 2. år...nu går der godt nok kaniner istedet...
Husk, at hvis du bruger net til siderne, så skal det være minknet, da hønsenet er for tyndt (de kan bide det over, og/eller ødelægge tænderne på det), og husk at de kravler op, så jeg ville lavet en eller anden form for "spærring" så de ikke kunne kravle helt op...jeg ville være bange for at de tog et fald på 2 meter og kom til skade...
En form for sikring, når man går ind i anlægget er også en god ide...ildere lærer hurtigt, og det ville være ærgeligt, hvis man altid havde 2 eller 3 ildere der stod på spring for at stikke af, hver gang man skulle ind i anlægget... Mit anlæg er lavet så jeg kan træde over kanten...
Mht grønt behøver du ikke tænke så meget over det... i hvert fald ikke, hvis du vælger at have jord i bunden, for det vil blive gravet op i løbet af ingen tid. Fravælg planter som du ved er giftige, men ellers ville jeg ikke tage nogen forbehold (for det overlaver alligevel ikke så  længe).

Sølvsten

Vi har bygget voliere her i foråret. Vi købte en caport der så bare lige skulle samles. stillede den på fliser satte minknet og flere brædder op hvor de nu skulle sidde. Satte også minknet under taget for vores dyr klatre meget og ja rigtigt da den skulle indvies gik der ikke 2 sek før Vera sad aller øverst. Vi valgte så at lægge en gang fliser til ovenpå de andre fliser for at være helt sikre og hvis der var den mindste revne kom der cement i.

Vi har lavet et rum på ca 1 kvm som er der hvor man går ind og der er så en ekstradør indtil dyrerne. Så kan de ikke stikke af.

Hvor er det egentligt sjovt jeg sidder og skriver vi. Jeg lavede ikke en fis. Jeg bestemte bare hvordan den skulle se ud og så kom jeg pynte tingene i. Det var altså min kæreste Max der lavede det hele.

Fuske

Citat fra: Sølvsten Dato 11. August 2010, kl. 16:43
Vi har bygget voliere her i foråret. Vi købte en caport der så bare lige skulle samles. stillede den på fliser satte minknet og flere brædder op hvor de nu skulle sidde. Satte også minknet under taget for vores dyr klatre meget og ja rigtigt da den skulle indvies gik der ikke 2 sek før Vera sad aller øverst. Vi valgte så at lægge en gang fliser til ovenpå de andre fliser for at være helt sikre og hvis der var den mindste revne kom der cement i.

Vi har lavet et rum på ca 1 kvm som er der hvor man går ind og der er så en ekstradør indtil dyrerne. Så kan de ikke stikke af.

Hvor er det egentligt sjovt jeg sidder og skriver vi. Jeg lavede ikke en fis. Jeg bestemte bare hvordan den skulle se ud og så kom jeg pynte tingene i. Det var altså min kæreste Max der lavede det hele.

hehehe enormt god arbejdsfordeling :lol: herhjemme bliver jeg nok primus motor da jeg er alt for utålmodig til at vente tilkæresten her tid  :fnis:
Båt båt fra Janni og Quark og Frida

Sølvsten

Citat fra: Fuske Dato 11. August 2010, kl. 16:49
Citat fra: Sølvsten Dato 11. August 2010, kl. 16:43
Vi har bygget voliere her i foråret. Vi købte en caport der så bare lige skulle samles. stillede den på fliser satte minknet og flere brædder op hvor de nu skulle sidde. Satte også minknet under taget for vores dyr klatre meget og ja rigtigt da den skulle indvies gik der ikke 2 sek før Vera sad aller øverst. Vi valgte så at lægge en gang fliser til ovenpå de andre fliser for at være helt sikre og hvis der var den mindste revne kom der cement i.

Vi har lavet et rum på ca 1 kvm som er der hvor man går ind og der er så en ekstradør indtil dyrerne. Så kan de ikke stikke af.

Hvor er det egentligt sjovt jeg sidder og skriver vi. Jeg lavede ikke en fis. Jeg bestemte bare hvordan den skulle se ud og så kom jeg pynte tingene i. Det var altså min kæreste Max der lavede det hele.

hehehe enormt god arbejdsfordeling :lol: herhjemme bliver jeg nok primus motor da jeg er alt for utålmodig til at vente tilkæresten her tid  :fnis:

Min tålmodighed er heller ikke for stor Men heldigvis når det er noget der drejer sig om dyrerne er Max altid parat.