Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

2 ildere sammen med unger

Startet af Mahiaebum, 23. August 2010, kl. 11:36

Mahiaebum

altså vi ved ikke helt hvad vi gør endnu, men måske skiller vi dem ad eller også bliver de hos vores forældre for hun bor sikkert hjemme til den tid.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Mahiaebum Dato 24. August 2010, kl. 10:49
altså vi ved ikke helt hvad vi gør endnu, men måske skiller vi dem ad eller også bliver de hos vores forældre for hun bor sikkert hjemme til den tid.
Hmm helt ærlig sys jeg ikke det virker skide godt det du/i har gang i! Det er altså ikke bare ligesom en kanin der kan sidde i et bur og bare skal ha fodder og vand og så kan man tage den ud når man lige sy det kunne være sjovt! Ved godt du har skrevet du ville ha den ud hver dag i 4 timer men det er for at få dig til at forstå at en ilder kræver langt mere end en kanin o lign.
lad os sige du havde haft den i 3 år og så flytte og lader den blive der så tror jeg altså den ville savne dig og føles sig forladt. den har jo brug for din opmærksomhed og kærligehd og ikke blot mad og vand!
og der er også lidt synd at skilde de to søksende ad hvis du tager den med og i så fald er du næsten nødt til at anskaffe dig en ny som selvskab når har været vandt til sin søster hele livet!

Mahiaebum

jeg ved da godt det ikke er lige som en kanin og hvordan vil du da ellers ha at jeg skulle gøre det?

cibatuchsi

#48
syntes helt klart i skal ud og se og møde nogen med ildere inden i bare kaster jer ud i det.
som mange andre skriver er det ikke altid en dans på roser.  vil i ha et dyr lige nu og her så anskaf jer en kanin og brug det næste ½ år på at besøge forskellige folk med ildere. tag med til div. træf og udstillinger så i kan se hvad det er for et dyr i er på vej til at anskaffe jer.
desværre ses det tit at børn og unge folk anskaffer sig en ilder fordi de syntes de ser søde ud, men når først de får dyret hjem og indser at det rent faktisk kan bide dig til blods på få sekunder, at det kræver en hel del HVER dag, også selvom du er syg, har ferie eller fået ny kæreste....  desværre ses det tit at dyrerne syger til salg igen hurtigere end du kan stave til rødgrød med fløde, fordi det går op for folk at det de ikk er lige som de troede de ville være(små bløde kælende dyr der bare ligger på ens skød og sover hele tiden)
Jeg siger ikke i skal lade være at anskaffe jer en ilder eller to, men tag lige og mød et par stykker inden i går ud og køber den første, bedste og billigste..

en anden god grund til at vente er at i vil ha de skal gå udenfor.  i skal først ha bygget et flugtsikret voliere, det tager ikke bare en dag eller to. brug tiden til der igen er hvalpesæson til at få bygget det perfekte sted til dem.

lige lidt herfra

cibatuchsi

Citat fra: Mahiaebum Dato 24. August 2010, kl. 11:00
jeg ved da godt det ikke er lige som en kanin og hvordan vil du da ellers ha at jeg skulle gøre det?

måske vente med at anskaffe dig en/to til du er flyttet hjemmefra.

Mahiaebum

vi skal ud og se nogle ilder og vi har set nogle før. og nej tak gider ikke have en kanin mere vi har 3 i forvejen. og kaniner er pænt kedelige.

cibatuchsi

Citat fra: Mahiaebum Dato 24. August 2010, kl. 11:08
vi skal ud og se nogle ilder og vi har set nogle før. og nej tak gider ikke have en kanin mere vi har 3 i forvejen. og kaniner er pænt kedelige.

og du tror ildere er meget sjovere???
ja de får noget perioder i løbet af dagen hvor de lige gider at lege, resten af tiden går den enten rundt for sig selv eller sover.
vi har 10 ildere herhjemme og alle er ude lige nu, og ikke en er vågen. de vil hellere ligge i deres tæpper, rør, køjer osv og sove.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Mahiaebum Dato 24. August 2010, kl. 11:08
vi skal ud og se nogle ilder og vi har set nogle før. og nej tak gider ikke have en kanin mere vi har 3 i forvejen. og kaniner er pænt kedelige.
Hvorfor fanden har i så fået kaniner?

Malene

Citat fra: Mahiaebum Dato 24. August 2010, kl. 11:08
vi skal ud og se nogle ilder og vi har set nogle før. og nej tak gider ikke have en kanin mere vi har 3 i forvejen. og kaniner er pænt kedelige.
Det synes jeg lyder som en god idé. Tag gerne jeres forældre med, så de kan se hvad de går ind til :D
Og så vil jeg nu give dig ret i at kaniner er pænt kedelige :P
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Mahiaebum

tak Malene. ja som i nok ved så lever kaniner ret længe og da man var lille og ikke kunne få andet var den sjov nok, men nu er den gamle og burde at være død, men det er de altså ikke og det er heller ikke mine kaniner det er mine plejesøskendes. jeg synes der er noget hyggelige ved en ilder, den er mere social og har brug for en. man kan også sige at ilderen kan mange flere ting end kaninen

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Mahiaebum Dato 24. August 2010, kl. 11:18
tak Malene. ja som i nok ved så lever kaniner ret længe og da man var lille og ikke kunne få andet var den sjov nok, men nu er den gamle og burde at være død, men det er de altså ikke og det er heller ikke mine kaniner det er mine plejesøskendes. jeg synes der er noget hyggelige ved en ilder, den er mere social og har brug for en. man kan også sige at ilderen kan mange flere ting end kaninen
Ja bestemt ildere er mere int. end ildere sårn har jeg det også! men ja igen derfor kræver de så også bare så meget mere end kaniner

Malene

Citat fra: Mahiaebum Dato 24. August 2010, kl. 11:18
tak Malene. ja som i nok ved så lever kaniner ret længe og da man var lille og ikke kunne få andet var den sjov nok, men nu er den gamle og burde at være død, men det er de altså ikke og det er heller ikke mine kaniner det er mine plejesøskendes. jeg synes der er noget hyggelige ved en ilder, den er mere social og har brug for en. man kan også sige at ilderen kan mange flere ting end kaninen
Ja, jeg har selv haft diverse kæledyr da jeg var yngre, som jeg hurtigt blev træt af, og så endte det med at min mor måtte passe dem :lol: Ildere bliver jeg aldrig træt af. De kan altid give en et smil på læben.
Med det sagt, så er ildere selvfølgelig ikke for alle mennesker. Jeg var også uheldig at min første ilder var en ond lille satan. Det kostede blod, sved og tårer (bogstaveligt talt) at få ham til at være en sød dreng. Han blev heller aldrig bakketrænet, så han sked på gulvet som det passede ham. Det var sgu lidt surt nogle gange, at skulle tørre op efter ham hver eneste dag :X

Men thumbs up herfra til at I vil tage ud og besøge nogle ildere. Det gjorde jeg ikke selv, og det var virkelig dumt!
Og så synes jeg I skal tage imod de andres råd om at læse alt det I kan, om ildere (og besøge nogle flere). Man kan aldrig læse for meget :D Så kan I også nå at få styr på alt det praktiske inden næste hvalpesæson, hvis I altså endeligt beslutter jer for at I skal have ildere.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Mahiaebum

der er bare så forfærdelig lang tid til forår :(

Malene

Jeg ved det kan føles som lang tid, men ventetiden er virkelig det værd! :D Husk at det er dyr der kommer til at være en stor del af dit liv, mange år fremover. Man kan ikke blive for forberedt :)
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Mahiaebum