Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

2 ildere sammen med unger

Startet af Mahiaebum, 23. August 2010, kl. 11:36

Snabeldyr

hvis i lægger en tråd ud kan det være at der er nogle i jeres område der gerne vil have jer på besøg så i kan møde en ilder
Stealing our hearts, then our sanity

Mahiaebum


Namilla

Noget andet er, at du er 17... jeg gætter på at du er igang med en form for ungdsomsuddannelse som gymnasium eller lign?...men hvad skal du når du er færdig med det? Du er i en alder hvor meget kan ændre sig meget hurtigt, og en ilder kan jo ikke bare sige "nå, madmor har tømmermænd idag, så jeg behøver ikke komme ud"... eller når du får en kæreste som du gerne vil bruge en hel weekend hos... Du skal virkelig overveje det meget nøje...
Ildere tackler nemlig ikke flytninger ret godt...så derfor skal en ilder helst opleve så få ændringer som overhovedet muligt...

Mht mad: Kattemad er altså ikke godt nok... der er nogen typer af killingefoder der er fint nok, men det er bestemt ikke det hele...så det skal du da have sat dig ind i, inden du får en ilder...
Jeg synes det ville være en rigtig god ide, at vente til næste år... inden du får bygget en flugtsikker voliere, så er det blevet for sent på året til at sætte ilderne ud...måske har du fundet ud af, til næste år, at en ilder måske ikke er så god en ide alligevel...og det er der ingen skam i...

Mahiaebum

altså det er det gode ved at både min søster og jeg skal have en :) for så kan hun fodre den når jeg ikke lige kan :)

KariN

Citat fra: Mahiaebum Dato 24. August 2010, kl. 14:19
altså det er det gode ved at både min søster og jeg skal have en :) for så kan hun fodre den når jeg ikke lige kan :)

Hvis du regner med at de kun skal fodres og stadig er gode kæledyr tager du grueligt fejl..

Hvis ikke de får den opmærksomhed de skal have ender i med to bidene ildere som man ikke kan komme til og i sidste ende er det ilderen det går ud over og det er ikke fair
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Mahiaebum

selvfølgelig skal den ikke kun ha mad sådan er det jo med alle dyr, hvis man ikke bruger tid på den bliver den ikke tam. og hun kan også kæle med min ellers har jeg også en plejesøster som kan hjælpe til med at passe dem, da hun er glad for dyr :)

Anne

En tæbe bliver ikke rød for neden når den går i løb, den hæver op. Og den kan dø hvis den går i løb for længe.

Jamen ok at i vil have ildere, men gør jeg selv en tjeneste og få dem sterilieret når de er gamle nok.

Hvem skal egentlig betale dyrlægeregningerne? Er dine forældre indforstået med at de måske må slippe flere 1000 kr på dem af og til ved dyrlægen?

Mahiaebum

det ser man til den tid. jeg jeg vil tro at mine forældre tager den nemme løsning og afliver dyret hvis den er alvorlig syg :(

AnneME

hej :D

som jeg har sagt før, du må meget gerne komme her (ikast) :)
det var forresten ik mig som stillede spørgsmålene :) men godt du har svar.
vores er aldrig rigtig kedelige :) lige nu er diva på vej op i støvsuger (eller det tror hun i hvert fald) :)

og ja dyrlægerne er meget dyre :) Diva skal os til læge fredag :(

cibatuchsi

Citat fra: Mahiaebum Dato 24. August 2010, kl. 15:38
det ser man til den tid. jeg jeg vil tro at mine forældre tager den nemme løsning og afliver dyret hvis den er alvorlig syg :(

hmmm
nej  vil ikke svare vil ikke svare......


løber hurtigt ud af tråden igen inden jeg får en advarelse

Starshineferrets

Citat fra: Mahiaebum Dato 24. August 2010, kl. 15:38
det ser man til den tid. jeg jeg vil tro at mine forældre tager den nemme løsning og afliver dyret hvis den er alvorlig syg :(

Och det tycker du är rätt??
Är du medveten om att att skaffa iller kan sammenlignes med ansvaret och den ekonimiska kostnaden samt tiden att skaffa en hund?
Skulle era föräldrar låta er skaffa varsin hund?

mette11

Citatjeg jeg vil tro at mine forældre tager den nemme løsning og afliver dyret hvis den er alvorlig syg
Det er fuldkommen uacceptabelt!!! Man afliver KUN et dyr hvis det er uhelbredeligt sygt!! Hvis man ikke er villig til at betale dyrlægeregninger, så skal man slet ikke have dyr! Så hvis du ikke selv kan betale for dyrlægeregninger til flere tusinde kroner og dine forældre vil aflive, i tilfælde af sygdom, ja så synes jeg virkelig ikke at du skal have noget som helst dyr!!

AnneME

kan godt se hvor du vil hen Mette, og kan kun give dig ret. Vil helt sikkert gå langt for mine. De er jo ens børn nærmest.

Anne

Jeg er simplethen så forarget. Hvis man ikek gider tage ansvaret for et dyr fuldt ud så skal man bare ikke have dyr!!!

AnneME

Citat fra: cibatuchsi Dato 24. August 2010, kl. 15:39
Citat fra: Mahiaebum Dato 24. August 2010, kl. 15:38
det ser man til den tid. jeg jeg vil tro at mine forældre tager den nemme løsning og afliver dyret hvis den er alvorlig syg :(

hmmm
nej  vil ikke svare vil ikke svare......


løber hurtigt ud af tråden igen inden jeg får en advarelse

god idé <3 :) kan kun give dig ret :) (i det som du sku til at sige)