Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Tendzins Fritteri

Startet af Tendzin, 6. September 2010, kl. 16:33

lille_jill

Jeg føler mig også helt enormt dum ved at bruge en masse tid og kræfter på at finde det rette avlsdyr.
Måske man bare skulle smutte i en dyrehandel og finde en pæn en..

Lena og Peter

Jeg troet det var en joke til at starte med... Men det var det jo åbentlyst ikke... Resultat: flere dårlige ilder i Danmark...  :(

FerretParadise

Citat fra: lille_jill Dato  6. September 2010, kl. 19:12
Jeg føler mig også helt enormt dum ved at bruge en masse tid og kræfter på at finde det rette avlsdyr.
Måske man bare skulle smutte i en dyrehandel og finde en pæn en..
Lige precist sådan har jeg det også.
Hva nytter det hele, at bruge så meget tid, kræfter, energi og penge på, at finde de rette avlsdyr?
Jeg føler det er 1 skridt frem og 5 tilbage... Måske man bare skulle droppe det hele, og så lade sådanne såkaldte opdrættere overtage det hele. Måske den nye mode så vil blive, hvem har den mest defekte ilder?
Ann Hillerslev.

Barky

*har svært ved at sige noget forholdsvist sobert lige nu*

Af alle de beslutninger man kan tage i verden - vil jeg lykønske dig Tendzin - med at træffe den dummeste.

Jeg vil ikke ønske dig held og lykke - det vil jeg gemme til dine hvalpe. For de får sq brug for det............!
Bla bla bla.... Hilsen Julia

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: FerretParadise Dato  6. September 2010, kl. 19:16
Citat fra: lille_jill Dato  6. September 2010, kl. 19:12
Jeg føler mig også helt enormt dum ved at bruge en masse tid og kræfter på at finde det rette avlsdyr.
Måske man bare skulle smutte i en dyrehandel og finde en pæn en..
Lige precist sådan har jeg det også.
Hva nytter det hele, at bruge så meget tid, kræfter, energi og penge på, at finde de rette avlsdyr?
Jeg føler det er 1 skridt frem og 5 tilbage... Måske man bare skulle droppe det hele, og så lade sådanne såkaldte opdrættere overtage det hele. Måske den nye mode så vil blive, hvem har den mest defekte ilder?
Ja så kan man se hvem der avler de hvalpe der lever kortest tid så man kan få en ny "pæn" ilder i en sjov farve hurtigere!

Amazing Ferret

Man skal nok passe på ikke at spille for hellig  :P

Måske nogen skulle lave 2 tråde om de gode avlere og de dårlige avlere - hvor mon de fleste ville ende?

Cille

Jeg synes du lidt skulle skamme dig...nu har vi andre der elsker de farver ilder i flere år kæmpet imod folk, for netop vise de kan være ok.

Men jeg har da også haft lort i mit opdræt...ingen tvivl om det...og jeg har også startet fra bunden igen, og igen.
Jeg er stolt af de dyr jeg har nu,og umiddelbart ser deres afkom også ok ud... men jeg sku da heller ikke så dum at jeg tager et dyr med påvist defekt ind i avl
Men at bevidst lave avl på noget der har defekt...og du kan spørge din dyrlæge,for det er en defekt...slut prut

Det simpelthen ikke fair for os andre der stadig kæmper imod med næb og klør,for at netop de farver kan gå hen og engang blive "ok".
som de siger i "tak for iaften"...puuuhaaaaaaaaaaa :X :@


Barky

Citat fra: Amazing Ferret Dato  6. September 2010, kl. 19:23
Man skal nok passe på ikke at spille for hellig  :P

Måske nogen skulle lave 2 tråde om de gode avlere og de dårlige avlere - hvor mon de fleste ville ende?

Jeg tror ikke at der er nogen her der siger at de er bedre... Men jeg tror at alle her er igang med forhindre Tendzin i at begå en FRYGTELIG fejl ved at avle på den ilder.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Cille


Tendzin:
Citat
nej det var så flere meninger. mener at man ikke kan tage fuld pris, for noget man siger der, er døv og som ved mange arter, ville blive set som en defekt, men ikke ved ildere. de fungerer præcis som de skal, det er kun en defekt, lige så meget, som en stumpet hale, ville være en defekt. feks ville en amputeret hale, betyde den ikke kan klatre, derved er det en defekt. at man skal trampe i gulvet for at finde sin ilder istedet for at kalde er ikke et handicap eller defekt
:lol: :lol: det her havde jeg lige overset i tråden
Hvad tror du en ilder er????..det med halen er da noget værre sludder :fnis:

Ilder burde slet ikke kunne klatre...at de så til dels gør det er noget andet.... de kan nemlig ikke læse det står i bøgerne, og det er jo en form for klatring/ kravleri de laver... men altså de er ikke bygget til at klatre,for så havde de nok haft andre klør ;)
OG de kan nemt klatre/kravle uden hale


Malene

Logic is the beginning of wisdom, not the end.

AnneME

vis bliver aktuelt, vil jeg da gerne købe en hvalp af dig :)  <3  vis vi som med din tæve, ved med 100 at den ik fejler noget indeni. Hun er os en af de smukkest jeg har set  :-$

glæder mig til at følge med på din side. (nogle må støtte dig :) )

men kan godt se det ik er smart, men vis de kommer ud til nogle som elsker dem, for hvad de er, så er det da okay :D og der måske ik skal avle på dem. Men nu håber jeg da ikke jeg bliver kimet ned  :-$  af denne grund.


Amazing Ferret

^^Jeg tror bestemt ikke der er nogen herinde fra der vil støtte hendes avl på en døv ilder  :@

mette11

Citatvis vi som med din tæve, ved med 100 at den ik fejler noget indeni.
Hvordan vil du vide det?? Du kan ikke se på en ilder om den udvikler kræft som 1-årig!! Du kan kun konstatere at den ser sund og rask ud nu...ikke om ½ år! Med mindre du har en tidsmaskine selvfølgelig...
For at se om den har fex. forstørrede organer skal den scannes. Vil du gøre det inden du køber en hvalp?? Vil du købe en døv hvalp??
Ja skønhed er jo virkelig vigtigere end sundhed...det må man da ikke glemme!! Bare dyret er smukt, så skide være med om det kan høre og har forstørrede organer...

Men det er da dejligt at der er et markede for alle ildere...også dem som alm. fornuftige mennesker ikke vil have, da de med stor sandsynlighed vil dø tidligt, være døve, eller have andre defekter...det skal nok blive godt for ilderbestanden i Dk...men hvorfor ikke også have en sød ilder i et par år i stedet for 10 år?? Så kan man jo få mange flere ildere på den tid som en enkelt lever...det er sikkert meget sjovere jo!! Man kan jo blive træt af at have samme dyr i for mange år!!!

Barky

AnneME - Hvis du kunne vælge mellem et højt elsket kæledyr der kan leve i 7-8 år og et højt elsket kæledyr der kunne leve i 3-4 år.. Hvad for et ville du så vælge?
Bla bla bla.... Hilsen Julia

AnneME

ej, okay. men gik ik efter smukkeste hvalp, sundhed er da os det vigtigst. ment bare at hun* var smuk :) tænkte ik mere over det.

der er jo os lang tid til .

selvf ville jeg vælge den der lever længst og bedste, altid. så længere den har det godt og bliver elsket og lige over til os.