Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Tendzins Fritteri

Startet af Tendzin, 6. September 2010, kl. 16:33

Anne

#45
Jeg kan sagtens forstå at man ønsker at avle på sin ilder fordi selvfølgelig er den sødeste og smukkeste i verden.

Men det er 100% sikkert at der er en sammenhæng imellem hvide aftegn på hovedet og arvelig døvhed. Og også at det ikke er det værste der følger med. Som ferretparadise giver eksempel på så oplever ejerne af de dyr ofte meget flere defekter og sygdomme. kan f.eks. huske et eksempel på en der var døv, hjerneskadet og vist heller ikke så så godt. han var da også en sød ilder som fungerede sådan nogenlunde (kommer selvfølgelig også an på hvordan det defineres), skulle hun også have avlet på ham, hans ejer? Han blev i øvrigt heller ikke så gammel så vidt jeg husker.

Det din ilder har er arveligt og hun vil give det videre.

Jeg kan slet ikek forstå hvad du vil med at se linien an. Du ved jo allerede nu at der er defekter i den, så det virker nærmest for mig som opm du bare venter på at dyrene begynder at dø af kræft når de er 2, og så kan du sige at de var jo gode kæledyr så længe og sælge dem billigt?

jeg ved godt det er ledt det her, og at mange på fora virker onde, men jeg kan så fortælle at det her er absolut det værste jeg har hørt fra en ny ilderejer i meget lang tid.

Folk kan som regel få hak bare for at avle på de aftegn din pige har, og også selv om ilderen faktisk er rask og hørende. Der er dog nogen, son f.eks. Cille som selv nævner det, der i det mindste er klar over at man ikke skal avle på dem hvis de er døve og at man skal lukke linier hvis den slags kommer samt kræft osv som ofte følger i de linier. Jeg vil ikke sige at jeg er enig i hendes opdræt, men jeg synes at absolutte minimumskrav for at avle fancy er at man vælger raske dyr, og dyr uden defekter (din ilder er døv og det ER arveligt, det ER en defekt uanset hvor sød den er!!!!!!!!).


Lena og Peter

Citat fra: AnneME Dato  6. September 2010, kl. 20:36
glæder mig til at følge med på din side. (nogle må støtte dig :) )

HVORDAN KAN MAN STØTTE AVL PÅ DEFEKTE DYR??... :@

Julie

Mit indlæg bidrager ikke med noget som helst nyttigt. Jeg bliver sjældent rigtig sur over uvidende ilderfolk - det er som regel nok bare at ryste på hovedet. Men jeg må sgu sige, at jeg har brug for at fortælle dig, hvor pisse egoistisk og flabet du er. Det er simpelthen utroligt at hvis du, som du på din hjemmeside skriver, har 4 års erfaring med ilder, så er så snotdum at høre på. Jeg synes det er noget så forfærdeligt at det ikke er en forbrydelse at være så dum.
Jeg er nok i fare for at miste min post som moderator nu, men det var det værd.

Shamua

Jeg vil bare lige gi dig et råd som tidligere er skrevet! Find dig en god avlstæve hvis du gerne vil avle. Nu har du jo købt en han fra udlandet. Så jeg går ud fra at det er en god han du har fundet dig. (dermed ikke sagt at hanner fra udlandet nødvendigvis er gode avlsdyr).
Men snit din tæve, hun er jo en dejlig tæve, så nyd hende som kæledyr.
Håber at du bare i det mindste vil tænke lidt over det folk skriver til dig. Det er jo ikke for sjov at alle skriver til dig herinde og siger at det er en dårlig idé du har gang i.

Vh. Marianne

Anne

Og det er jo ikke fordi folk VIL være onde, men fordi vi er forfædede over det du er i gang med.

dejligste

#50
Citat fra: Julie Dato  6. September 2010, kl. 21:11
Det er simpelthen utroligt at hvis du, som du på din hjemmeside skriver, har 4 års erfaring med ilder, så er så snotdum at høre på. Jeg synes det er noget så forfærdeligt at det ikke er en forbrydelse at være så dum.
Jeg er nok i fare for at miste min post som moderator nu, men det var det værd.

Julie jeg håber ikke du mister din post som moderator.
Det er okay at ytre sin mening og holdning, men jeg synes ikke det er fair du kalder folk for snot dum, det er efter min mening lidt lidt for personligt.

Jeg vil dog lige sige at jeg er enig i at det virker uansvarligt at avle på et dyr som ikke er 100% iorden.


Dexter, Jack, Bailey og Holly  

Fnug savnet og elsket <3

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Hvor er det dog bare et ærgeligt og virklig sørgeligt tilfælde det her!!!
kan ikke sige andet....

Tendzin

jah i må jo have jeres mening. jeg har bare min egen og så må i tænke eller sige hvad i vil. dette bliver mit sidste svar i denne sammenhæng, da der er ingen der vil tage mine svar og se på dem. det var ikke en diskution om hvorvidt jeg skal avle, eller om det er en defekt. det er sådanset bare jer der sviner og smider med skændsord og den slags råd tager jeg ikke, det har i helt ret i :) man bliver bombarderet med spørgsmål, lige fra starten og så når det kommer ud, bliver man jo ædt levende. hold da op det var slet ikke her det skulle drejes hen, men det gjorde i. nå men hyg jer med tråden, den er åbenbart sjov at hamre nogle skændsord ned i og sende afsted, så man kan håbe på at få en ny avler "under kontrol". hvad med bare at acceptere folk som de nu er. ja jeg tager en chance ved at gøre det her og kan ende med diverse skandaler, men der er altså også en chance for at, mine hvalpe, som forventet, kun ender døve. hej hej for denne gang

FerretParadise

Og du læser åbenbart slet ikke det jeg tidligere har skrevet i tråden.
Jeg har selv gjort det du vil nu, avle på en tæve med blaze. Tænk nu, hvis du var så kløgtig, at du kunne lære af andres fejltagelser, så du var fri for at begå dem selv.
Jeg er faktisk ret ligeglad med dig, jeg tænker på dine eventuelle kommende hvalpe, og køberne til dem. Det er dem der kommer til at betale for din dumhed.

Hele denne historie gør mig bare så ked af det. Og altså, døvheden er det mindste ud skal bekymre dig om.
Men held og lykke med det hele, jeg håber, at din tæve går tom, får så grum en betændelse i underlivet, at du er tvunget til at steriliserer hende. Så der slet ikke kommer nogen hvalpe.

Ja nu blev jeg primitiv, og det er jo nok det eneste sprog du forstår, for alt jeg har skrevet tidligere, har du åbenbart ikke forstået.

Idiot. :@
Ann Hillerslev.

mette11

Det handler jo ikke om at folk vil bestemme!! Det handler om at du er ved at gøre noget som stort set alle mener er meget, meget dumt og folk forsøger at fortælle dig om deres erfaringer og hvilke konsekvenser dine handliner kan få. Det handler ikke spor om accept af folk som de er.
Herinde handler det om ildere. De flestes intentioner er at gøre hvad der er bedst for ildere og når de kan se at en person er ved at gøre det stik modsatte - ja så kommer der ret kraftige reaktioner!

Det her er et forum - et sted hvor man udveksler erfaringer og meninger! Det er ikke en rygklapper-institution! Folk siger deres mening og fortæller om deres erfaringer. Det er så meningen at man skal tage til lære og blive klogere ved at deltage.

Jeg håber virkelig at du kommer på andre tanker! Det at du slet ikke lytter eller vil indse faren ved det du gør er simpelthen for dumt og stædigt!

Fuske

Citat fra: Tendzin Dato  7. September 2010, kl. 10:40
jah i må jo have jeres mening. jeg har bare min egen og så må i tænke eller sige hvad i vil. dette bliver mit sidste svar i denne sammenhæng, da der er ingen der vil tage mine svar og se på dem. det var ikke en diskution om hvorvidt jeg skal avle, eller om det er en defekt. det er sådanset bare jer der sviner og smider med skændsord og den slags råd tager jeg ikke, det har i helt ret i :) man bliver bombarderet med spørgsmål, lige fra starten og så når det kommer ud, bliver man jo ædt levende. hold da op det var slet ikke her det skulle drejes hen, men det gjorde i. nå men hyg jer med tråden, den er åbenbart sjov at hamre nogle skændsord ned i og sende afsted, så man kan håbe på at få en ny avler "under kontrol". hvad med bare at acceptere folk som de nu er. ja jeg tager en chance ved at gøre det her og kan ende med diverse skandaler, men der er altså også en chance for at, mine hvalpe, som forventet, kun ender døve. hej hej for denne gang
milde hmmel du er stupid at høre på

Vlle du mene det samme om mennesker?

Jeg har hiv men vil have barn

jeg har en genfejl jeg giver videre til mine børn og som er dødelig men jeg vil have et barn

jeg har cancer og er i strålebehandling men jeg vil have et barn

find selv flere stupide muligheder


En respekt for avl fåår man hvis man sætter sig ind i tingene

ikke hvis man tager skyklapper på og vælger at neglere al viden der er på feltet og bare tonser derudaf med elendigt avlsmateriale


uh jeg er vred kan jeg mærke!

I min lille verden er det her lige så ondt som at sælge valpe opfostret på skralderester! der er lige så mange tikkende bomber i din avl som der er ved forkert pasning

FØJ!

Båt båt fra Janni og Quark og Frida

Malene

[besked=Malene]Klap lige ilderen, folkens. Jeg synes tonen er blevet lige lovligt hård.[/besked]
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Starshineferrets

När ord inte verkar fungera...

Risken för NTD ökar markant när man väljer att avla på mycket tecknade djur... vad värre är... många valpar som ser ut så här är ännu vid liv vid födseln... andra i kullen ser kanske normala ut... men bär på invertes defekter som visar sig när de blivit lite äldre





Pappan till den här kullen... min fina Ludde...och hans dotter Daisy, halvsyskon till valparna ovan...




Anne

#58
Citat fra: Tendzin Dato  7. September 2010, kl. 10:40
jah i må jo have jeres mening. jeg har bare min egen og så må i tænke eller sige hvad i vil. dette bliver mit sidste svar i denne sammenhæng, da der er ingen der vil tage mine svar og se på dem. det var ikke en diskution om hvorvidt jeg skal avle, eller om det er en defekt. det er sådanset bare jer der sviner og smider med skændsord og den slags råd tager jeg ikke, det har i helt ret i :) man bliver bombarderet med spørgsmål, lige fra starten og så når det kommer ud, bliver man jo ædt levende. hold da op det var slet ikke her det skulle drejes hen, men det gjorde i. nå men hyg jer med tråden, den er åbenbart sjov at hamre nogle skændsord ned i og sende afsted, så man kan håbe på at få en ny avler "under kontrol". hvad med bare at acceptere folk som de nu er. ja jeg tager en chance ved at gøre det her og kan ende med diverse skandaler, men der er altså også en chance for at, mine hvalpe, som forventet, kun ender døve. hej hej for denne gang

Skulle man også bare have accepteret Hitler som han var? Herregud han slog da bare et par jøder ihjel, men udover det var han da sikkert en rigtig guttermand.


(det handler ikke om hvem du er men hvad du gør)

Shamua

Puha, det er da et skræmme billede der vil noget, føj. Har hørt om det men aldrig set det! Jeg ville ALDRIG tage chance og håbe på det ikke sker! >:|

Tendzin, jeg håber virkelig du ombestemmer dig. Også for din egen skyld! Tænk at stå med sådan en lille misdannet hvalp  :'( Hvalpen bliver født levende sådan her, og så skal du aflive den!

Vh. Marianne