Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Tendzins Fritteri

Startet af Tendzin, 6. September 2010, kl. 16:33

Eliza

Nej nej nej det er slet ikke til at fatte nogen vil avle på en døv ilder.. Det kan godt være din ilder ser ok ud indvendig, men derfor kan den godt give en masse invendige defekter videre til sine hvalpe.. Ud over det så stoler jeg ikke meget på den dyrlæge der har skannet den, da det godt kan være svært at se og når personen siger at den er fin nok at avle på, så er jeg sikker på det ikke er en dyrlæge der ved noget som helst om ildere.

Jeg håber meget at du vil fortælle evt hvalpekøbere at det er dyr med defekter og hvad de kan risikere. Altså at den højst sandsynlig kun lever få år og vil blive enormt dyr i dyrlægeregninger.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Charlotte

Så kan I endnu engang se hvad I får ud af at kaste jer frådende over folk. Havde I stille og roligt forklaret hende hvad hun er ved, så havde hun nok fået øjnene op for det inden hunnen nåede at gå i løb. Der er flere måneder til at forklare pigen det så der er ingen grund til at køre det hele op i en spids i løbet af få timer. Og nu er det for sent. Er I stolte af jer selv nu???  :nej:
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

FerretParadise

Citat fra: Charlotte Dato  7. September 2010, kl. 13:48
Så kan I endnu engang se hvad I får ud af at kaste jer frådende over folk. Havde I stille og roligt forklaret hende hvad hun er ved, så havde hun nok fået øjnene op for det inden hunnen nåede at gå i løb. Der er flere måneder til at forklare pigen det så der er ingen grund til at køre det hele op i en spids i løbet af få timer. Og nu er det for sent. Er I stolte af jer selv nu???  :nej:
Stop Charlotte.
Det var lige netop det jeg forsøgte med, men det hjalp ikke.
Og du skal da bestemt ikke smide det i hovedet på os andre, at det nu er vores skyld, at hun vil avle på denne defekte tæve.
Ann Hillerslev.

PiaLyng

Citat fra: Charlotte Dato  7. September 2010, kl. 13:48
Så kan I endnu engang se hvad I får ud af at kaste jer frådende over folk. Havde I stille og roligt forklaret hende hvad hun er ved, så havde hun nok fået øjnene op for det inden hunnen nåede at gå i løb. Der er flere måneder til at forklare pigen det så der er ingen grund til at køre det hele op i en spids i løbet af få timer. Og nu er det for sent. Er I stolte af jer selv nu???  :nej:

Så må du være den kloge og forsvarlige og skrive til hende..
Ved andre har prøvet - men det hjalp ikke. Så prøv du :)?

Tror bare hun har taget sin beslutning og det virker ikke som om nogen kan ændre på den - selvom mange herinde har givet et godt forsøg.

Charlotte

Nej, det er ikke jeres skyld at hun nu vil avle på den tæve, men hun kunne måske indse at det ikke er smart ved at I havde forklaret hende det stille og roligt. Ja du prøvede, men hvor meget tror du at nogen lægger mærke til dine indlæg når de er pakket ind i 10 andre indlæg hvor hun bliver svinet til? Så er det jo ikke dit indlæg hun reagerer på, men alle de andre. Og det er sku sørgeligt.  :(
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Charlotte

Efter hvad jeg kan læse mig til på hendes hjemmeside, så har hun tilmeldt sine 2 dyr til en udstilling i januar. Så håber jeg at nogle af jer har tid og overskud til at snakke med hende. Ellers kan I jo prøve at finde hannens opdrætter og se om hun/han ved hvad hendes afkom skal bruges til? Hvis den ikke er i landet endnu, kan det jo være at opdrætteren slet ikke vil sælge til hende. Hannen skulle hedde Silverfrets Flænser. Så hvis nogen kan finde en Hollands opdrætter med det opdrætternavn...  ;)
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

mette11

Faktisk startede det med at jeg spurgte ind til hendes planer...jeg spurgte neutralt synes jeg selv...men mener da at jeg har lov til at undre mig og stille spørgsmålstegn ved ting jeg ikke forstår. Hun ville så ikke forklare sig eller besvare spørgsmål og derfor bliver folk mere skeptiske...hun indrømmer så at hun vil avle på en døv ilder og så er det at folk begynder at skrive knap så pænt (wonder why?).
Der er SÅ meget information tilgængeligt om avl...der er så mange tråde her man kan læse...det er SÅ nemt at finde ud af at det er dumt og alligevel vælger hun at være ligeglad!! Derfor reagerer folk...ja det er ikke pænt at kalde folk for idiot, men nogen gange kommer man til at punkt hvor en person er udenfor pædagogisk rækkevidde og så må man altså kalde en spade for en spade!! Hvis folk synes jeg er en idiot så må de godt skrive det her, så længe de kan forklare hvad det er jeg har gjort for at kunne kaldes en idiot!! Hvis folk har den mening, så lægger jeg mig ikke ned og tuder over det eller bliver teenager-stædig!!

Katrine

Det er da kun til sidst hvor hun har tilkendegivet at hun ikke vil lytte at tone bliver hårdet, hvilket jo er klart, når folk bliver frusteret.
Ildere: Loppen & Bamse

Charlotte

Men I når at skræmme hende væk på under 24 timer.  :(

En ting er hvad jeg tænker (for jeg er enig i det meste der er skrevet) men noget andet er hvad man skal skrive for at nå ind i hovedet på en 19 årig pige der åbenbart gør alt omvendt af hvad hun får at vide. Det er fint hun vil gøre oprør mod systemet (eller hvad ved jeg), men det er synd det går ud over ilderne. Og det kunne vi måske have forklaret hende roligt? Måske ikke, men så havde vi da prøvet istedet for bare at skræmme hende væk.
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

FerretParadise

Jeg synes heller at hun skulle gøre oprør på en anden måde så.
Jeg er ikke pædagogisk, jeg er faktisk rigtig dårlig til børn, derfor har jeg heller ikke nogen.

Hun kunne evt blive tatoveret i hele fjæset, eller få skåret sin ene tommelfinger af.
Det ville kun gå ud over hende selv, og ikke de kommende hvalpe og deres købere.
Ann Hillerslev.

Charlotte

Hun har så valgt at blive piercet i hele fjæset men ja, vi er enige.  :fnis:
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Charlotte

Nu er jeg ikke lige til Hollandsk og skriver ikke godt nok Engelsk, men hvis nogen vil kontakte opdrætteren til hendes kommende han så er her et link:
http://www.silverfret.nl/index.html

Når hun går op i at hvalpene skal have pas, stamtavle og chip, så kunne man håbe at hun også går op i hvad hvalpene bliver parret med.
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

FerretParadise

Citat fra: Charlotte Dato  7. September 2010, kl. 14:28
Nu er jeg ikke lige til Hollandsk og skriver ikke godt nok Engelsk, men hvis nogen vil kontakte opdrætteren til hendes kommende han så er her et link:
http://www.silverfret.nl/index.html

Når hun går op i at hvalpene skal have pas, stamtavle og chip, så kunne man håbe at hun også går op i hvad hvalpene bliver parret med.
Det kunne jeg så aldrig finde på at gøre, der går man efter min mening over en grænse, som jeg personligt ikke vil overskride.
Det ville være noget andet, hvis opdrætteren spurgte mig om min mening, så ville hun få den, men jeg ville aldrig i livet kontakte andres opdrættere, for at forhindre et salg.
Ann Hillerslev.

Amazing Ferret

Citat fra: Charlotte Dato  7. September 2010, kl. 14:28
Nu er jeg ikke lige til Hollandsk og skriver ikke godt nok Engelsk, men hvis nogen vil kontakte opdrætteren til hendes kommende han så er her et link:
http://www.silverfret.nl/index.html

Når hun går op i at hvalpene skal have pas, stamtavle og chip, så kunne man håbe at hun også går op i hvad hvalpene bliver parret med.

Jeg vil så lige sige at silverfret er ret ligeglad med hvem hun sælger til lige nu for hun står og skal have barn. Så hun sælger vist ud til højre og venstre - det er hvad jeg har fået at vide - om det er rigtigt ved jeg så ikke :)

Charlotte

Ann > Du vil godt sidde og hidse dig vildt op, svine folk til og ønske at deres dyr bliver syge, men du vil ikke advarre en opdrætter??? Hvor overfladisk er du?

Amazing > Sørgeligt men tak for info.  :(
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!