Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Tendzins Fritteri

Startet af Tendzin, 6. September 2010, kl. 16:33

FerretParadise

Citat fra: Charlotte Dato  7. September 2010, kl. 14:38
Ann > Du vil godt sidde og hidse dig vildt op, svine folk til og ønske at deres dyr bliver syge, men du vil ikke advarre en opdrætter??? Hvor overfladisk er du?

Amazing > Sørgeligt men tak for info.  :(
Ja så må jeg være super overfladisk efter din mening.
Jeg er så af en anden opfattelse.
Hvis en fik forhindret, at Tendzins ikke kunne købe denne han, så ville hun jo nok bare bruge en anden på sin defekte tæve.
Og hvad ville der komme ud af det?
Intet!!
Ann Hillerslev.

Amazing Ferret

Der er jo heller ikke kommet noget ud af at man har svinet hende til  :P

Charlotte

Undskyld, jeg tager mine ord i mig. Du er ikke overfladisk, du er dobbeltmoralsk.

Hvis jeg var opdrætter, så ville jeg gerne vide det så det ikke var MIT dyr det skulle gå ud over! Nu kan vi så høre at det åbenbart er ligemeget men hvis jeg en dag høre om nogle der vil købe dyr af dig, og bryde kontrakten Ann, så vil jeg da lade være med at fortælle dig det. Det er jo ligemeget for ellers køber de bare af en anden.  :nej:
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

mette11

Der er da ikke tale om nogen der bryder en kontrakt?? Vi ved ikke noget om hvilken aftale Tendzin har indgået med Silverfret og kan derfor ikke udtale os om det...
Jeg vil heller ikke skrive til en opdrætter for at fortælle at jeg ikke bryder mig om hvad en af hendes hvalpekøbere måske vil gøre!! Det er ikke mit ansvar, da jeg ikke kender til hvad de to parter har aftalt. Hvis jeg vidste der var tale om kontraktbrud, så var sagen en anden! Men det ved vi ikke spor om og derfor vil jeg ikke blande mig i det. Hvad de to parter har aftalt, må de om.

FerretParadise

Du må også godt synes, at jeg er dobbeltmoralsk.
Jeg mener ikke, at man skal kontakte andres opdrættere, for at forsøge at forhindre et salg.

Og fint nok, at du ikke vil kontakte mig, hvis du hører om, at en af mine kommende hvalpekøbere har tænkt sig at bryde min kontrakt. Det overlever jeg nok.
Det er min opgave som opdrætter, at prøve at lære mine købere så godt at kende, at jeg tør stole på dem. Jeg sælger ikke bare til højre og venstre, og ja igen, det er mit ansvar, at sorterer dem fra, som jeg ikke stoler på.

Det vil stadig ikke ændre min holdning til dette emne, at jeg synes der er en grænse, og den skal man ikke overskride.
Så ville det måske ende med, at nogen ville kontakte dem, som deres "fjender" skulle købe hvalp af, for at forsøge at forhindre, at de kunne købe hvalp derfra.
Ja jeg har en moral, og den står jeg fast ved.
Ann Hillerslev.

Amazing Ferret

Helt enig Mette  :)

Men at blande sig er vel det vi egentlig prøver på i denne tråd?
Egentlig er det jo op til hende hvad hun vil  - om vi er enige eller ej. Og ja jeg håber da ikke hendes købere får en ilder de kun har i et år fx, men vi kan jo ikke gøre noget andet end at håbe at hun kommer til fornuft

Charlotte

#81
Du har en høj moral? Den var god.  :lol:

Uanset hvor godt du lærer folk at kende, så kan deres liv ændre sig så de sælger en hvalp senere og ikke lige tænker på at kontakte dig. Så har du en hvalp som ALLE må avle på for så har den nye ejer jo ikke skrevet under på en kontrakt. Hvorfor tror du at så mange katteopdrættere vælger at snitte killinger inden de bliver solgt? Netop fordi folk siger en ting og gør noget andet.
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

FerretParadise

Citat fra: Charlotte Dato  7. September 2010, kl. 15:01
Du har en høj moral? Den var god.  :lol:
Og hvad mener du så med den bemærkning?



Ann Hillerslev.

mette11

For mig at se er der stor forskel på at besvare/kommentere hvad der bliver skrevet på et offentligt tilgængeligt forum og på at skrive privat til en opdrætter...

Starshineferrets

Silverfrett är dessutom en uppfödare som inte har några som helsta problem med att faktiskt avla på djur med tydliga fancy teckningar med risk för dövhet så jag tror oavsett inte att det skulle göra någon skillnad ;)

Charlotte

Ann > Det tror jeg hellere jeg må lade være med at skrive. For vores begges skyld.  ;)

Mette > Men ville du ikke hellere vide det hvis det havde været dit opdræt?

Starshine > Jeg kender hende ikke men så kan det jo være endnu mere ligemeget med at skrive til hende.  :(
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

FerretParadise

Nej jeg vil faktisk gerne vide hvorfor du mener at jeg har en dårlig moral.
Ann Hillerslev.

mette11

CitatMette > Men ville du ikke hellere vide det hvis det havde været dit opdræt?
Jeg har ikke noget opdræt og jeg får det heller aldrig! Det kan godt være at hun har krav på at vide sådanne ting, men Tendzin virker da åben om tingene, så hun kan jo selv spørge ind til det hun ønsker at vide...men hvis du mener hun har krav på at vide det, så skriv til hende! Google translate er opfundet!

Charlotte

Ann > I modsætning til bla dig sviner jeg ikke folk til offentligt. Du skal bare huske på at jeg har været i miljøet længe så jeg kan godt huske en del ting.  ;)

Mette > Det kan være at jeg gør det en af dagene. Lige nu skal jeg finde et bur til mine drenge til imorgen.  :)
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Anne

De fleste, inklusiv mig selv, forsøger at starte med at skrive pænt. netop fordi det ofte er det man får mest ud af, men du kan jo selv se hendes reaktion Charlotte.

jeg synes du skal gøre som pia skriver og skrive privat til tendzin og forklare hende det på en pæn måde, hvis du føler du kan tale hende til fornuft.