Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Hvilken shampoo anbefaler i?

Startet af A_M_T >Team Unique Ferrets<, 26. Oktober 2010, kl. 20:12

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Jeg vasker kun mine dyr når vi skal til udstillingen eller hvis det af en eller anden grun er højst nødvendig. Derfor sker det ret sjællendt og har indtil nu kun brugt en af KWs shampoer. Men den har en smule duft og det duer jo ikke.

¨Ja så derfor skal jeg ha købt mig en ny inden VIF, men så villle jeg lige høre hvilken folk herinde anbefaler?

mette11

Mine kommer ikke i bad inden VIF...de var i bad sidste år...det må være godt nok!!  :P

Amazing Ferret

Jeg vasker mine i sæbespåner uden parfume...de får den lækreste pels og deres hud tørrer ikke ud

Barky

Hvis du vasker 1-2 dage før udstilling skulle duften gerne være forsvundet inden da.

Hvis du vasker dagen før: kan du evt tage en brugt hængekøje til transportkassen og buret på udstillingen, så de lugter lidt mere normalt af ilder igen.

Jeg har nemlig også en shampoo som dufter så herligt af honning, men det er ikke sikkert at dommerne er enige.. *G*
Bla bla bla.... Hilsen Julia

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Ja okay, plejer at vaske 5 dage før ca.

Men ville nu geren købe noget shampo der ikke dufter.
Har lige købt sårn en uden parfume og med lave Ph-værdi til hunden. Overvejer lidt om jeg kan bruge den..

Men vil meget gerne ha bud på hvilke shampoer folk sys godt om..

Anne

mine skal ikke bades inden vif, men hvis de  engang imellem skal have et bad (og det er så sjældent) og dee skal have shampoo (endnu mere sjældent) så bruger jeg den fra kw med minkolie

Eliza

Nu ved jeg ikke hvor mange udstillinger du går til men de må jo kun vaskes en til to gange om året, så det behøver jo ikke være lige før en udstilling så du hår problemer med lugten  :)

Jeg bruger selv kw minkolie men den er ikke duftfri.. Kan huske jeg selv ledte efter en shampoo uden parfume engang, men fandt ikke en jeg var tilfreds med.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Charlotte

Jeg går jo ikke på udstilling så jeg er ligeglad med duft men hvad gør I andre med jeres virile hanner? Min er så fedtet at det er helt vildt. Jeg tror ikke at normal shampoo vil kunne tage det. Det vil nok bare løbe af.  :X
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Eliza

Nu er det jo ikke meningen at man skal vaske fedtet væk, for det komme jo bare hurtigt igen og de må jo kun vaskes højst to gange om året.

Mine har selv lige fået deres årlige bad og der synes jeg det hjalp på min lidt fedtede dreng med KW med minkolie, men som sagt skal de jo ikke bades hele tiden for så ødelægger man jo pelsen og huden..

Det med fedtet pels er desværre noget der følger med når man vælger at have en viril han gående..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Charlotte

Jeg ved godt at den fedtede pels følger med og han er aldrig blevet vasket men nu er han blevet så fedtet at pelsen "samler sig" rundt omkring (bedste måde jeg kan forklare det på) så nu bliver han nødt til at komme i bad.
Mine andre ildere har aldrig været i bad da det er ikke noget jeg normalt er tilhænger af for ildere.
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Eliza

Hvis det ikke er en han du skal bruge i avl så ville jeg nok vælge at give ham et implantat eller få ham snittet så er problemet jo løst..

Men jeg synes personligt at kw minkolie er den bedste shampoo
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Charlotte

Hvis han ikke skulle bruges i avl havde han været kastreret for længst. Men han skal lige blive far igen før han mister bollerne.  :)
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Malene

Jeg gjorde ikke noget ved min virile han da han var i brunst. Jeg lærte bare at leve med at han var lidt ulækker at røre ved :lol:
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Charlotte

Det har jeg også kunne indtil nu men nu bliver man fedtet på hænderne når man rører ham.  :S
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Anne

Det er da en mærkelig årstid at han vælger at blive brunst agtig på :o