Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Kaninjagt med ildere på DR2

Startet af A_M_T >Team Unique Ferrets<, 27. November 2010, kl. 19:02

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Så er der genudsendesle af DR2s program "nak og æd" eller noget i den stil.
De skal jage kaniner hvor de bruger ildere, staklen får en "mundkurv" på...
Ville lige nævne det hvis nogle vile se det ;)

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Idioteren mener at hvis ikke den får mundkurv på går den ned og spiser kaninerne og falder i søvn i deres huler :S

Amazing Ferret

Det kan vel godt ske at de gør det :fnis:

Line

Det er vel også for ikke at belaste begge dyr unødvendigt - tænker jeg. En ilder uden mundkurv ville muligvis bide fra sig, og en skadet kanin ville nok være noget mere aggressiv i det, og kan snildt forestille mig hvordan en kanin vil kunne volde ilderen skade.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Line Dato 27. November 2010, kl. 21:15
Det er vel også for ikke at belaste begge dyr unødvendigt - tænker jeg. En ilder uden mundkurv ville muligvis bide fra sig, og en skadet kanin ville nok være noget mere aggressiv i det, og kan snildt forestille mig hvordan en kanin vil kunne volde ilderen skade.
men samtidig har ilderen intet forsvar hvis kaninen ikke bryder sig om at få besøg....

SilverDragon

Jeg tror nu ikke man skal se det som en dårlig ting for ilderen at den får mundkurv på.
Jeg syntes det er et vildt godt program og dejlig udsendelse hvor man virkelig
får et indblik i hor dygtige arbejdsdyr ildere kan være i jagt sammenhæng

Anne

Nu har jeg læst lidt på et engelsk jagtforum og der var det altså ikke fjertallet der havde mundkruv på deres ildere, tvært imod.
Til gengæld havde de sendere på ilderne i tilfælde af at de skulel falde i søvn nede under jorden, så de kunne grave dem op :D

stine

Det lyder smart med sendere på ilderne  :)

Det kunne være spændende at prøve at være med på sådan en kanin jagt, det var ret fascinerende at se.

Anne

Ja jeg vil virkelig også gerne med engang. Jeg har planer om at skulle have jagttegn når der er tid og penge til det, og så håber jeg at man kan få lov at deltage på sådan en jagt. Jeg ville nu nok ikke få skudt noget fordi jeg ville dobbelttjekke at det ikke var en ilder, helt til kaninen var langt væk.

Namilla

Jeg må indrømme at jeg synes det er mest forsvarligt at have mundkurv på ilderne!... kanin er jo en lækker snack, men ligsom at man ikke anskyder vildt og lader det løbe, så ville det da være skide synd for kaninen, hvis ilderen bider den, og den slipper væk... der er jo ikke garanti for at jægeren får skudt den, når den kommer op af hullet...

KariN

Citat fra: Anne Dato 27. November 2010, kl. 22:16
Nu har jeg læst lidt på et engelsk jagtforum og der var det altså ikke fjertallet der havde mundkruv på deres ildere, tvært imod.
Til gengæld havde de sendere på ilderne i tilfælde af at de skulel falde i søvn nede under jorden, så de kunne grave dem op :D

Det fortalte Beverly Redden at de havde på deres, for når så ilderen faldt i søvn, gravede man et hul ned der hvor den lå og kunne tage den op uden problemer
og deres har heller ikke mundkurv på når de sender dem ned i kanin huler.
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Anne

nemlig KariN. Jamen jeg er heller ikke ekspert eller noget, men lurede på et engelsk jagtforum, og mit indtryk var helt klart at de ikke brugte mundkurven til ilderne, at det faktisk var en smule ilde set og der kun var meget meget få der gjorde det. men at de næsten alle sammen havde de der senere. kan huske jeg læste om en der skrev at han ahvde været på jagt i 4 timer. de havde ikke skudt noget, men til gengæld havde de brugt 3 timer på et grave en ilder op :lol:

Eliza

Haha.. synes det er super fedt de bare lægger sig til at sove under jorden  :lol:
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Anne


AlisVolatPropiis

Jeg ville også synes det var forfærdeligt hvis en ilder blev dræbt af en morderisk kanin....men...jeg har ingen anelse om om det rent faktisk forekommer, og jeg synes ikke dem der jager med ildere lader til at synes det er et problem...og jeg har heller aldrig hørt om en ilder dræbt af en kanin....

At ilderne har mundkurv på synes jeg ikke er synd....ikke mere end når vi putter dem i en sele, for deres egen beskyttelse...

Jeg synes Nak og Æd virker som et ret godt program...jeg kan egentlig godt lide programmer der ikke pakker realiteterne ind, og så elsker jeg kokkeprogrammer og inspiration :)