Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Kaninjagt med ildere på DR2

Startet af A_M_T >Team Unique Ferrets<, 27. November 2010, kl. 19:02

Anne

#15
Nu har jeg ingen baggrund for at diskutere om mundkurven er til eller imod ilderens fordel, da jeg ikke aner konsekvenserne af det. Jeg ved bare at det ikke er noget man bruger i england (mere?) og jeg har dog aldrig læst en tråd hvor en ilder spiser en kanin elle omvendt. Måske er det synd, måske er det ikke. Det ved vel kun de der virkelig forstår hvordan det foregår og hvad der taler for eller imod.

Jeg har så hørt om en del ildere der er døde pga rottebid.

Jeg kan også godt lide programmet nak og æd. Det er meget hyggeligt, men egentlig synes jeg godt det måtte være længere og mere uddybende. hessel kender  øvrigt ham resrvatmanden der var med i går, han er kunde på hessels gamle arbejdsplads :) Lidt sjovt.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Jeg ved ikke helt om man kan sammenligne en sele med en  metalring der blir strammet rundt om ilderens snude for den hænger fast. Jeg syns at hvis man ike kan lave "mundkurven" mere komfetabel for ilderen så syns jeg ikke det iorden at gi dem på..
Og har også set nogle programmer med harejagt i england hvor de også bruger ildere og der havde de heller ikke mundkurve på, så det er jo muligt at gøre det uden... Har også ret svært ved at forestille mig ilderen lige nedlægger en kanin/hare på egen hånd og så æder den...

AlisVolatPropiis

i tyskland slap en ilder løs og nåede at slå ikke så få af pigens kælekaniner ihjel....de kan godt...

Nu så jeg ikke lige den type de brugte i programmet men de ildermundkurve jeg ellers har set, har ikke lignet nogle der var onde at give dem på....behagelige er de nok aldrig...men ikke skadende eller onde :)

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato 29. November 2010, kl. 17:02
i tyskland slap en ilder løs og nåede at slå ikke så få af pigens kælekaniner ihjel....de kan godt...

Nu så jeg ikke lige den type de brugte i programmet men de ildermundkurve jeg ellers har set, har ikke lignet nogle der var onde at give dem på....behagelige er de nok aldrig...men ikke skadende eller onde :)
Det var sårn en metalbånd de satte faast på ilderen snude ved at starmme det helt vildt med en skrue..

Namilla

Det skal selvfølgelig være ordentligt for ilderen også, men det burde heller ikke være helt umuligt at lave... jeg synes bare det er vigtigt at ilderen ikke kan skade kaninen...

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Namilla Dato 29. November 2010, kl. 17:56
Det skal selvfølgelig være ordentligt for ilderen også, men det burde heller ikke være helt umuligt at lave... jeg synes bare det er vigtigt at ilderen ikke kan skade kaninen...
det er klart... Hvis man har en ilder der har meget instinkt skal man selvf. skåne kaninen. Men det der gjorde mig lidt ærgelig var at det virkelig ikke var andet end et metalband der så ud til at blive meget stramt spændt fast på ilderens mule med en skrue..