Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Hmm

Startet af ildmar, 26. December 2010, kl. 01:37

ildmar

Hej jeg har læst at nogle giver sine ilder deguer som mad. ;)

Jeg har en Degu som kæledyr. også ville jeg bare høre om de kunne sammen.  (Deguen  er i bur hele tiden undtag når jeg leger lidt med ham)
men selvom han er i bur ville Frej så kunne skade ham. ??


SilverDragon

Ilderen er som sagt et rovdyr, og vil nok (hvis den fik mulighed for det) prøve at slå deguen ihjel.
Det er ikke to dyr jeg ville have sammen. Men jeg mener godt at man kan have dem i samme lejlighed eller hus, deguens bur skal bare være sådan at ilderne ikke kan komme til det.

lille_jill

Ildere og gnavere sammen er et no-go.
Jeg havde rotter på et tidspunkt, og var lige uopmærksom et øjeblik. Så var ilderen kravlet op på bordet og havde taget fat i låret på rotten ud gennem tremmerne.

Jeg ville nok vælge at flytte deguen ind i et rum hvor ilderen ikke kommer.

lille_thor

ja det vile jeg godt nok også gøre, mine 2 kaniner er støre end thor og tror ikke thor kunne gøre store skader på dem, men så længe kaninerne er ude på altanen kommer thor ike der ud.
Jeg elsker jer Thor, Sif, nidhug og perry  <3 lille skotta pigen hvil i fred

Eliza

lille_thor: en ilder kan meget let gøre stor skade på en kanin. Nogle ville nok også kunne finde ud af at slå den ihjel selvom den er så stor i forhold til dem..


Hvis man skal have ildere og gnavere sammen så skal buret stå så ilderen ikke kan komme i nærheden af det, for det ville jo være nederen hvis den fik fat i et ben og ildere er tit gode til at åbne bure og det er jo ikke sikkert degu buret er ildersikkert.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

ildmar

øv  :X

så må jeg jo flytte ham ind til det andet rum.
men gør det gerne får at han ikke kommer til skade  :fnis:

Tak skal i have  :)

Anne

jep som de andre siger så er deguer ildermad, og det er jo ikke så fedt hvis det ikke var planen :o

lille_thor

Eliza: jeg siger ikke en lilder ike kan gøre skade på en stor kanin. og det jeg siger er at ilder og gnaver ikke går sammen. Thor har ved en fejl sniget sig ud på altanen mens jeg ordnede kaninernes bur. Thor kom lidt rigeligttæt på kaninen men han gjorde den ikke fortræd. han reagrede kun som om han ville lege, ligesomhan leger med katten. jeg skyndte mig at få ham ind igen.
Nu vil jeg så gerne af med mine kaniner fordi thor betyder mest for mig. og der med har jeg ikke tid til kaninerne.
Jeg elsker jer Thor, Sif, nidhug og perry  <3 lille skotta pigen hvil i fred

Eliza

lille_thor: Det var jo ikke til at vide  :) Tænkte bare at nogle måske ikke ville tro den ville gøre en kanin der er dobbelt så stor noget.
Det er heller ikke sikkert der ville ske noget til at starte med, men man ved aldrig og jeg ville bare ikke selv tage chancen for det ville bestemt være synd for kaninen eller hvad det nu er for et dyr..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.