Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Mine mus <3

Startet af Anne, 21. Marts 2011, kl. 20:09

Anne

Jeg skulle ikke have mus i denne måned, simpelthen fordi pengene ikke er mange.
Men så var jeg jo i styr på dyr i lørdags, og der sad en hel samling halvfancy mus, og der imellem et par siemese satin (tror jeg da nok de er). Så snakkede jeg med malene, der siger de er ret sjældne i dyrehandlere, og da det jo lige er sådan nogle jeg ønsker mig, så var jeg næsten nødt til at købe dem i dag.  Jeg fik kun den ene af de 2 siamese med hjem, da jeg kun vil have en han, men en han og 4 hunner blev det til.

Nu prøver jeg at gætte på farverne, men regner med at musefolkene herinde kan rette lidt på mig.

Men hannen er siemese seal point satin (tror jeg)
så er der en chokolade satin (?)
En dove (?), med en mærkelig fluffy pels.
En agouti med hvide aftegn, normal korthårs pels tror jeg.

Her er lidt billeder, det er selvfølgelig meningen at de skal have meget mere aktivering i buret, og derudover så er jeg godt klar over at det ikke er optimal mad de får nu. jeg købte noget museblanding derinde, og der er alt for meget korn i, men bestiller altromin en af dagene hos LUX, så kan de få det andet der engang imellem som slik. De har også fået lidt hundemad (hvalpefoder), som jeg har fået en prøve på.

Her er de så, mine mus :D der er flest billeder af hannen, fordi jeg elsker hans farve. Jeg håber at kønsfordelingen er som jeg "bestilte", men ellers finder jeg nok ud af det. Regner med at kigge lidt bedre på dem i morgen og måske tage flere billeder.

Det er helt vildt så glad jeg er for dem, jeg må hellere skynde mig at få det bragt helt i orden med deres forhold, men altså, hvor tit finder man sådan en fin lille flok i en dyrehandel??

Den største, en dove pige, hvis mit farvegæt er rigtigt. Hun har en anderledse pels ift de andre



agoutipigen (igen, hvis min farvedefinition er rigtig), hun er sød, hun klatrer rundt i tremmerne.



Chokoladepigen (hvis jeg har gættet rigtigt)


Og så den lille favorit, siamese seal point satin, tror jeg nok. Hannen.







Sammen






Nu er jeg spændt på om jeg har gættet rigtigt med farverne :)

PiaLyng

Det er ihvertfald nogen suuuuper fine mus :D!

FerretParadise

Ej hvor er de bare nuttede og søde.  :)
Ann Hillerslev.

mette11

De er bare så nuttede!  <3

Malene

Jeg har jo helt glemt at skrive i tråden også :-$ Men tillykke med musene! :D
Det bliver spændende at se hvad de får lavet af fine bebser :D
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Anne

Tak alle :) Og specielt tak til dig Malene fordi du gider høre på mig, jeg er jo lidt musebesat lige nu.

Jeg vil også lige skrive at malene gjorde mig opmærksom på at den grå ser syg ud på billederne, så jeg var nede for at isolere den, men da jeg havde stået iog kigget længe på den, besluttede jeg mig for at det er billederne der snyder. Den ser frisk ud, rene og klare øjne, ren bagdel og pelsen ser heller ikek dårlig ud, den er bare lidt anderledes end de andres, så den får lov at være med de andre. Det er også den mest nysgerrige og aktive, i hvert fald lige nu.

Julie

#6
Hvor er de bare fine og så ser de bare sååååå bløde ud :D

Anne

de ER bløde, og indtil videre opfører de sig også sødt. Det bliver nok sværere end jeg havde forestillet mig at aflive mus af eget avl, for lige nu elsker jeg dem. Jeg har allerede brugt meget tid på at stå nede i vores skodkælder bare for at se på dem

Eliza

Hvor er de nuser   <3
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Malene

#9
Citat fra: Anne Dato 21. Marts 2011, kl. 21:22
Tak alle :) Og specielt tak til dig Malene fordi du gider høre på mig, jeg er jo lidt musebesat lige nu.
Selvfølgelig. Jeg elsker at høre og snakke om mus :D
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

NemoToft

Tillykke, de er super søde  <3

Citat fra: Anne Dato 21. Marts 2011, kl. 21:31
de ER bløde, og indtil videre opfører de sig også sødt. Det bliver nok sværere end jeg havde forestillet mig at aflive mus af eget avl, for lige nu elsker jeg dem. Jeg har allerede brugt meget tid på at stå nede i vores skodkælder bare for at se på dem


Hvis jeg skulle have mus, så skulle jeg have 50 stk i samme farve, ellers ville jeg ikke kunne aflive dem, uden at fælde en tåre  :lol:

Anne

#11
jeg har før aflivet mus, og jeg synes det er dybt ubehageligt :( Jeg er sikker på det bliver rigtigt hårdt at aflive nogle af dem jeg får efter dem her, men på den anden side er det formålet med dem, at lave noget ildermad jeg ved hvordan har levet og at det har haft det godt osv. Men lige nu er jeg da virkelig betaget af dem. jeg tror ikke jeg ville kunne aflive de 2 satiner, men nu må vi se. Ellers ender jeg jo bare med at have sindsygt mange mus :lol:

NemoToft

Som katte ejer har jeg efterhånden aflivet en del mus, i sympati, fordi kattene bare leger løs med de små skind. Men at aflive en lille nyser fyr, jeg har aet og passet tror jeg vil skære i hjertet. Men på den anden side, så har jeg efterhånden også måtte aflive nogle af de fisk jeg har haft i flere år. Jeg husker stadig da jeg skulle aflive min første sibiriske stør, der havde fået alvorlige problemer med svømmeblæren. Den var 54 cm lang, så jeg kunne jo ikke bare "klippe" hovedet af med min køkkensaks.... Men nu har jeg efterhånden måtte hugge en del fiske hoveder af med spaden, så nu går det bedre  :)
Hvordan vil du aflive musene? Nysgerrige mig  ;) Jeg syntes jo at ilderne er de perfekte muse-dræber maskiner. Og jeg ville nok lade dem snuppe musen selv. Men jeg kan godt se problemet hvis man pludselig får lidt for mange mus og skal begynde at have nogen på frys...

Anne

#13
jeg har før aflivet mus, en del faktisk. Et hurtigt hårdt slag i en bordplade og så nakketræk med det samme efter (blyant over nakken og trække i halen, så er man sikker på den ikek bare er besvimet). Jeg har også givet mine ildere en levende mus, men jeg ser bare ikke nogen grund til det når de vil tage dem døde. En ilder kan jo risikere at få forkert fat, jeg er trods alt altid opmærksom på at det går helt glat når jeg gør det.

Jeg satser ikke på at det skal blive alt for mange til fryseren. Friske foderdyr er bare bedre.

AlisVolatPropiis

De er simpelthen for smukke Anne :D held og lykke med dem :D