Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Sammenføring

Startet af ilderfan, 19. Juni 2011, kl. 16:50

ilderfan

Hej :)

Jeg har i dag været ud og hente en sød ilder pige, Frida, Frida er 10 mdr og rigtig fræk :) Planen med at få Frida hjem var at min lidt ældre pige skulle have en legekammerat, Molly er 7 år. Molly er en meget stille pige, og har altid været det, men selv om hun er en gammel pige, synes jeg hun trængte til lidt selvskab.

Da de to mødte hinanden, var Frida vældig interesset i Molly, dette forgik i Fridas tidligere hjem. Frida starter med at slikke og gnubbe Molly i nakken, dette udvikler sig til at Frida bider Molly, men trods de små episoder gik pigerne ellers fint sammen, så vi tager Frida med hjem. De små tilfælde sker stadig herhjemme, Frida bliver taget i nakken og bliver sat væk fra Molly når det sker, da Molly ikke selv siger fra - Molly prøver at slippe fri, skriger men gør ellers intet. Frida er ikke vant til andre ildere og er bidetrænet, hun har dog haft stor fornøjelse af leg med en kattekilling.

Frida har boet her i en dag, men jeg vil meget gerne have den trælse udvikling stoppet hurtigst mulig! Er der nogen der har et godt råd??


Eliza

#1
Giv dem lov til selv at finde ud af det.. så længe der ikke er blod, åbne sår eller angstskidning hele tiden så går det hurtigst hvis de selv løser det og du ikke blander dig. Sammenføringer kan faktisk tage flere måneder og det du beskriver lyder langt fra som en slem sammenføring.

Men Tillykke med hende  :)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Ida

Det kan godt tage et stykke tid før de vænner sig til hinanden, men det er normalt det du beskriver. Da jeg førte mine to ildere med en anden ilder, så skulle en af dem også lige vise hvem der havde bukserne på.

Mimse-mia

ja herhjemme tog det 5 måneder for de kunne sammen :S
Mia Baun og Zoey & Tonzer
D.I.P. Ozzy & Bellatrix Aka, Maiya
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated"
Mahatma Gandhi

ilderfan

tak skal i ha det gå fin i nu så nu må jeg se hva der sker  :D :o