Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Nægter at gå på bakken

Startet af Pernille, 13. September 2011, kl. 09:21

Pernille

Hejsa alle sammen

Jeg er den heldige ejer af Seti - Den lille bandit - fra Ilderbanden.
Efter vi er begyndt at skifte grus, nægter han nærmest at gå på bakken.
Vi startede oprindligt med krystalgrus, og han var praktisk talt bakketrænet, han gik på bakken hver nat, dag også når han var ude
men så skiftede vi til noget alm. grus fordi vi syntes det tog lugten bedre, men nu nægter han ligefrem at gå på bakken
vi skal sætte ham på bakken hver gang han skal 'do his buisness' og det skal vi gøre adskillige gange før han indvilligere i at gøre det på bakken.

Jeg forstår bare ikke hvordan et skift af grus, kan gøre SÅ STOR en forandring og forskel for ham.

Knus Pernille og båt båt fra Seti  :D
¬'» Seti, Teemo, Mireya & Anakin ღ xoxo

Sølvsten

#1
Tro mig det kan gøre stor forskel.

Grus her hjemme ville bare være en legeplads.

Prøv at bruge krystaller igen og se om han kan huske det.

Iøvrigt kan det også være hans alder der gør det. Han skal lige vise sig.

KariN

Den ene af mine gad heller ikke at bruge bakken, så skiftede jeg fra træpiller til krystalgrus og nu rammer de alle 3 altid bakken.

Så jo det kan godt være at han ikke bryder sig om det grus i er skiftet til og derfor ikke vil bruge bakken.
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Pernille

Der bare det grus vi bruger nu er bedre for os, men altså der er jo ikke andet at gøre end bare at skifte tilbage ;)
Hellere at han rammer bakken end han gør det alle mulige steder.
¬'» Seti, Teemo, Mireya & Anakin ღ xoxo

Line

Så skift ham over gradvist som du ville gøre med foder.

For et par år siden fik jeg en hvalp. Hun var vandt til grus, og jeg havde træpiller... De første dage sked hun alle andre steder end i bakken, lige indtil jeg kom til at tænke på at hun ikke forbandt træpiller med toilet. Lige så snart der kom grus i bakken brugte hun kun den, og så kom jeg langsomt flere og flere træpiller i gruset, indtil der kun var træpiller i. :)

Pernille

Ja det havde jeg faktisk tænkt på at prøve, for det gav jo rimelig god mening, så det må vi bare gøre :D
¬'» Seti, Teemo, Mireya & Anakin ღ xoxo

Pernille

En lille update på mit lille problem .. ;)

Jamen vi skiftede jo kattegrusen ud ned krystal, og der gik faktisk et godt stykke tid før han frivilligt gik på bakken med krystalgrus, SUCCES :dans:
.. Men tror bare vi beholder krystalgrusen for det kan han bedst lide, også får vi lidt fred .. istedet for at vi skulle ' jage og fange' ham, hver gang han skulle på bakken :D

Knus Pernille og båt båt fra Seti - Mors nuser mus og fars batmand <3
¬'» Seti, Teemo, Mireya & Anakin ღ xoxo