Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Klikkertrening

Startet af Beate, 13. September 2011, kl. 23:40

Beate

Usikker på hvor den hører hjemme, så poster det her :)
Vores tredje klikker-session med target stick + et ekstra trick ;)

Clicker training - Ferret
Venlig hilsen Beate, Felix, Linus, Mink og Luke

SilverDragon

Nå.. hvor er den dygtigt. Jeg har lige lavet klikkertræning med target stick med min hund..

Dyrenørden

Åh. hvor er han dygtig :) Jeg ville også gerne træne mine med sådan en for har en i forvejen jeg har trænet rotter men men jeg har ikke nogen steder jeg kan gå hen med dem en af gangen og træne uden de andre hører klikket og så ødelægger det klikkertrænings delen :( Medmindre jeg kan træne dem på samme tid men så vil klikket ikke være ret præcist

Beate

Dyrenørden: Tak :) Den klikkeren jeg bruger fik jeg i gave når jeg selv også trenet rotter :) Den er smart for den har nemlig 3 forskellige lydnivåer så man kan træne flere dyr samtidig. Selv syns jeg ildere er nemmere at træne en rotter. Men det kan være fordi mine rotter ikke syns at mad var god nok motivasjon.

SilverDragon: Tak :) hvor lenge har du klikkertrænt med din hund?
Venlig hilsen Beate, Felix, Linus, Mink og Luke

Dyrenørden

Citat fra: Beate Dato 14. September 2011, kl. 11:05
Dyrenørden: Tak :) Den klikkeren jeg bruger fik jeg i gave når jeg selv også trenet rotter :) Den er smart for den har nemlig 3 forskellige lydnivåer så man kan træne flere dyr samtidig. Selv syns jeg ildere er nemmere at træne en rotter. Men det kan være fordi mine rotter ikke syns at mad var god nok motivasjon.

SilverDragon: Tak :) hvor lenge har du klikkertrænt med din hund?

Det var smart sådan en må jeg have fat i :)
Har ikke trænet min ildere meget endnu den ene rotte jeg trænede var meget madglad og lærte hurtigt den anden gad ikk rigtigt godbidderne så det var lidt sværere men tror det bliver nememere med ilderne for de vil gøre alt for lidt olie ;)

SilverDragon

Jeg har trænet klikker træning i omkring 1 år, men slet ikke intensivt.

Dark Crystal Ferret

Da vi fik Pixel Lionheart bed han, som mange måske ved, rigtig meget. Og hver gang så vi blødte!! Vi måtte ikke tage ham op eller røre ved ham, så derfor måtte jeg finde en anden metode til at komme ind på livet af ham og opdrage ham på en kærlig måde uden at gøre brug af høje ord (som virkelig skræmte ham) og uden at røre ved ham.

Vi valgte så at prøve med klik træning - og det hjalp faktisk enormt meget. Jeg har også prøvet med flere af de andre, og især Tjalfe har været lære nem med kliktræning.
Men Felina har faktisk også vist sig at syndes det var sjovt. Både fordi hun på mange måder har et ret høj IQ og derfor virkelig blev glad for at få brugt hjernen på en anden måde, men også fordi det var en sjov måde at lære ting på for hende. Vi har dog også nogle dyr der ikke vil/kan lære det. Micko det sløve dyr fatter ikke en dyt af det.. så tror altså at i nogle tilfælde kræver det rigtig meget at gå igang med, efter som dyrene er forskellige på alle måder.

Jeg fik dette her link den gang jeg begyndte at gå op i metoden, og den hjalp mig rigtig meget.
Så vil da lige give den videre hvis nogle har lyst til at se den. http://www.clickertraining.com/node/839