Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Hvad måler din urne?

Startet af Anne, 15. December 2011, kl. 12:28

Anne

Som jeg skrev i brokketråden i nat, har vi nu fået my hjem i en urne, og i stedet for at blive den afslutning jeg egentlig troede det ville være, blev det en virkelig dårlig oplevelse., for urnen er bare SÅ grim og det har jeg det virkelig svært med.

Heldigvis kan jeg da købe en anden, og der er jeg så lidt i tvivl hvad jeg skal gøre. jeg har nemlig både kontakt tl et kæledyrskrematorie heroppe der gerne vil asken i en af deres urner, samt en lokal keramiker heroppe, der gerne vil lave en urne til hende. Jeg ved ikke om det sidste kan lade sig gøre, for den skal jo kunne limes ordentligt sammen, og det ved jeg ikke om man kan selv.

Men jeg ville egentlig bare gerne have jer der har urner til jeres ildere til at måle dem, så jeg ved ca hvor stor den skal være, hvis jeg vælger keramikeren, hvis der er nogen der vil være så søde at gøre det.

Jeg troede aldrig at en urne ville komme til at betyde noget for mig i sig selv, men det kan jeg bare mærke det gør. jeg har brug for en lille pæn ting, ikke en gigantisk træklods.

FerretParadise

Anne det gør mig virkelig ondt, at du ikke er tilfreds med My's urne.
Jeg kan virkelig godt sætte mig ind i hvordan du har det, for en urne betyder også meget for mig. Den skal føles rigtig, for ens elskede og dybt savnede dyr er jo inden i den.

Jeg har flere urner her hjemme, og jeg har taget lidt billeder af dem og taget deres mål.

Her er de almindelige urner som man kan få til sine ildere de steder hvor de kremerer vores dyr:


De er forskellige, den til venstre er hvid/glasseret, så en hvid/uglasseret og så er der en sort/glasseret.
Højde: 9 cm.
De indeholder Mikkel, Magnus og Anton.  <3

Her er så den "urne" som jeg selv fandt til Zefyr og Luna, de ligger jo sammen:


Den er så 9,5 cm høj, men er mere bred i det.

De næste her har jeg købt samme sted som Zefyr/Luna urnen, de er til Cyrill, Juana og Jezebel.
De er 7 cm høje, og er ret forskellige i hvor meget der kan være i dem.


Cyrill's urne.


Juana's urne.


Jezebel's urne.


Til et lys.

De 3 urner plus den til lyset passer sammen. Jeg har købt dem, så mine 3 "tyskere" kan forblive sammen, også efter livet.  :)




Jeg håber det vil lykkedes for dig, at finde en urne til My, som du føler passer til hende.
Ann Hillerslev.

Anne

Tak Ann, det var en stor hjælp. Jeg er meget i tvivl lige nu hvad jeg skal, for det er kommet til at betyde mere for mig end jeg havde troet det kunne. Men jeg tror jeg vælger en traditionel en i stil med dem du har på det første billede, det er sådan en jeg altid har forestillet mig det skulle være, og så kan jeg få asken ført over.

Men jeg tager ud i næste uge på kæledyrskrematoriet heroppe og ser hvad de har, for jeg skal ikke have en grim urne igen..!

Hvordan har du fået låget limet fast på de urner du sev har købt? Det er nemlig lidt det der gør jeg overvejer ikke at købe hos kunstneren alligevel.


FerretParadise

Da Luna blev aflivet, fik hun lov til at blive hos Lone og "vente" på Zefyr.
Da jeg så vidste at nu var tiden ved at nærme sig, hvor jeg skulle sige farvel til Zefyr, så ringede jeg til krematoriet og spurgte dem, om de kunne putte dem sammen i en urne som jeg selv havde købt.
Det var heldigvis ikke noget problem, så da Zefyr blev aflivet, så havde jeg deres urne med, og den kom med dem, da de blev kørt ud til krematoriet.
Så det er dem på krematoriet der har livet låget fast.

Jeg fik en virkelig sød og meget forstående behandling af dem, og det tror og håber jeg på, at du også vil opleve der hvor du henvender dig.
Ann Hillerslev.

NemoToft

Ej, hvor var det en trist oplevelse. Nu er der seilfølgelig gået lidt tid siden du skrev indlægget. Men du får lige et billede af Junior's urne alligevel.



Jeg har ikke målt den. Her er den sammen med en rose. Så den er ikke stor.



Hjerterne er også af keramik. Urnen er fra kæledyrs krematoriet i Hjørring.

Jeg er sikker på at du nemt kan lime låget på med en limpistol eller ganske alm hobby lim.

Ses snart.
Knus Dolly.

FerretParadise : de 3 urne er simpelthen fantastiske  <3

katja74

Ked af at læse du ikke er tilfreds med urnen  :( og håber du snart finder én der er lige den rigtige  ;)

Jeg har ærligt aldrig tænkt over det med, at have sine dyr i unge, når de ik er her mere. Men må indrømme jeg godt kunne forestille mig det, når mine totter om mange år skal den vej.

Men hvor og hvordan får man dem brændt, hvad koster det, og hvad med urne ?
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

Anne

for mig kostede det omkring 1000 kr, men det var jo så med en skodurne.

Indtil videre går det ikke super godt det med urnen, men der arbejdes på sagen.

katja74

Er det dyrlægen der sørger for det, eller skal man selv kører dyret til krematoriet?
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

FerretParadise

Citat fra: katja74 Dato 28. December 2011, kl. 09:45
Er det dyrlægen der sørger for det, eller skal man selv kører dyret til krematoriet?

Dyrlægen sørger for det, og der kan man vælge hvilken urne man vil ha.
Men man kan da også selv køre ud med sit dyr, og vælge urne der.
Jeg sendte min egen urne med dyrene (Luna og Zefyr) fra dyrlægen. Jeg havde aftalt med kremeringsstedet, at jeg selv ville komme med dem, sammen med min egen urne. Men da jeg så stod ved dyrlægen, og Zefyr lige var blevet aflivet og obduceret, så kunne jeg slet ikke overskue, at skulle afsted med bus/tog med ham, plus med Luna som var frossen.  :(
Ann Hillerslev.

katja74

Citat fra: FerretParadise Dato 28. December 2011, kl. 09:58
Citat fra: katja74 Dato 28. December 2011, kl. 09:45
Er det dyrlægen der sørger for det, eller skal man selv kører dyret til krematoriet?

Dyrlægen sørger for det, og der kan man vælge hvilken urne man vil ha.
Men man kan da også selv køre ud med sit dyr, og vælge urne der.
Jeg sendte min egen urne med dyrene (Luna og Zefyr) fra dyrlægen. Jeg havde aftalt med kremeringsstedet, at jeg selv ville komme med dem, sammen med min egen urne. Men da jeg så stod ved dyrlægen, og Zefyr lige var blevet aflivet og obduceret, så kunne jeg slet ikke overskue, at skulle afsted med bus/tog med ham, plus med Luna som var frossen.  :(

Tak for oplysningen :)

Kan godt forstå du ikke kunne køre dem selv.. er jeg heller ikke sikker på jeg ku  :(
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

NemoToft

Sig til hvis du får brug for hjælp med urne bestilling  <3 Og jeg kan også hjælpe med at flytte My over i den nye Urne, når du har fundet den rigtige  <3

Anne

Ok Dolly, det kunne da sagtens være! Den må vi lige tage lørdag, når jeg kommer og læsser mine møgunger af hos dig :)

NemoToft

Hvad? Har du fået nye ilderbasser  ???     Dem du plejer at have er da ikke møgunger  :fnis: De er super nemme... Vi glæder os til at hygge med dem og skåle dem ind i det nye år. Ses snart.

Anne

Haha de opfører sig bare pænt hjemme hos dig for at stille mig i et dårligt lys!

Anne

Jeg var i tirsdags oppe og få asken over i en anden urne. Det var meget mærkeligt at se asken, som ikke bare er støv, men hvor man kan se knoglerester og det hele. Vi blev begge ret kede af det, men mest var det en rigtig god fornemmelse endelig at få en ordentlig urne til My. Den er fra samme sted som Dollys, hvilken man også kan se på designet. Jeg valgte dog en med et lidt fladere låg, og er bare rigtigt glad for nu at have fået en der er til at holde ud at se på.