Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

2 eller 3 Ildere???

Startet af JonasLarsen, 23. Maj 2012, kl. 15:14

JonasLarsen

Hej alle sammen

Efter det nu er ved at være et stykke tid tiden min elskede fritte gik bort, har jeg besluttet at det er tiden til jeg får mig en ny uldtot, men denne gang havde jeg tænkt mig, at jeg skal have to så de har hinanaden at lege med.
Så pludselig faldt jeg over en som havde 3 stk. uldtoter til salg til rimelig penge.
men fordi de har haft gået sammen siden de var små og elsker hinanden, skal de selvfølgelig ikke skilles og jeg overvejer kraftigt, at købe dem.
også var det jeg tænkte, om der endelig er den store foreskel på om man har 2 eller 3 totter altså arbejds og tids messigt.

Er der nogle herinde som har erfaring med 2 og 3 stk. på en gang, som kunne fortælle mig lidt om hvordan det er, for vil være helt sikker i min sag inden jeg begiver mig ud i det.

Mange tak Hilsen Jonas :)

KittAnderson

De skider og æder selvfølgelig mere, end to stk. Men jeg synes ikke det er vildt mere.
Man kan sige der er mere GO på, når de leger vildt. Plus der er tre at holde øje med hvis det er nødvendigt.

Men det gode ved at have tre stk. er at hvis du skal ud og gå med en enkelt sidder der ikke en tilbage alene. Der er altid to der kan underholde hinanden :)
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Dyrenørden

Jeg synes ikke der er den store forskel :-D synes det ville være rigtig dejligt for de 3 hvis de kunne bo ved dig sammen :-D

JonasLarsen

Mange tak for jeres svar, er dejligt med guide, for syntes det er en stor beslutning!

Dejligt at høre der ikke er den store foreskel, for må indrømme at jeg er sku blevet lidt forelsket i de 3 <3

Hvad med deres toilet, hvor ofte er i nødtil at tømme det, er det flere gange om dagen eller kan man nøjes med en enkelt gang?
og hvad med foder, nu plejer jeg at købe det hos zoodoom, og mener der er 800g i en kasse, hvor mange af dem mener i der ryger på en måned.

Dyrenørden

Citat fra: JonasLarsen Dato 23. Maj 2012, kl. 15:32
Mange tak for jeres svar, er dejligt med guide, for syntes det er en stor beslutning!

Dejligt at høre der ikke er den store foreskel, for må indrømme at jeg er sku blevet lidt forelsket i de 3 <3

Hvad med deres toilet, hvor ofte er i nødtil at tømme det, er det flere gange om dagen eller kan man nøjes med en enkelt gang?
og hvad med foder, nu plejer jeg at købe det hos zoodoom, og mener der er 800g i en kasse, hvor mange af dem mener i der ryger på en måned.

Har du et link jeg bliver helt nys :)
Jeg tømmer altid morgen og aften ligegyldigt hvilket antal dyr og det er for at holde lugten nede.. Men hvor ofte man vil ordne bakker kommer jo an på en selv og hvor mange bakker dyrene har :)
Hvilket foder bruger du? Lyder ikke som noget godt noget..
Jeg vil tro jeg bruger et par kg foder om måneden til mine 4 ildere :) Men har lidt svært ved at vurdere det da jeg køber 15-20 kg hjem af gangen som både ildere og kat får

dejligste

Jeg synes ikke der er forskel på at have 2 eller flere..  Herhjemme tømmer vi bakke 2 gange om dagen, nogen gange mere. Jeg synes det er svært at sige hvor meget foder der går til 3 ildere, for det kommer jo an på om du kun giver tørkost, eller om du suplerer med kød.

Dexter, Jack, Bailey og Holly  

Fnug savnet og elsket <3

Dyrenørden

Ja jeg supplerer også med kød så det svært at sige de får 2 daggamle kyllinger til deling 1 gang om ugen og 2 rotter til deling 1 gang om ugen

mette11

Jeg synes heller ikke det gør den store forskel om man har 2 eller 3. Ja de spiser lidt mere og skider lidt mere, men sådan er det jo. Jeg synes tværtimod at det kræver mindre af en ejer når man har flere sammen som leger godt sammen, for så bruger de jo en stor del af deres aktive tid sammen og de har utrolig meget glæde af hinanden.

Anne

Jeg har 4 og jeg tømmer kun bakker en gang om dagen. Jeg synes fordelene ved 3 frem for 2 er flere end ulemperne.

Barky

Jeg har faktisk altid ment at mine flokke var mest velfungerende når den bestod af 4 ildere. *G*
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Stubba

Jeg har 3 ildere, og jeg synes faktisk ikke der er de store forskelle fra da jeg kun havde 2.
Som de andre siger spiser/skider de lidt mere.

Jeg synes at 'min rolle' er trådt lidt i baggrunden nu, fordi de har SUPER meget ud af hinanden.
- Og så synes jeg at de ofte er samme sted alle tre, så jeg synes ikke det er et problem at 'holde øje med dem' :)

Vi tømmer bakken i køkkenet (hvor de sover) morgen og aften. Sådanne 3 dyr kan sgu nemt fylde en bakke i løbet af en nat :P .. Men de andre i lejligheden bliver tømt 1 gang om dagen.
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!