Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Spørsmål om 1 eller 2 ildere ? hjælp

Startet af Bambi88, 22. Juni 2012, kl. 13:25

Bambi88

Hej jeg har nu en ilder pige (Tulle ) Men jeg tror måske hun er lidt ensom. Så jeg lurer på om jeg skal købe en til ? Hun er 1år gammel og hun går fritt her hjemme hele dagen.Hun luktet svært lite og er renslig.
Så det jeg lurer på er. Er det nemmere at have 2 ildere?  Og hvad med lukten ? Siden tulle ikke lukter meget.Kan det så hende at den nye ilderen stinker ?
Hva er best,en eller to ildere ? Går to ilder piger godt sammen ?

mette11

Ildere har utrolig meget glæde af hinanden, så jeg synes klart at man skal have flere sammen. Jeg synes helt klart det er bedst at have flere ildere sammen, da de kan lege med hinanden og interagere med hinanden på måder som vi mennesker ikke kan, uanset hvor meget vi er sammen med dem. Desuden har de også hinanden når deres mennesker ikke er sammen med dem og dermed bliver de ikke ensomme. Der er ikke nogen retningslinjer for hvilke køn som kan sammen, men virile dyr skal ikke sættes sammen. Jeg synes klart det er nemmest at sætte en hvalp sammen med en voksen, da hvalpe ofte bare indretter sig efter den ilder som allerede bor i hjemmet, hvorimod en ældre ilder kan være sværere at sammenfører. Men der er undtagelser for alt.

Nogle virile dyr lugter rigtig meget, men neutraliserede lugter ikke ret meget efter min mening. Så hvis du er bekymret for lugten, synes jeg du skal gå efter at få en som er neutraliseret, eller få en hvalp og så neutraliserer den når den bliver gammel nok.

Zopad

Jeg ville helt klart oss anbefale a få en til :)
Jeg har selv lige hentet lille Draco i tirsdags og bare på de få dage har jeg kunne mærke en kæmpe forskel på apollo .. Apollo er oss et år lige som din :) de hygger sig rigtig meget sammen og apollo har fået sådan en ro over sig og man kan næsten se hvordan det lyser ud a ham i han har fået ansvar for sådan en lille skid ..  :fnis:
Udover det så er mit og apollo's forhold faktisk oss blevet mere tæt :)
Og så går han bare og båtter hele tiden a tilfredshed  :fnis:
Men selvfølgelig skal man tænke på det oss koster mere med to end en men jeg syntes Ikk det er mere besværligt med to tværdigmod .. :) hvis du oss får en hvalp fra en ordentlig opdrætter så får du oss en hvalp der har været i hænder og som allerede er rigtig langt i sin bide og bakketræning ..
Jeg er ihvertfald blevet positivt overrasket over hvor nemt det var a få en lille en ;)
Og så får man oss bare så mange sjove stunder når man ser dem lege sammen :D
Apollo & Draco <3