Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Sammeføring av ildere?

Startet af Bambi88, 27. Juni 2012, kl. 09:47

Bambi88

Så nu har jeg fåt købt en ny ilder :D Hentet hende i går aften. hun heder Molly og er 9 uger gammel.-hun er super sød.
Men Tulle på 1år som vi har fra før er bange for hende ? Prøvde at sette dem sammen i går aften men Tulle bare hveser og løber bort.
Molly vil bare lege med tulle og prøver at holde følge med hende. Er det normalt`?
Købte Molly så tulle skulle få nogen at lege med. Men tulle virker meget bange. Hva skal jeg gjøre?

Anne

Det er meget normalt at der er lidt sammenføringsproblemer. Det er ikek så tit de bare kan sammen med det samme. prøv at lukke dem ud sammen, et sted hvor de har meget plads og kan gå hvis de vil og lad dem ordne det selv. Du an godt forvente bange ildere og skrigen og slåssen, men det er normalt og langt de fleste gange finder de ud af det og kommer til at gå sammen.

Bambi88

Hej igjen og tak for svar :) Ser nu at jeg har skrivd dette innlegget på forkert sted..

Men de slosser ikke.. Tulle lader hun lille bare bide i hende.Ved ikke helt hvad jeg skal gjøre med dem. Tulle lukter heller ikke. Hun render bare rundt og hveser..  Tulle har også startet at oppføre sig merkelig. Hun sover hele tiden og er slapp. Hun drikker og spiser normalt.

Bambi88

Glemte skrive at når den lille Molly sover,så går tulle bort til hende og slikker,groomer hende. Så de kan sove sammen med ikke være vågne sammen. Nogen der har opplevd det? Sikker meget spørgsmål fra mig nu.men har ikke haft to ildere før

Eliza

Jeg synes det lyder som en ret fredelig sammenføring og jeg ville bare lade dem gå sammen.

Molly vil helt sikker lege og det kan godt være hårdt for en lidt ældre ilder + det nok stresser lidt når der sker forandringer. Tag evt nogle pauser med tulle hvor i kan hygge lidt uden en irriterende hvalp.

Ilderens sprog er at bide, så det er helt normalt og hvalpe øver i at blive store stærke jægere  :fnis: Så længe der ikke kommer store dybe sår så ville jeg ikke gøre noget. Ildere kan bide ret hårdt i hinanden uden der overhovedet kommer et mærke.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Bambi88

Tak det lettet meget. men kan jeg ha dem i samme bur om natten ? nå har tulle sovet i sengen vår og molly har sovet i buret siden tirsdag. Tulle får noen pauser fra hende :) så håper dem blir mer venner :)

Eliza

Det synes jeg det lyder til de godt kan, men hvis molly ikke vil lade hende være i fred hele natten så vil tulle nok helst sove i sengen ;) Det lyder som om de er ok venner, men hvalpe er altså belastende.

Har selv lige fået en hvalp hjem og selvom min pige, som han går med altid plejer at drille de ældre, så kan hun også få for meget  :lol: men de skal jo lære at gå sammen. Det er lang værre at de to ældre vil slå ham ihjel, så vær glad for det ikke er sådan en sammenføring.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.