Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

hjælp mig jeg vil gerne have mig et par pelstotter :D

Startet af raveney25, 16. December 2012, kl. 13:13

raveney25

Citat fra: Møghætte Dato 16. December 2012, kl. 22:20
Citat fra: raveney25 Dato 16. December 2012, kl. 21:05
Citat fra: mette11 Dato 16. December 2012, kl. 20:56
Hvorfor skal hun aflives??

Tag ilderen væk fra den idiot som vil aflive hende (med mindre der da er en god grund til det, men som jeg forstår det er der ikke det) og hvis du ikke vil have hende, så skal der nok for at være en i nærheden som vil hjælpe med hende. Et dyr skal ikke aflives uden grund!
hun skal aflives eller sælges pga forældrene til ham der har hende har jeg fået afvide og jeg vil rigtigt gerne have hende men ved bare ikke om jeg er i stand til at give hende et godt hjem da jeg ikke ved 100% hvordan man tager sig af en ilder endnu bruger self meget tid på at læse om det og kender et par stykker der har ildere men ikke plads til hende derfor tænker jeg at hvis jeg fik hende om i så tror jeg som nybegynder ville være i stand til at give hende et godt hjem self med råd og vejledning fra dem jeg kender og herinde eller om det ville være bedst at få hende hen til en der i forvejen har ildere :/
Du kan da prøve :) Folk herinde vil sikkert med glæde hjælpe dig med hende og vejlede dig :) Det kan jo være hun kunne være noget for dig men chance er der jo får at i bare ikk passer sammen men hvis det er tilfældet, er der nogle herinde der har formidlings ilder og som nogle gange tager ilder ind :)
jeg har nu skrevet til ejeren af det bette pjok at der ingen aflivelse bliver hun får en nyt trygt hjem i mit favn kunne bare ikke lade dem tage hendes liv så må jeg se på hvad jeg kan gøre hvis det skulle være tilfældet at vi bare ikke passede sammen eller at hun ikke kan trives

Dyrenørden

Er dine forældre indforstået med hvad det vil sige at have en ilder? Kan se du kun  er 17 og går derfor ud fra du bor hjemme

raveney25

Citat fra: Dyrenørden Dato 17. December 2012, kl. 20:55
Er dine forældre indforstået med hvad det vil sige at have en ilder? Kan se du kun  er 17 og går derfor ud fra du bor hjemme
de er fuldt indforstået med det og jeg har fuldt ansvar overfor den da jeg selv har indkomst at gøre med men også hvad plads den kræver osv :D

Stephanie

Citat fra: raveney25 Dato 17. December 2012, kl. 21:42
Citat fra: Dyrenørden Dato 17. December 2012, kl. 20:55
Er dine forældre indforstået med hvad det vil sige at have en ilder? Kan se du kun  er 17 og går derfor ud fra du bor hjemme
de er fuldt indforstået med det og jeg har fuldt ansvar overfor den da jeg selv har indkomst at gøre med men også hvad plads den kræver osv :D

Kender de også til deres lugt :) for det er ofte det der afskrækker forældrene...og så selvfølgelig udgifterne til dyrlægen.

Men bed om at få buret hun er i nu med, hvis det er din ven, så bør han acceptere det :) så behøver du ikke gå ud og købe et nyt der.

Husk at det bur mine var i kun var et weekend bur, de har brug for større bure til hverdag

mette11

Jeg synes det er fint at du tager den ilder til dig - så må du se hvordan det går. Husk at få hende vaccineret hurtigt, da hvalpesyge er dødeligt.

AlisVolatPropiis

Citat fra: raveney25 Dato 17. December 2012, kl. 21:42
Citat fra: Dyrenørden Dato 17. December 2012, kl. 20:55
Er dine forældre indforstået med hvad det vil sige at have en ilder? Kan se du kun  er 17 og går derfor ud fra du bor hjemme
de er fuldt indforstået med det og jeg har fuldt ansvar overfor den da jeg selv har indkomst at gøre med men også hvad plads den kræver osv :D

Dine forældre hæfter økonomisk for den hos dyrlægen -for du er ikke myndig...og jeg håber du har en rigtig god indkomst -for det er virkelig dyrt...også bare i hverdagen, men også hos dyrlægen...

raveney25

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato 17. December 2012, kl. 22:52
Citat fra: raveney25 Dato 17. December 2012, kl. 21:42
Citat fra: Dyrenørden Dato 17. December 2012, kl. 20:55
Er dine forældre indforstået med hvad det vil sige at have en ilder? Kan se du kun  er 17 og går derfor ud fra du bor hjemme
de er fuldt indforstået med det og jeg har fuldt ansvar overfor den da jeg selv har indkomst at gøre med men også hvad plads den kræver osv :D

Dine forældre hæfter økonomisk for den hos dyrlægen -for du er ikke myndig...og jeg håber du har en rigtig god indkomst -for det er virkelig dyrt...også bare i hverdagen, men også hos dyrlægen...
jeg har lavet via min netbank en konto med fast månedsoverførsel til en konto der går til dyrlæge på 1000kr og jeg er ikke i tvivl om jeg nok skal få det til at køre rundt økonomisk i hverdagen for de sidste 3000 jeg har at bruge på hende om måneden :)

raveney25

Citat fra: Stephanie Dato 17. December 2012, kl. 22:10
Citat fra: raveney25 Dato 17. December 2012, kl. 21:42
Citat fra: Dyrenørden Dato 17. December 2012, kl. 20:55
Er dine forældre indforstået med hvad det vil sige at have en ilder? Kan se du kun  er 17 og går derfor ud fra du bor hjemme
de er fuldt indforstået med det og jeg har fuldt ansvar overfor den da jeg selv har indkomst at gøre med men også hvad plads den kræver osv :D

Kender de også til deres lugt :) for det er ofte det der afskrækker forældrene...og så selvfølgelig udgifterne til dyrlægen.

Men bed om at få buret hun er i nu med, hvis det er din ven, så bør han acceptere det :) så behøver du ikke gå ud og købe et nyt der.

Husk at det bur mine var i kun var et weekend bur, de har brug for større bure til hverdag
jeg har fået det bur hun er i og hendes køjer osv der medfølger :)

raveney25

Citat fra: mette11 Dato 17. December 2012, kl. 22:30
Jeg synes det er fint at du tager den ilder til dig - så må du se hvordan det går. Husk at få hende vaccineret hurtigt, da hvalpesyge er dødeligt.
hun bliver vaccineret inden for den første måned ligeså snart jeg kan få en tid hos dyrlægen

Cille91

Hej raveney25  :)

Inden jeg købte min Thea, havde jeg læst om deres kost, sengetøj, opdragelse, ildersikring af min lejlighed osv..

Min første ilder Thea købte jeg fra Mia herinde, jeg tog toget fra roskilde hele vejen til jylland for bare at se hende..
Jeg fik hende med hjem på dagen, og jeg fortryder ikke et sekund at jeg valgte at købe hende frem for en hvalp.
Det har gjort at jeg har klaret det, og at jeg er helt frisk på at få flere. men jeg bliver nød til at vente da thea ikke kan med andre ildere.
Jeg nyder bare min Thea, og når hun ikke har en legekammerat er der mere tid til mig! :D

og det lyder da som om du har hjertet med, så er man allerede nået et godt stykke.

Men jeg giver mange af de andre ret med at jeg synes du skal tage hende væk fra ham der vil aflive den. 
Jeg er sikker på at du sagtens kan finde en herinde der vil hjælpe dig.

red den stakkel. <3

Du er velkommen til at spørge så vil jeg med glæde give dig råd. ;)
hilsen Cæcilie.  ;)
Thea❤️ Shooter❤️ små båtte trolde totter :)

SaschaDJensen

Jeg fik min første dreng fra hvalp af, og det har ikke været den største kamp, andet end at han lige havde en periode hvor han bed. men idag er han en meget dejlig nusse dreng som også er de der 6-7 måneder :) Jeg vil ihvertfald ikke fra råde dig at tage imod hende, så længe du self altid spørger til råds hvis der er noget du er i tvivl om. det gjorde jeg også i starten :)

- Held og lykke :D