Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

min nye tæve djinks

Startet af raveney25, 20. December 2012, kl. 17:41

raveney25

har nu fået min bette pige hjem dvs igår aftes som jeg dog ikke ville kalde lille hun ser utroligt stor ud iforhold til at hun skulle være et halvt år men det er nu ikke det der bekymre mig det der bekymre mig er at hun skider noget utroligt tyndt blædder ud godt nok fast nok til at hænge sammen men stadig utroligt tyndt syntes jeg! er det normalt ?? og når jeg så har hende ude af sit bur hvilket også er alt alt alt for lille men det er hvad hun har gået i altid gik helt i spåner da jeg så hvad hun havde gået i men vil anskaffe et nyt da hun ingen plads har deri men når hun er ude og jeg vil tage hende op for at kæle for hende eller bare sætter fingrene ned til hende går hun helt amok og ter sig åndsvagt hun begynder at springe forvillet rundt og banker hovedet osv ind i alting ved ikke hvad der er galt nogen der kan hjælpe er desperat :( :'( :'(

AlisVolatPropiis

Ildere får dårlig mave ved stress...men ud og købe zoolac og giv hende lidt efter anvisningen -det vil også gøre jer gode venner.
Hvor stort er buret? vis gerne billeder.
Og det er altså helt normalt de hopper rundt og kaster hovedet fra side til side når man stikker hænderne ned til dem -evt kan de også bide efter/i dine fingre -det er leg :) Og en 6 måneder gammel ilder bør altså være nær udvokset -ellers er der noget galt. :)

raveney25

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato 20. December 2012, kl. 17:43
Ildere får dårlig mave ved stress...men ud og købe zoolac og giv hende lidt efter anvisningen -det vil også gøre jer gode venner.
Hvor stort er buret? vis gerne billeder.
Og det er altså helt normalt de hopper rundt og kaster hovedet fra side til side når man stikker hænderne ned til dem -evt kan de også bide efter/i dine fingre -det er leg :) Og en 6 måneder gammel ilder bør altså være nær udvokset -ellers er der noget galt. :)
selve buret er fint stort men uden nogen platforme og trapper så hun har kun haft bunden at gå på hvilket ikke er større 48*48 og det er jo alt for lille det ved selv jeg :( vil prøve det zoolac :) det er desværre ikke kun når jeg prøver at røre hende det er også sommetider så ligger hun og vrider sig og derefter begynder at hoppe rundt i vildskab igen men det er mest at hun banker hovedet ind i skabe og bordben osv når hun gør det det kan da umuligt være sundt for hende :/

AlisVolatPropiis

#3
.....sig mig...har du aldrig mødt en ilder før du fik en? :) Det er det de gør.....hun skal nok gøre det i mindre grad når hun lærer sit nye hjem at kende, men de får altså nogle knubs i hovedet fra tid til anden fordi de under "ilder krigsdansen" får bumlet ind i ting, væltet ned fra ting, osv...bare rolig, de er nogle hårdføre små krapyler ;) de lever stærkt (og dør desværre unge) og leger VILDT :D

se evt.

Ferret War dance!

lille_jill

Sådan er ildere bare. Nogen har lidt svært ved at styre dem selv, når de leger :)

Sølvsten

Aner ikke hvor strandby ligger, men er der måske nogle i nærheden der kan tjekke hende, så du bliver tryg ved at det er en ok opførelse?

PiaLyng

Hvis det er, kan jeg muligvis kigge forbi? tager til Frederikshavn den 25. december, og skal vist også et smut til strandby.

Ellers er det måske muligt for dig at tage forbi Akvarie kælderen i Frederikshavn. Det er Mette (Evergreen) butik, og hun er ofte med på en god snak, og er rigtig sød at snakke med :).

raveney25

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato 20. December 2012, kl. 18:34
.....sig mig...har du aldrig mødt en ilder før du fik en? :) Det er det de gør.....hun skal nok gøre det i mindre grad når hun lærer sit nye hjem at kende, men de får altså nogle knubs i hovedet fra tid til anden fordi de under "ilder krigsdansen" får bumlet ind i ting, væltet ned fra ting, osv...bare rolig, de er nogle hårdføre små krapyler ;) de lever stærkt (og dør desværre unge) og leger VILDT :D

se evt.

Ferret War dance!
jo har før set ildere da jeg kender en del der har haft dem men har bare aldrig oplevet den opførsel før :)

raveney25

Citat fra: PiaLyng Dato 20. December 2012, kl. 19:27
Hvis det er, kan jeg muligvis kigge forbi? tager til Frederikshavn den 25. december, og skal vist også et smut til strandby.

Ellers er det måske muligt for dig at tage forbi Akvarie kælderen i Frederikshavn. Det er Mette (Evergreen) butik, og hun er ofte med på en god snak, og er rigtig sød at snakke med :).
mange tak for tilbuddet men tager ned til mette imorgen da jeg godt kender hende fra tidligere samarbejde mellem hende og min stedfar :)

raveney25

er meget glad for i alle er så hjælpsomme det har hjulpet rigtig meget bare at få snakket lidt med jer :D