Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

napper i fødder

Startet af Møghætte, 12. Januar 2013, kl. 16:05

Møghætte

Hvordan får i en ilder til at lade vær med at nappe i fødder? Vil virkelig gerne have nogle gode råd til det
Med venlig hilsen fra Tia, Hel, Arrow og mig :)

lille_jill

Jeg ignorerer det, så godt jeg kan. Lige så snart de får en reaktion, er det den bedste leg i verden og så bliver de helt sikkert ved. Hvis jeg står op går jeg enten væk eller ignorerer. Sidder jeg ned trækker jeg fødderne op og sætte mig i skrædderstilling i stedet. Nogle gange siger jeg højt NEJ imens. Når de igen begynder at lege en god leg som ikke involverer fødder, leger jeg med på den :)

Møghætte

Citat fra: lille_jill Dato 12. Januar 2013, kl. 16:11
Jeg ignorerer det, så godt jeg kan. Lige så snart de får en reaktion, er det den bedste leg i verden og så bliver de helt sikkert ved. Hvis jeg står op går jeg enten væk eller ignorerer. Sidder jeg ned trækker jeg fødderne op og sætte mig i skrædderstilling i stedet. Nogle gange siger jeg højt NEJ imens. Når de igen begynder at lege en god leg som ikke involverer fødder, leger jeg med på den :)
stopper den så helt med at bide? For lige nu kan jeg ikk have mine ilder løs hele tiden fordi den ene napper i fødder og det synes vi jo ikk er sjovt og slet ikk min kæreste når han sidder og spille pc
Med venlig hilsen fra Tia, Hel, Arrow og mig :)

lille_jill

Du må opdrage på ham (din kæreste) så. Du kan ikke vænne en ilder helt af med at nappe, for det er sådan de er.
Nej, mine er ikke stoppet. De gør det på gæster og på min kæreste, fordi dem får de en reaktion ud af. Især min tæve driller ved at forsøge at nappe min kæreste fordi han hyler og råber af hende, når hun kommer snigende. Jeg har opgivet at rette på ilderen og i stedet har jeg bedt ham om at holde op med det hyleri. Det er jo bare nap, det gør ikke engang ondt.

Giv ham nogen tøfler, hvis han syntes det gør ondt når de napper.

Møghætte

Citat fra: lille_jill Dato 12. Januar 2013, kl. 17:54
Du må opdrage på ham (din kæreste) så. Du kan ikke vænne en ilder helt af med at nappe, for det er sådan de er.
Nej, mine er ikke stoppet. De gør det på gæster og på min kæreste, fordi dem får de en reaktion ud af. Især min tæve driller ved at forsøge at nappe min kæreste fordi han hyler og råber af hende, når hun kommer snigende. Jeg har opgivet at rette på ilderen og i stedet har jeg bedt ham om at holde op med det hyleri. Det er jo bare nap, det gør ikke engang ondt.

Giv ham nogen tøfler, hvis han syntes det gør ondt når de napper.
okay, hun gjorde det bare ikk hos tidligere ejer :/ Men kæreste er ret pivet hva dyr angår og jeg tror det bliver meget svært for ham at lade som ingenting
Med venlig hilsen fra Tia, Hel, Arrow og mig :)

lille_jill

De fleste ildere skal opdrages en smule om igen, når de flytter hjem. Din kæreste er ny, spændende og sjov at nappe i. Det var sikkert noget ilderen havde testet til perfektion i sit gamle hjem og tilsidst fundet kedeligt.
Prøv at give ham nogen tøfler. Når ilderen har bidt tilstrækkeligt mange gange i dem og ikke fået en reaktion, så kan han tage dem af. Kan være at kræet glemmer hvor interessant de nap var :)

Møghætte

Citat fra: lille_jill Dato 12. Januar 2013, kl. 19:14
De fleste ildere skal opdrages en smule om igen, når de flytter hjem. Din kæreste er ny, spændende og sjov at nappe i. Det var sikkert noget ilderen havde testet til perfektion i sit gamle hjem og tilsidst fundet kedeligt.
Prøv at give ham nogen tøfler. Når ilderen har bidt tilstrækkeligt mange gange i dem og ikke fået en reaktion, så kan han tage dem af. Kan være at kræet glemmer hvor interessant de nap var :)
okay tak for rådene :D
Med venlig hilsen fra Tia, Hel, Arrow og mig :)

ilderhjemmet

Vi kan nu efter nogle år gå på bare fødder uden der nappes, vi har hvergang der kom et nap sagt - nej, fy aa, osv - vi kan også lege med dem med vores bare fødder og der sker ikke noget andet end "nap i leg" og det er så os selv der vælger det, men vi kan næsten ikke mærke nappet.
Kh Gitte og Skipper -  BÅT BÅT fra  Freja, Quark, Chanell, Filine, Rasmus,Diva, Hanibal og Zorro

Nanok, Bandit (plejeilder), Lucky (plejeilder), Plato (lillefis), Duvell (Dyvle) Frits og Jørgen elsket og savnet

Møghætte

Citat fra: ilderhjemmet Dato 12. Januar 2013, kl. 19:19
Vi kan nu efter nogle år gå på bare fødder uden der nappes, vi har hvergang der kom et nap sagt - nej, fy aa, osv - vi kan også lege med dem med vores bare fødder og der sker ikke noget andet end "nap i leg" og det er så os selv der vælger det, men vi kan næsten ikke mærke nappet.
okay :) Jamen hun er faktisk en rart blid hvalp :) Hun napper slet ikk hård når jeg lege med hende med mine hænder og hun virker bange for at få fat i fingrene når jeg give hende guffer :)
Med venlig hilsen fra Tia, Hel, Arrow og mig :)

ilderhjemmet

der er altså noget med ilder og menneskefødder, uanset hvor blid hun er, det kan være en specielt lugt, ikke at jeg siger det er sure tæer, men en speciel lugt.

Vores ildere bider/napper fremmede fordi de spjætter med ben og fødder tiltrods for at vi siger at de skal ignorere dem, er det mon det i gør??
Kh Gitte og Skipper -  BÅT BÅT fra  Freja, Quark, Chanell, Filine, Rasmus,Diva, Hanibal og Zorro

Nanok, Bandit (plejeilder), Lucky (plejeilder), Plato (lillefis), Duvell (Dyvle) Frits og Jørgen elsket og savnet

Møghætte

altså jeg gør ikk da Ami også kan finde på det men aldrig hårdt så det gør ondt men min kæreste har besluttet sig at tage sig sammen så der er lys forude :)
Med venlig hilsen fra Tia, Hel, Arrow og mig :)

Anne

Hvad med at udstyre din kæreste med et par hjemmesko?

Møghætte

Citat fra: Anne Dato 12. Januar 2013, kl. 20:47
Hvad med at udstyre din kæreste med et par hjemmesko?
har jeg også tænkt på men dem jeg kan finde lige pt koster 400 og det betaler jeg sgu ikk for et par sutsko. Desuden hva gør vi til sommer når det bliver alt for varmt til sutsko?
Med venlig hilsen fra Tia, Hel, Arrow og mig :)

Anne

#13
ej det kan jo ikke passe. Ikea har slippers til 20 kr eller sådan noget, og man kan da købe hjemmesko i alle føtexer, bilkaer og de fleste skobutikker.

Har i ikke en deichman i Odense??

AlisVolatPropiis

Jeg forstår bare ikke helt...i MÅ da have været forberedt og have gennemdiskuteret muligheden for jeres ilder napper i tæer?! det er jo sådan noget de fleste ildere gør...