Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Dyrlæge priser.. Implantat vs. kastrering?

Startet af MissCookie, 31. Januar 2013, kl. 21:50

MissCookie

Hejder!

Hvad er forskellen på de to forskellige ting, implantat og kastrering, hvad gør de, og hvad koster det host en dyrelæge?
Så skal jeg også hører, hvor tit skal de vaccineres mod hvalpesyge, hvad koster det, og kan man få det gjort hos alle dyrlæger?
Er der andet jeg skal vide dyrelæge messigt? :)

- Ida
Hilsen Sam, Robin og Ida :)
Rest in peace min lille Yoshi <3

Beate

Implantat er en lille chip de får i nakken som skiller ud et hormon. Det er en form for kemisk kastrering. Det stopper å virke efter 1-3 år. Det er individuelt. Så må de ha en ny chip der.
Kastrering/sterilisering er jo en kirugisk måde at neutralisere sine dyr. Det er et engangsinngrep.
Priser er individuelt alt hvilken dyrlæge du bruger, men ca 1000 kr for kastrering/implantat og 1500 for en sterilisering.

Vacciner skal de ha en gang om året og koster alt fra 200-500. Det kommer an på dyrlægen.
Nå ved jeg ikke helt hvor du bor, men finn en dyrlæge der har forstand på ildere. De er lidt specielle.

Så får de jo øremidder, dårlig mave, sover for meget, mister vægt...alle småting skal checkes ut, for ildere kan bli meget syge på kort tid. Så det er smart med en dyrlæge konto.
Venlig hilsen Beate, Felix, Linus, Mink og Luke

mette11

Jeg har givet omkring 750kr. for implantater. Kan ikke huske hvad jeg giver for vaccine.

Alle dyrlæger burde kunne vaccinere og indsætte implantater eller neutraliser en ilder (men tjek lige op på hvilken vaccine de til give inden, da der desværre er nogen som ikke kan finde ud af det), men er der noget galt er det klart bedst at tage til en som ved mere end de helt generelle/basale ting.

MissCookie

Hilsen Sam, Robin og Ida :)
Rest in peace min lille Yoshi <3

AlisVolatPropiis

Hos min dyrlæge koster implantat og kasteration det samme :) 750kr... implantatet har dog forskellig holdbarhed -min ene dreng har stadig sit første og han fylder snart 4 -mens den anden har brugt 2....en kasteration er en engangsudgift. Men jeg kan nu godt lide implantaterne -de skal aldrig avles på, men jeg mener der er en mindre hormonpåvirkning end hvis du helt fjerner testiklerne.