Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Ophæng af køjer osv. - Hvad synes du er bedst?

Startet af Kimilla, 15. April 2013, kl. 23:34

Kimilla

Jeg sidder her og er lidt på "bar bund", så jeg tænkte jeg måske kunne hente inspiration her inde. :)

Når jeg har syet køjer, hængerør osv. har jeg brugt bændelbånd som var 12 mm. Desværre kan jeg ikke længere skaffe det, nu er det kun 8 mm og det synes jeg godt nok er lige tyndt nok.
Nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre næste gang jeg syer køjer osv.

Skal jeg lave løkker med gjordbånd som er 2 cm bredt, så man selv kan hænge ønsket bånd eller evt kæder i?
Skal jeg ud i sejlringe? (Evt hvad størrelse)
Skal jeg bruge satin bånd som fås; 10 mm - 15 mm & 25 mm?
Eller noget helt andet?

Det ville være super fedt hvis jeg kunne få jeres input om hvad I synes er bedste mulighed. :)
På forhånd tak for hjælpen!

~ Camilla
Se her hvad jeg har til salg lige nu; http://kimillafoto.dk/IlderTing.html

Anne


KariN

Jeg syns det er rart at der er snore i hængekøjerne så de er lige til at hænge op, de snore jeg syns er bedst minder om snørrebånd (jeg aner ikke om det faktisk er snørrebånd?) Selvfølgelig skal de have en vis længde sådan at man kan hænge dem op som man syns eller som der nu er mulighed for, der hvor køjen skal hænge :)

Men ja som Anne siger, noget der ikke trevler og noget der kan tåle at blive bundet op og taget ned mange gange og at blive vasket :)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Anne

Det er anoraksnor Karina, på dem fra mig :) ved ikke om det er det du mener

KariN

Citat fra: Anne Dato 16. April 2013, kl. 08:41
Det er anoraksnor Karina, på dem fra mig :) ved ikke om det er det du mener

Tak, det var det jeg mente :D
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Line

Jeg bruger selv anoraksnor, det er nemt og holder hos mig :)
Jeg vil, som Anne, fraråde satin, og personligt ville jeg ikke købe en køje med sejlringe - men det er mere fordi jeg synes det er irriterende at skulle ud at anskaffe ophæng ved siden af :)

Kimilla

Tak for svar ind til videre. :)

Jeg kan se sejlringe ikke er et hit. Forstår godt det må være nemmest at have det med snore af en art, så man ikke kan finde det ved siden af.
Satin ville jeg også tro var en skidt idé, men jeg ved det jo ikke.
Nylon kunne jeg også forestille mig er dumt, da det er for kraftigt når der skal bindes evt.

Bliver nok anoraksnore. Men hvad tykkelse er bedst? Kan lige umiddelbart finde dem med; 3,5 mm - 4 mm & 4,5 mm.

~ Camilla
Se her hvad jeg har til salg lige nu; http://kimillafoto.dk/IlderTing.html

Anne

Man kan godt bruge nylon, jeg har nogle køjer med det og det fungerer ok. Jeg tror mit anoraksnot er en af de mindste, men ved det ikke.
Du kan også godt bruge ringe, men så skal der bare næsten noget med til ophæng.

Line

Bare en tanke: Kan de ringe klare vaskemaskinen? - og omvendt, kan vaskemaskinen klare ringene?

CMS

Mange hilsner Christina

Anne


Barky

Pandora har for nylig udviklet en interesse for anoraksnore som jeg ikke bifalder. Jeg håber virkelig at det er enkeltstående tilfælde, men ellers klarer jeg nok det. Dog har jeg ikke set nogen tyggemærker i bomuldssnorerne. Så vidt jeg husker er satinbåndene også MEGET nemme at bide over for en fristet ildsjæl.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Anne

Jeg har også haft en der bed i snore (ikke pandora), hvilket resulterede i, at jeg en overgang havde kæder i alle mine køjer.

Kimilla

Citat fra: Line Dato 16. April 2013, kl. 16:30
Bare en tanke: Kan de ringe klare vaskemaskinen? - og omvendt, kan vaskemaskinen klare ringene?

Det skulle jeg da meget gerne mene, det er jo det samme som bruges til hættetrøjer osv. hvor der er snore trukket igennem.

~ Camilla
Se her hvad jeg har til salg lige nu; http://kimillafoto.dk/IlderTing.html

Kimilla

Endnu har jeg ikke besluttet hvad jeg skal bruge fremover. - Var egentlig mest på sejlringe, men uden at kende til dem blev jeg usikker på holdbarheden mht. om stoffet som får klippet hul vil begynde at travle, det ville jo bestemt ikke være godt!

Søger stadig rundt omkring efter bændel bånd. Har skrevet mail til Stof2000 for at hører om det jeg brugte før kommer tilbage på hylderne. Man har lov at håbe. *X*

~ Camilla
Se her hvad jeg har til salg lige nu; http://kimillafoto.dk/IlderTing.html